کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۷۲۶
تاریخ خبر:

در ‌جستجوی زن ‌عنکبوتی روی پل دزفول

روزنامه هفت صبح | انگشت‌هایش را داخل حفره‌های پل بتنی دزفول می‌اندازد و در کمتر از دو دقیقه از پایه‌های آن بالا می‌رود.این خلاصه ویدئوی زن عنکبوتی است البته زن دزفولی عنکبوتی. روز گذشته ویدئوی او بار دیگر از این کانال به آن کانال منتشر شد اما رئیس هیات کوهنوردی شهر دزفول می‌گوید این ماجرا مربوط به چهار سال پیش است و می‌خواهد همه بدانند که او دست به کار خطرناکی زده است: «همان زمان که ویدئوی این زن بین مردم پخش شد،گروهی علاقه پیدا کردند که از پل بالا بروند و از بالای آن شیرجه بزنند.به خاطر همین با شهرداری و نیروی انتظامی هماهنگ کرده بودیم که آنجا نیرو بگذارند و اجازه ندهند که کار زن را تقلید کنند.»

ضیایی کار زن را خیلی ناایمن می‌داند و می‌گوید احتمالا با وایرال شدن دوباره ویدئو، مجدد جوان‌ها دلشان می‌خواهد از پل بالا بروند یا رکورد او را جابه‌جا کنند. هیات کوهنوردی و صخره‌نوردی خوزستان و دزفول، هر دو چیز بیشتری درباره این زن یا نام و نشانی آن نمی‌دانند. یکی مدعی است که او مسافر بوده و دیگری می‌گوید که حتی از این هم مطمئن نیست. تنها چیزی که مشخص بوده، این است که در یک کل کل بین او و یک مرد دیگر قرار می‌شود آنها از پایه پل دزفول بالا بروند.

مرد زودتر راه می‌افتد و تا نیمه پایه پل بالا می‌رود اما دختر با سرعتی اعجاب برانگیز از سمت دیگر حرکت می‌کند و به بالای پل می‌رسد و سپس با آویزان شدن از انتهای پایه و زیر بدنه پل خودش را به سمت دیگر پایه می‌کشاند و از همان جا از فاصله‌ای حدود ۱۶ متر خودش را به درون رودخانه می‌اندازد. مردم هم که برای پیک‌نیک لب آب جمع شده‌اند، با حیرت و شگفتی او را تشویق می‌کنند. همین که آنها ماسک ندارند،نشان می‌دهد ماجرا برای امروز و دیروز نیست.

ضیایی اینطور توضیح می‌دهد:«برای سنگ‌نوردها بالا رفتن از پل دزفول کار خیلی سختی نیست.به خاطر اینکه حفره‌ها اندازه‌ای هستند که دست یا حداقل سه انگشت آن داخل آنها می‌رود و شبیه نردبان می‌شود از آن بالا رفت. با این حال کار خیلی خطرناکی بوده و ما هم با انتشار این فیلم مخالف بودیم.حالا هم تبعات خاص خودش را به دنبال خواهد داشت.»

به گفته او «قبل از منتشر شدن این کلیپ، هیچ وقت آدم‌ها قصد بالا رفتن از پایه‌های پل را نداشتند.افرادی را داشتیم که بدون طناب از پل بپرند.اصلا این یک رسم قدیمی و عادی است که مردم دزفول از بالای پل توی آب شیرجه بزنند.حتی خیلی از مانورهای مشابه را در همین منطقه ماموران آتش‌نشانی، هلال احمر و اعضای هیات سنگ‌نوردی داشته‌اند. اما این ویدئو بدآموزی دیگری داشت.»

به خاطر همین هم هیات سنگ‌نوردی شهر از همان چهار سال پیش نیروی زیادی بر سر این پل می‌گذارد تا مانع ادامه این حرکت از سوی بقیه شود.برای مقطع کوتاهی ماشین‌هایی آنجا گذاشته شده بود تا به افرادی که قصد صعود از پل را داشتند تذکر دهد.او تاکید می‌کند:«این سوراخ‌ها از زمان درست شدن پل در بدنه آن وجود داشتند و بالا رفتن از آنها کاری غیراستاندارد و ناایمن است.»

مسئول هیات سنگ‌نوردی دزفول می‌گوید که در سازمان آتش‌نشانی شهرشان یک دیوار به صورت امانی نصب کرده‌اند و سنگ‌نوردان، چه زن و چه مرد، آنجا تمرین می‌کنند. به گفته او «غیر از آن، دیواره‌های دیگری هم وجود دارد که می‌شود در آن تمرین کرد و این مکان‌ها برای سنگ‌نوردی زنان هم آزاد است.»

کدخبر: ۳۹۷۷۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر