کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۸۸۰
تاریخ خبر:

دستورالعمل‌های اورژانسی برای کارت سوخت

روزنامه هفت صبح | صفحات تقویم خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم ورق می‌خورند؛ ۲۰مرداد که بیاید استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در پمپ بنزین‌ها اجباری شده است. با اینکه مسئولان می‌گویند روزی ۴۰هزار کارت سوخت جدید برای متقاضیان ارسال می‌شود اما هنوز خیلی‌ها نگران فرآیند بنزین زدن هستند. هدف این نوشته کاهش نگرانی‌هاست.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید مردم نگران دریافت سوخت نباشند، تا زمانی که همه دارای کارت نشده‌اند، کارت جایگاه‌ها فعال می‌ماند. به گفته امیر وکیل‌زاده اگرچه تقاضا داریم، مردم در سراسر کشور به ویژه در چهار کلانشهر تبریز، تهران، کرج و اصفهان از کارت شخصی استفاده کنند.

اما باز هم تاکید می‌کنیم مردم نگران نباشند؛ تا زمانی که همه افراد دارای کارت نشده‌اند کارت جایگاه‌ها فعال خواهد ماند. در این مرحله از اجرای طرح، خیلی دست و دلبازانه کارت سوخت جایگاه‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد و تا زمانی که مطمئن نشده‌ایم همه مالکان کارت دارند و مشکلی در این زمینه ندارند، محدودیت‌ها را اعمال نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره متقاضیانی که برای صدور کارت المثنی با مراجعه به دفاتر پلیس به‌اضافه ۱۰ یا از طریق سامانه دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند می‌گوید این افراد باید همچنان منتظر باشند تا کارت آن‌ها صادر و به درب منازلشان ارسال شود، اما برای اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت خود می‌توانند با مراجعه به سایت epolic.ir و وارد کردن شماره پلاک خودرو بارکد پستی کارت سوخت خود را دریافت کنند.

اگر فردی به این سایت مراجعه کرد و سابقه‌ای ندید نگران نباشد، زیرا ممکن است هنوز کارتش به پست تحویل نشده باشد؛ بنابراین باید صبر کنند تا این فرآیند انجام شود.او به آن دسته متقاضیان که ممکن است به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، می‌گوید: برای رفاه حال این هموطنان سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ در اختیار قرار گرفته تا این افراد با پیامک کردن کد شناسایی خودرو (vin) به این شماره از آخرین مراحل صدور کارت خود مطلع شوند.

نگرانی‌ها مختص کسانی که کارت سوخت ندارند نیست، مشکل بعضی‌ها فراموش کردن رمز کارت‌هاست. برای این دسته افراد به مدت یک ماه شرایطی فراهم شده تا رمز همه کارت‌های موجود به چهار رقم آخر کدملی فردی که اسمش روی کارت سوخت ثبت شده بازگردد بنابراین افراد می‌توانند با مراجعه به جایگاه سوخت و وارد کردن چهار رقم آخر کدملی فردی که کارت به نام اوست آن را فعال کند.

اما اگر افرادی رمز شخصی برای کارت‌های خود تعیین کرده‌اند و آن رمز را نیز به خاطر دارند می‌توانند همچنان از رمزهای شخصی خود استفاده کنند. تکلیف متقاضیانی که به هر دلیلی تاکنون برای صدور کارت المثنی ثبت‌نام نکرده‌اند، چه می‌شود؟ به گفته امیر وکیل‌زاده همچنان امکان مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ‌۱۰ وجود دارد. در چند روز آینده هم به طور دقیق اعلام می‌کنیم این افراد کی می‌توانند با مراجعه به سامانه دولت همراه به صورت اینترنتی درخواست صدور کارت المثنی خود را ثبت کنند.

کدخبر: ۲۷۳۸۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر