کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۰۶۲
تاریخ خبر:

دستورالعمل تزریق دز سوم واکسن کرونا اعلام شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به روز رسانی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران که در کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به تصویب رسیده را ابلاغ کرد.

- افرادی که نوبت اول و دوم واکسن های غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده اند، برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می توانند آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت کنند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول(تحت عنوان اسپوتنیک لایت) دریافت کنند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس دریافت کنند.

- برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده اند، تزریق دُز چهارم(یادآور) پس از گذشت شش ماه از تزریق دُز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

- افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت) دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می توانند دو نوبت آسترازنکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت ها را دریافت کنند.

- افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می توانند دو نوبت آسترازنکا دریافت کنند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تایید قرار گیرد.

- افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب(اسپایکوژن) تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند همان واکسن را دریافت کنند.

کدخبر: ۴۳۵۰۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر