کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۹۹۹
تاریخ خبر:

در ستایش مرسدس بنز C۲۰۰ مدل ‌۲۰۱۵

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو | نسل کنونی محصولات مرسدس بنز خط و ربط دیگری را پی می‌گیرند. روالی که فعلا دست ما در بازار ایران از آنها دور است و امکان ارزیابی آنها فراهم نیست. برای نسل قبلی اما شرایط متفاوت است و ما به تعداد قابل توجهی از انواع نسخه‌های c، E و S کلاس دسترسی داریم. خودروهایی که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به کشور وارد شده‌اند و زبان طراحی مشترکی دارند.

از بین این سه خودرو اما کمتر از همه از نسل آخر سدان C کلاس بحث شده است. خودرویی که به نظر می‌رسد در بین این سه محصول طرح برجسته‌تری دارد و به جرات از زیباترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز مخصوصا در کلاس خود است. اینجا در این گزارش سراغ نسخه ۲۰۱۵ مرسدس بنز C200 رفته‌ایم. خودرو لوکس و مجهزی که با بهای ۳٫۵ میلیارد تومان از بازار قابل خریداری است.

*** طراحی
نگاهی به قیمت C200 در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد طرح این سدان ورای قیمت ۴۰ هزار دلاری آن است. همه چیز از طرح چراغ‌ها و تریم درون آنها تا رنگ و خطوط تا رینگ‌ها و جلوپنجره از کیفیت بالای سی‌کلاس در نسل پنجم حکایت دارد. چیزی که البته برای یک بنز قرن بیست و یکمی عجیب نیست. سی۲۰۰ که شباهت بسیاری به ای۲۰۰ دارد، از نظر بسیاری از خریداران طرح موزون‌تری داشته و مجموعه هماهنگ‌تری را با خود دارد.

در کل وقتی از بیرون به بدنه سی۲۰۰ نگاه می‌کنیم با موجود جذابی روبه‌روییم که آماده جهیدن است! فضای کابین هم‌ به این سیاق هویت مشخصی دارد و در عین اسپورت بودن هم لوکس و هم موزون است. استفاده بجا از چرم، پیانو بلک، چوب، کروم و پلاستیک موجب شده تا حس خوبی هنگام سواری با سی۲۰۰ به سرنشینان دست دهد.

طراحان چیره‌دست بنز یک موضوع مهم را هم مدنظر قرار داده‌اند. اینکه با استفاده گسترده از صفحات لمسی در اتاق سدان‌های لوکس دکمه‌ و کلیدهای گردان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نسل آخر سی۲۰۰ برخلاف نسل چهارم دکمه‌ها کم ولی جذاب و خوش‌ساخت هستند و فرم داشبورد با موس جذاب ابداعی بنز در هماهنگی کامل است.

*** ابعاد و گنجایش و راحتی
خودرو پیش روی ما خیلی هم بزرگ نیست و چهار متر و ۶۸ سانتی‌متر طول دارد. اما همین آلمانی سیاه‌رنگ صندوق باری ۵۶۵ لیتری و اتاقی مناسب برای پنج سرنشین دارد و فضای خوبی را حین مسافرت برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. سی۲۰۰ که نسبت به نسل قبل خود حدود ۹ سانتی‌متر بزرگ‌تر شده، اتاقی بزرگ را در فاصله محوری ۲٫۸۴ متری ساخته که از استانداردهای این گروه بالاتر است. در عین حال با قرار دادن طیف وسیعی از امکانات در نسخه موسوم به دوکلید، فرصت خوبی در اختیار سرنشیان برای یک مسافرت آسوده قرار می‌دهد.

*** امکانات مهم این اتاق
فقط این لیست را نگاه کنید. دنده پشت فرمان، ترمز دست برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه تاشو فتوکرومیک، لامپ زنون چرخشی به همراه دی‌لایت و چراغ شور، صندوق برقی، درایومد در انواع اکو و اسپورت، کی‌لس و استارتر، مانیتور بزرگ، سیستم صوتی با ساب جلو و عقب به همراه بلوتوث، کروز کنترل، موس جلو، هد آپ، نویگیشن، صندلی‌های برقی چرم با مموری، دو گرمکن و دو سردکن، ساعت کلاسیک، فرمان تلسکوپی، ترمز ESP، کولر دوال، مجموعه ایربگ فول، پرده عقب و کیت ظاهری AMG. اگر راضی نشدید پس بدانید خودرو سقف پانوراما دارد و به موتور دو لیتری ۱۸۴ اسبی با رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی مجهز است.

*** کیفیت سواری و رانندگی
این خودرو آلمانی از هر نظر محصولی ایده‌آل است. پا به پای رنو تالیسمان می‌رود و از ب.ام.و ۳۲۰ هندلینگ بهتری دارد. تصور نکنید با یک سدان خوش‌چهره روبه‌رویید که فقط ۱۸۵ اسب قدرت دارد. آن روی دیگر سی۲۰۰ را باید هنگام قرارگیری حالت رانندگی در وضعیت اسپورت و فشردن پدال گاز تا انتها ‌ دید. اما چیزی که شما را دیوانه خواهد کرد، جذب تمام ضربات دریافتی از بیرون توسط شاسی است که سواری بسیار راحتی را در حد یک لیموزین گرانقیمت برای خریداران به ارمغان می‌آورد.

*** کلام آخر
قیمت سی۲۰۰ وقتی اواخر سال ۱۳۹۵ به کشور وارد شد حدود ۴۵۰ میلیون تومان بود و حالا در برخی نسخه‌های کم کارکرد بهایی چهار میلیاردی دارد. چنین پرشی اما باعث نمی‌شود شایستگی سی۲۰۰ ذره‌ای کمرنگ شود. این خودرو حرف ندارد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۵۱۹۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر