کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۴۱۹
تاریخ خبر:

در محاصره‌ ازبک‌ها ‌‌و‌ قزاق‌ها‌ و پول‌های بادآورده

روزنامه هفت صبح | یک: چند روز قبل داشتیم درباره پاداش هیات مدیره یکی از بانک‌ها با بچه‌های راهنمای بازار حرف می‌زدیم. اینکه در چند جمله پاداش ۴۰۰میلیونی به ۵۰۰میلیون بدل شده بود. برای اعضای هیات مدیره. ۵۰۰میلیون پاداش. درآمد ۹۵درصد مردم این کشور سالی ۲۰۰میلیون تومان هم نیست بعد اعضای هیات مدیره یک بانک نیمه دولتی چنین رقمی را فقط پاداش می‌گیرند. حرف بر این شد که خب این‌ها قواعد اقتصاد بازار است و وقتی تصمیم‌گیری‌های اعضای هیات مدیره باعث موفقیت شرکت می‌شود پاداش هم طبیعی است.

خب من مخالفت کردم چراکه با یک شرکت خصوصی رو‌به‌رو نیستیم.اگر اعضای هیات مدیره بر مبنای همکاری و همفکری و تلاش جمعی، شرکت و یا بانکشان را به موفقیت می‌رساندند هرچقدر هم که پاداش می‌گرفتند من اعتراضی نداشتم، اما مسئله اینجاست که این اعضا نه بر اساس تلاش و شایستگی بلکه معمولا به شکل انتصابی به این هیات مدیره‌ها راه پیدا می‌کنند. از طرف فلان سازمان، فلان شخص متنفذ و فلان نهاد.

در واقع ناگهان سوار رولرکاستر پول بادآورده می‌شوند.شیوه خصوصی سازی در کشور ما آنقدر عجیب و اشتباه است که دیگر نمی‌توان اشتباهش را رویت کرد! آنقدر داستان بزرگ است که از فهم ما خارج شده است.دیگر برای ما طبیعی شده که در فلان بانک نیمه دولتی،‌اعضای هیات‌مدیره که بسیاری‌شان انتصابی هستند برای خودشان پاداش‌های کلان ببرند. یک جای کار می‌لنگد. بدجور!

دو: تیم فوتسال ایران در یک بازی سخت و نفسگیر ۹ بر ۸ ازبکستان را شکست داد.ازبکستان معمولا درآسیا موی دماغ ایران و ژاپن می‌شود، اما کسی فکرش را نمی‌کرد که مقابل ایران این‌گونه بی‌پروا و قدرتمند بازی کنند.آنها در گروهشان با دو شکست و به یمن یک پیروزی غیرمنتظره بر مصر به دور بعد صعود کردند و در مقابل ایران حاضر شدند.ایران که دو پیروزی مقابل صربستان و آمریکا و یک شکست نزدیک مقابل آرژانتین داشت.ایران ۲ بر صفر جلو افتاد ‌بعد ۲-۱ شد.

سه بر یک جلو افتادیم .بعد ۳-۳ شد! در نهایت ۴ بر ۳ نیمه اول را بردیم. نیمه دوم ۶ بر ۳ جلو افتادیم ،‌بعد ۶ بر ۴ شد. دوباره ۸ بر۴ جلو افتادیم و دوباره ۸ بر ۶ شد. ۹ بر۶ جلو افتادیم و ازبک‌ها دو گل در اواخر بازی زدند و بازی ۹بر ۸ به سود ایران شد.تا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل قزاقستان بازی کنیم که دیروز ۷ بر صفر تایلند را در هم کوبیده بودند.

جالب است که امروز در رده‌بندی هندبال زنان آسیا تیم ایران با قزاقستان دیدار می‌کند و سه روز دیگر هم بازی نفسگیر فوتسال ایران و قزاقستان برای صعود به نیمه نهایی خواهد بود. آرژانتین با برزیل و پرتغال با اسپانیا و روسیه و مراکش دیگر بازی‌های یک چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد.

کدخبر: ۴۱۶۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر