کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۶۰۲
تاریخ خبر:

دست‌اندازهای پیش روی استقلال در نیم‌فصل اول

روزنامه هفت صبح | هفته گذشته برنامه بازی‌های لیگ بیست و دوم مشخص شد. مرور بازی‌های استقلال در نیم‌فصل اول نشان می‌دهد که این تیم با قرعه نسبتا خوبی مواجه شده است. اما واقعیت این است که استقلال می‌تواند در بزنگاه‌های زیادی امتیاز از دست بدهد و کار ساپینتو در همان چند هفته اول سخت شود.

هفته اول با سپاهان در تهران
بازی با سپاهان در تهران برای استقلال همیشه سخت است. فصل گذشته آبی‌ها توانستند سپاهان را در خانه شکست بدهند اما در آن بازی تیم برتر میدان، حریف اصفهانی بود. یک فصل قبل‌تر هم سپاهان در تهران استقلال را شکست داده بود. نکته مهم این است که بازی در هفته اول برگزار می‌شود و به همین دلیل پیش‌بینی آن اصلا آسان نیست.

آنچه این بازی را جذاب‌تر و حساس‌تر و حیثیتی‌تر می‌کند و شکست در آن را برای هواداران تیم شکست‌خورده، تلخ‌تر می‌کند، حضور چند بازیکن در زمین است که قبلا پیراهن تیم رقیب را می‌پوشیدند. محمد دانشگر پس از سال‌ها با پیراهن تیمی غیر از استقلال در آزادی بازی خواهد کرد. رامین رضائیان هم جزو چهره‌های ویژه این بازی خواهد بود و البته میلاد زکی‌پور را هم نباید از قلم انداخت.

هفته دوم؛ خاطره تلخ از انزلی
دومین حریف استقلال در لیگ بیست و دوم، تیم تازه‌وارد ملوان است و این بازی در ورزشگاه سیروس قایقران شهر انزلی برگزار خواهد شد. در ظاهر به نظر می‌رسد استقلال کار چندان سختی مقابل یک تیم تازه‌وارد نداشته باشد اما واقعیت این است که ملوان اصلا شبیه تیم‌هایی نیست که از لیگ یک صعود می‌کنند و خیلی زود دوباره به همان لیگ سقوط می‌کنند.

این تیم متعلق به لیگ برتر است و حتی سابقه غیبت چند ساله در این سطح از فوتبال هم از شایستگی‌هایش چیزی کم نخواهد کرد. نکته مهم خاطره تلخ استقلال از آخرین حضورش در انزلی است. این تیم آخرین بار مقابل ملوان ۴ بر ۲ شکست خورد، آن هم در حالی که امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود و دراگان اسکوچیچ روی نیمکت ملوان نشسته بود.

هفته ششم؛ تقابل با نبازها
استقلال در ششمین هفته فصل، میزبان تیم نساجی قائمشهر خواهد بود. تیمی که فصل گذشته ۳ بار مقابل آبی‌ها قرار گرفت و در هر ۳ بازی این تیم را با تساوی بدون گل متوقف کرد و حتی از جام حذفی هم کنار زد و در نهایت قهرمان این تورنمنت هم شد. حساسیت تقابل با نساجی وقتی بیشتر می‌شود که این بار حمید مطهری و همکارانش را روی نیمکت تیم مازندرانی می‌بینیم.

او در مدت حضورش در پرسپولیس کری‌های زیادی برای استقلالی‌ها خواند و در نساجی هم قطعا انگیزه‌های زیادی برای ضربه زدن به استقلال خواهد داشت. به جز او، ۳ بازیکن فصل گذشته پرسپولیس یعنی علی شجاعی، محمد شریفی و علیرضا ابراهیمی هم هستند که به سهم خود انگیزه‌هایی برای ناکام گذاشتن استقلال دارند.

هفته هفتم؛ تقابل با ژنرال
گل‌گهر فصل گذشته در سیرجان با استقلال مساوی کرد اما با حکم کمیته انضباطی، بازی ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. در بازی برگشت هم استقلال پیروز شد اما امیر قلعه‌نویی به شدت به قضاوت بازی معترض بود. تیم او در بازی برگشت بهتر بازی کرد و مستحق شکست نبود.

او با تیم‌هایش در چند فصل اخیر بارها مغلوب استقلال شده و نمی‌خواهد یک شکست خانگی دیگر را برابر این تیم تجربه کند. پیروزی بر استقلال که حالا یک مربی به زعم او اجنبی هم دارد شیرینی‌های خاص خودش را دارد که قلعه‌نویی نمی‌تواند به سادگی از آن بگذرد. در تیم او، چند بازیکن سابق استقلال هم حضور دارند که انگیزه‌های آنها برای تقابل با تیم قبلی‌شان، کمک زیادی به قلعه‌نویی برای رسیدن به هدف مهمش یعنی شکست دادن استقلال خواهد کرد.

هفته هشتم؛ انگیزه‌های وریا
این یک بازی خاص برای استقلال و هوادارانش است. آنها پس از سال‌ها کاپیتان خود را با پیراهن تیم دیگری خواهند دید که قرار است روبه‌روی‌شان بازی کند. ‌وریا را مدیران استقلال نخواستند و ماجرا را به گردن ساپینتو انداختند.

به همین دلیل بازی با استقلال برای وریا آن هم در تهران و مقابل چشم هوادارانی که دوستش دارند، به شدت مهم، حیثیتی و احتمالا دردناک خواهد بود. از جواد نکونام هم نباید به سادگی بگذریم. او قبل از شروع فصل در یک قدمی نیمکت استقلال قرار داشت اما به دلایلی ترجیح داد فعلا سرمربی استقلال نباشد. نتیجه این بازی هم می‌تواند نیمکت استقلال را تحت تاثیر قرار بدهد.

هفته دوازدهم؛ دربی
این بازی برای هر دو تیم دشوار است و نتیجه‌اش می‌تواند سرمربی تیم‌ها را تغییر دهد. به خصوص اگر در بازی‌های قبل خوب نتیجه نگرفته باشند. در واقع دربی می‌تواند مربی تیم را نجات دهد یا تیر خلاص را به او بزند. سرنوشت ساپینتو هم می‌تواند به نتیجه این بازی گره بخورد. بعد از سال‌ها، خبری از حضور یاغی جدید در ترکیب دو تیم نیست. اما حضور بازیکنی مثل سعید صادقی که از سوی استقلالی‌ها به عنوان یک بازیکن عادی معرفی شد، می‌تواند انگیزه‌های فراوانی به او بدهد و همین مسئله ممکن است بازی را برای استقلال سخت کند.

هفته پانزدهم؛ تبریز و دشواری‌هایش
استقلال در دو سه فصل اخیر نتایج خوبی در تبریز گرفته است. با استراماچونی، محمود فکری و فرهاد مجیدی این تیم را در خانه‌اش شکست داده و ظاهرا راه پیروزی بر تراکتور در تبریز را به خوبی فرا گرفته است. اما با تغییراتی که تراکتور در فصل پیش رو داشته، به نظر می‌رسد این بار کار آبی‌ها دشوار باشد. تراکتور در حال حاضر تیم یکدستی است که بازیکنان خوبی دارد و از ستاره‌های پرحاشیه و دردسرساز در این تیم خبری نیست و طبیعتا رویارویی با چنین تیمی اصلا آسان نیست.

کدخبر: ۴۷۰۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر