کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۹۲۱
تاریخ خبر:

دستور دردسرساز ارتش روسیه درباره تراشیدن ریش

روسیه به نیروهایش در اوکراین دستور داده تا موهای خود را تراشیده و صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، دستوری که نیروهای «ریش‌دار» چچنی را عصبانی کرده است!

رمضان قدیروف، رهبر جمهوری خودمختار چچن به این دستور فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین واکنش نشان داده و آن را «تحریک عامدانه» خواند که تمرکز را از آنچه واقعا مهم است، ‌یعنی جنگیدن، پرت می‌کند.

او در کانال تلگرام خود نوشت: بیایید سلاح‌هایمان را زمین بگذاریم و برویم اصلاح کنیم! این دیگر چه مهملاتی است؟

والری گراسیموف که در اوایل ماه میلادی جاری به عنوان فرمانده نیروهای روسیه در اوکراین منصوب شد، سعی دارد انضباط بیشتری در ارتش روسیه ایجاد کند.

او از سربازان روسیه خواسته تا علاوه بر مطالعه بیشتر، پوشیدن «لباسی غیر از لباس فرم، تردد با خودروهای غیرنظامی و استفاده از تلفن همراه» را متوقف کنند.

استفاده بی‌موقع نیروهای روسیه از تلفن همراه تا کنون چندین بار مواضع آن‌ها را لو داده است.

ارتش روسیه هم‌چنین سربازان گروه پیمانکار نظامی واگنر را "مشتی فرصت‌طلب" می‌داند که باید آن‌ها را سر جایشان نشاند.

اما یوگنی پریگوژین، رئیس این گروه نظامی خصوصی باور دارد سربازانش از ارتش روسیه بهتر هستند. او سربازان ارتش روسیه را «بی‌تفاوت، بدون تاکتیک و مغرور» توصیف کرده است.

پریگوژین نیز به دستور گراسیموف برای اصلاح موی صورت سربازان واکنش نشان داد و با لحنی کنایه‌آمیز به قدیروف پیشنهاد داد که طول ریش‌هایش را دو برابر کند!

او با بیان اینکه نیروهای واگنر درگیر جنگ بوده و فرصت اصلاح ندارند، گفت: جنگ صحنه حضور افراد فعال و شجاع است، نه شش‌تیغه‌ها.

کدخبر: ۵۰۰۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر