کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۳۲۷
تاریخ خبر:

دستورالعمل اضطراری برای بازگشت کارت‌ سوخت

روزنامه هفت صبح | کارت سوخت از ۲۰مرداد دوباره برمی‌گردد. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران به همین مناسبت اطلاعیه‌ای صادر کرده تا شاید بتواند در آخرین لحظات بخشی از سوالات و نگرانی‌های موجود را پاسخ دهد.

* یک: افرادی که در سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند و کارت سوخت آن‌ها در باجه‌ پست است، می‌توانند با در دست داشتن کارت خودرو به یکی از دفاتر پستی مراجعه و کارت سوخت خود را پیگیری کنند. هنگام دریافت کارت سوخت برابر نرخ مصوب، مبلغ ۱۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت می‌شود.

* دو: کسانی که کارت سوخت ندارند و تاکنون نیز درخواست صدور کارت سوخت نکرده‌اند؛ می‌توانند با مراجعه به مراکز پلیس به‌اضافه ۱۰ درخواست کارت سوخت کنند. جهت درخواست کارت سوخت مالک خودرو یا وکیل قانونی متقاضی باید با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به مراکز پلیس به‌اضافه ۱۰ مراجعه کند.

* سه: مدارک هویتی مالک برای درخواست المثنی کارت هوشمند سوخت برای اشخاص حقیقی یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه، به همراه مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است.

* چهار: برای خودروهای لیزینگی (خودروهای اجاره به شرط تملیک) اسناد و مدارک در اختیار استفاده‌کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است.

* پنج: کسانی که در سایت دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند و کارت سوخت این اشخاص براساس اطلاعات دریافتی از سامانه دولت همراه صادر و از طریق اداره پست به آدرسی که اعلام کرده‌اند ارسال می‌شود.

* شش: از سه‌شنبه ۱۵مرداد چهار رقم آخر کدملی شخصی که کارت سوخت به نام او صادر شده است به عنوان رمز پیش فرض تعریف شود؛ این افراد هنگام سوختگیری با کارت سوخت شخصی، درصورت فراموش کردن رمز کارت سوخت و درخواست رمز مجدد می‌توانند با وارد کردن رمز پیش فرض (چهار شماره سمت راست کد ملی صاحب کارت) آن را فعال کنند.

* هفت: مالکان خودرو و موتورسیکلت‌ که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده‌اند ابتدا چهار رقم آخر کدملی شخصی که نام او در کارت سوخت درج شده است امتحان کنند در صورت بروز خطا، جهت حذف رمز به مراکز نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کنند.

* هشت: برنامه استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از ۲۰مرداد امسال برای کل کشور همچنان به قوت خود باقی است و انتظار می‌رود هموطنان از این تاریخ نسبت به سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی اقدام کنند. در چهار کلانشهر تهران، کرج، تبریز واصفهان پس از تاریخ مذکور محدودیت‌هایی در سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها صورت می‌پذیرد و در سایر شهرها نیز به تدریج اعمال خواهد شد.

کدخبر: ۲۷۳۳۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر