کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۶۷۸
تاریخ خبر:

دستگیری فروشنده اسرار فوق محرمانه زیردریایی اتمی آمریکا

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری مهندس نیروی دریایی آمریکا و همسرش به اتهام فروش اسرار فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی این کشور به یک کشور خارجی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری‌ «آسوشیتدپرس» مقام‌های آمریکایی گفتند «جاناتان توبی» به همراه همسرش متهم است که در تلاش بوده تا اطلاعات فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی آمریکا را به یک کشور خارجی بفروشد. بر اساس اسناد دادگاه در دسامبر ۲۰۲۰، یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا بسته‌ای خطاب به یک کشور خارجی که حاوی اسناد نیروی دریایی ایالات متحده، نامه و دستورالعمل‌هایی برای نحوه برقراری ارتباطات رمزگذاری شده دریافت کرد.

در نامه موجود آمده بود: «لطفاً این نامه را به سازمان اطلاعات نظامی خود ارسال کنید. من معتقدم که این اطلاعات برای ملت شما بسیار ارزشمند خواهد بود.»

پلیس فدرال آمریکا مدعی شده که این مهندس آمریکایی قصد انتقال کارت حاوی جزئیات طراحی، عملیات و عملکرد زیردریایی اتمی کلاس ویرجینیای آمریکا را داشته است. جاناتان توبی و همسرش روز شنبه در ویرجینیای غربی دستگیر شدند و قرار است روز سه شنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شوند.

زیردریایی ویرجینیا یک کلاس از زیردریایی ایالات متحده است. طول این زیر دریایی ۳۷۷ فوت (۱۱۵ متر) است . زیردریایی رزمی اتمی کلاس ویرجینیا به عنوان زیردریایی اصلی درحال خدمت در ناوگان نیروی دریایی آمریکاست. این زیردریایی به تعداد ۱۱ فروند در خدمت است.

کدخبر: ۴۱۹۶۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر