کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۷۳۵
تاریخ خبر:

دستمزد واقعی رشیدپور چقدر است؟

روزنامه هفت صبح | در حالی که دوئل علیزاده و رشیدپور بالا گرفته است، پیگیری هفت صبح درباره دستمزد واقعی این مجری را بخوانید. آیا میزان دریافتی چهره‌هایی چون مدیری،رشیدپور و گلزار منطقی است؟ محمدرضا گلزار،‌ مهران مدیری، احسان علیخانی و حالا بار دیگر رضا رشیدپور.دستمزد این مجریان در یکی دو سال اخیر محل بحث و نظر بوده است. گاهی رقم چشمگیر دستمزدها تکذیب شده و گاهی هم «سکوت» ترجیح این مجریان دربرابر شایعه‌هاست. مناسبت نوشتن این گزارش ادعایی است که درباره دستمزد رشیدپور مطرح شده.

*** مورد اول |رشیدپور ماهی ۴۳۳میلیون دستمزد؟!
پنجشنبه ‌شب گذشته علی علیزاده تحلیلگر سیاسی مقیم لندن در پاسخ به توئیت رشیدپور که از مردم خواسته بود به اندازه توانشان به سوپرمارکت مورد اعتماد پرداخت کنند تا به نیازمندها تخفیف بدهد، نوشت: «رضا رشیدپور برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰میلیون گرفت. نیمی دستمزد شخصی‌اش بود. ماهی ۴۳۳میلیون درآمد. دو شب یلدای ۹۸ هم ۵۰۰ میلیون. جناب رشیدپور! چقدر از چند میلیارد دستمزدی راکه علی‌عسگری از جیب فقرا به شما داد حاضرید به فقرایی که به خاطر کرونا در معرض گرسنگی و مرگ‌اند برگردانید؟» این توئیت منجر به گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی رضا رشیدپور با خبرآنلاین شد.

*** مورد دوم| ماهی ۲۵ میلیون می‌گرفتم
مهم‌ترین فراز مصاحبه رشیدپور جایی است که درصدد پاسخ به ادعای علیزاده برآمد: « دستمزد خودم خیلی کمتر از آن رقمی بود که مطرح شده بود. یعنی آن ۴۰میلیون تومان برای هر اجرا را اگر خیلی صرفه‌جویی می‌کردم به ازای هر برنامه ۲۳ تومانی که بودجه کل هر قسمت بود، در ماه به ۲۰ تا ۲۵میلیون سهم خودم برای اجرا و تهیه برنامه می‌شد یعنی شاید در نهایت برنامه‌ای ۱ تا ۱/۵ میلیون تومان.»

*** مورد سوم| حساب و کتاب رشیدپور درست است؟
درباره ویژه برنامه یلدا و شب عید نمی‌دانیم چون حساب و کتاب اینگونه برنامه‌ها متفاوت است. اینجا اسپانسر هم وسط می‌آید و معادلات به هم می‌ریزد. درباره برنامه روتین از جمله صبحگاهی اما رقمی که رشیدپور به زبان آورده نزدیک به واقعیت است. بر اساس پیگیری هفت صبح با حساب و کتاب می‌توان نتیجه گرفت رقم دستمزد مجری «حالا خورشید» چیزی حدود ۲۵میلیون تومان است. این را اما نمی‌دانیم که چرا رشیدپور دستمزد تهیه‌کنندگی و اجرا را سوا حساب نکرده.

ریشه این پرسش جایی است که در همین پیگیری‌ها متوجه شدیم در حال حاضر یک مجری معمولی برنامه صبحگاهی حدود ۱۰میلیون در ماه دستمزد می‌گیرد. دستمزد یک مجری مطرح (نه در اندازه رشیدپور) هم ۲۵میلیون تومان است. می‌ماند یک احتمال: شاید رقمی که رشیدپور بیان می‌کند،‌بر اساس دستمزد دوسال پیش است. کما اینکه شنیده شد او برای سری جدید برنامه صبحگاهی‌اش، برآوردی دوبرابری ارائه کرده است.

*** مورد چهارم| مدیری ماهی ۴۰۰ میلیون؟
سال پیش که قرار بود سری جدید «دورهمی» شروع شود، چند رسانه خبری منتشر کردند که حاکی از دستمزد بالای مهران مدیری بود: «قرارداد ساخت دورهمی به شکلی تنظیم شده است که برای هر قسمت حدودا ۳۵۰میلیون تومان به تهیه‌کننده پرداخت شود.» کمی بعد شایعه شد سهم مدیری ۱۰۰میلیون در ماه است. البته همان موقع رضا پورحسین مشاورعالی معاون سیما اینطور واکنش نشان داد:« واقعاً ارقام عجیب و غریبی که در محافل رسانه‌ای مطرح شد واقعیت ندارند.»

فارغ از اینکه این ارقام صحیح هستند یا نه بیایید یک قیاس انجام دهیم. مهران مدیری برای یک ماه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌گیرد. این مقدار خیلی پایین‌تر از دستمزدی است که برای یک فیلم سینمایی می‌گیرد. شنیده می‌شود دستمزد مدیری برای حضور در یک فیلم یا سریال خانگی بیش از ۸۰۰ میلیون در ماه است.

*** مورد پنج |گلزار برنامه‌ای ۴۵میلیون
درباره رقم دستمزد محمدرضا گلزار برای اجرای برنده باش زیاد بحث شکل گرفت. گفته می‌شد او برای هر قسمت ۴۵میلیون دریافت می‌کند که می‌شود هفته‌ای ۹۰میلیون تومان. او در حالی هر ماه ۳۶۰‌میلیون تومان برای اجرای برنده باش دریافت می‌کرد که رقم یک پروژه سینمایی او بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بود.

*** مورد ششم| جنگ شفافیت
در ماجرای غائله دستمزد رضا رشیدپور آنچه مهم است اینکه تلویزیون می‌تواند شفاف‌سازی کند. حالا که خواسته مجری این است،‌رقم دستمزد او برای اجرا و تهیه‌کنندگی برنامه «حالا خورشید»، «اتفاق» و ویژه برنامه‌اش را در دسترس قرار دهد. مشابه این شایعه چند سال پیش برای احسان علیخانی هم شکل گرفت. خودش مدعی شد که دستمزدش برای کل ماه رمضان و برنامه ماه عسل مبلغ ۴۵میلیون تومان است. برای «عصر جدید» که برنامه با حامی مالی است چقدر می‌گیرد؟ طبعا حضور علیخانی و رشیدپور روی آنتن سود مالی هنگفتی برای تلویزیون دارد و شفاف سازی به معنای تخریب آن‌ها نیست.

کدخبر: ۳۱۹۷۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر