کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۹۳۰
تاریخ خبر:

دعوای فصیحی و‌ طوسی برسر لقب دختر باد

روزنامه هفت صبح | دیروز ماجرای جالبی بین دو دونده زن ملی‌پوش پیش آمد که برای درک کردن آن نیاز داشت تا سابقه خبری آن را بدانید. ماجرا مربوط می‌شد به سهم‌خواهی مریم طوسی و فرزانه فصیحی از لقب دختر باد. مریم طوسی چند روزی است که به کرونا مبتلا شده و بستری است. او روز گذشته در اینستاگرامش پستی گذاشت با این مضمون که او دختر باد ایران است. حرف او کنایه‌ای بود به فرزانه فصیحی که همین چند روز پیش سهمیه المپیک را گرفته است.

بعد از اینکه رسانه‌ها خبر المپیکی شدن فصیحی را نوشتند، او را دختر باد ایران خطاب کردند. احتمالا به‌خاطر همین هم بوده که مریم طوسی، رکورددار دوهای ۱۰۰متر، ۲۰۰متر و ۴۰۰متر ایران در صفحه اینستاگرامش نوشت: «در تمام سال‌های زندگی‌ام هیچ‌وقت سعی نکردم نسخه دوم یه آدم دیگه باشم، چون بهترین نسخه دوم هم که باشید باز نسخه دومین و سایه‌اش تا همیشه بالای سرتون می‌مونه. همیشه راه آدم‌هایی که برام اسطوره بودن رو سرمشق زندگیم کردم اما از همون اول برای مریم طوسی بودن تلاش کردم و نتیجه سال‌ها تلاشم شد دختر باد… رکورددار دوهای سرعت ایران. سعین کنید خودتون باشید مگه خودتون چشه؟!»

دیروز خبرآنلاین مریم طوسی را پیدا کرد و منظور او را از این پست اینستاگرامی پرسید. طوسی گفت: «من کلی حرف زدم. این پیام برای تمام مخاطبان من بود و همه چیز بستگی به برداشت اشخاص دارد و هرکسی می‌تواند هر برداشتی می‌خواهد بکند. همه در صفحات خود پیام و جملاتی را منتشر می‌کنند من هم این کار را کردم.» البته طوسی آنقدر عصبانی بود که وارد توئیترش هم شد.

طوسی به‌غیر از این یک تبریک با کنایه هم به فصیحی گفته که توانسته با یک سهمیه به المپیک برود. ماجرا هم این بوده که مدیر سازمان نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک از ioc یک سهمیه یونیورسالیتی درخواست می‌کند و چون تنها ظرفیت ماده ۱۰۰متر زنان خالی بوده، اسم فرزانه فصیحی را می‌دهند که با آن موافقت می‌شود. حالا در دعوای بر سر دختر باد نکته جالب این است که چند وقت پیش فرزانه فصیحی به خبرنگار روزنامه جام‌جم گفته بود که او را دختر باد صدا نزنند.

او اینطور گفته بود: «در رشته ما هر کسی که خوب می‌دود و مدالی می‌آورد می‌شود دختر باد. اما من دختر باد نیستم. من فرزانه هستم، فرزانه فصیحی.»اگر بخواهیم طوسی و فصیحی را از نظر حرفه‌ای با هم مقایسه کنیم باید مدال‌ها و رکوردهای هر کدام را روی یک صفحه ترازو قرار دهیم. راستش مقایسه آنها با همدیگر از نظر فنی کمی سخت ‌است.

طوسی (۳۲ ساله متولد تهران) رکورددار دوهای ۱۰۰متر، ۲۰۰متر و ۴۰۰متر زنان ایران است ولی فصیحی رکورد دو ۶۰متر زنان را در دستانش دارد. با همین رکورد بود که فصیحی(۲۸ ساله متولد اصفهان) توانست رکورد مورد نیاز برای ورود به مسابقات جهانی، به داخل سالن را دریافت کند. از آن طرف اگر بخواهیم مدال‌ها را مقایسه کنیم، طوسی دو مدال طلای قهرمانی داخل سالن آسیا در دو ۴۰۰متر و سه مدال برنز در دوهای ۴ در ۴۰۰متر امدادی و ۶۰متر ستارگان آسیا را به‌دست آورده.

ولی آن سوی کفه ترازو فصیحی هم یک مدال نقره برای دوی ۴ در ۴۰۰متر و یک مدال برنز دو ۶۰متر داخل سالن آسیا ‏را دارد که تعداد مدال‌هایش را از طوسی کمتر کرده است. طوسی همچنین در سال ۱۳۹۲ به‌عنوان بهترین ورزشکار و بهترین ورزشکار اخلاق انتخاب شد. انتخابی که بر گذاشتن لقب دختر باد بر او برای اولین بار تاثیرگذار شد.

کدخبر: ۳۹۹۹۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر