کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۳۰۸۸
تاریخ خبر:

در حاشیه مراسم اکران فیلم کاشی «هفت رنگ»

روزنامه هفت صبح | ‏‎‏‎مراسم اکران فیلم کاشی«هفت رنگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا سلیمی، عصر یکشنبه، ١٣ مرداد با حضور هنرمندان حوزه سینما و تئاتر، اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی در خانه هنرمندان برگزار شد.
‏‎
علی دهکردی‌، سیروس الوند، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، امیر شهاب رضویان‌، منوچهر زنده دل، نگار اسکندر‌فر، ابوالحسن داوودی، دکتر اکبر عالمی، محمد امیر یاراحمدی، عادل بزدوده‌، حسن بشکوفه، محمود گبرلو، جمشید آهنگرانی، احسان لاجوردی، محمدرضا مقدسیان، یاسر نوروزی و … روز یکشنبه در خانه هنرمندان حضور پیدا کردند تا به تماشای این فیلم بنشینند.مسعود دلخواه و آریا توسلی از بازیگران فیلم و ارس رزاز، مدیر تولید فیلم نیز در این مراسم حضور داشتند.

‎بعد از اکران کاشی هفت رنگ، جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور آرش خوشخو، منتقد سینمایی و اجرای حسام مقامی‌کیا برگزار شد که در این جلسه علی دهکردی، منوچهر زنده‌دل و مسعود دلخواه با اشاره به وجوه تمایز فیلم، جسارت کارگردان در استفاده از تکنیک جدید برای روایت فیلم را تحسین کردند.
‏‎
علی دهکردی در این جلسه با اشاره به این موضوع که این فیلم نوید نگاه متفاوتی است برای بچه‌های فیلمساز که خودشان را از محدوده‌های آهنینی که برای فیلمسازی در ذهنشان ساختند رها کنند،گفت: «برایم خیلی غیر منتظره و هیجان انگیز بود فیلمی را ببینم که در آن بازی کرده‌ام، بدون اینکه خودم بدانم.»

‏‎مینا سلیمی، کارگردان فیلم در ادامه این جلسه توضیح داد:«پلان‌های مربوط به کاخ عالیقاپوی شاه ( با بازی علی دهکردی ) در سریال شیخ بهایی در استودیو فیلمبرداری شده بود. ما بازی آقای دهکردی را از آن پلان‌ها جدا کردیم و در کاخ واقعی عالیقاپو گذاشتیم. بنابراین آقای دهکردی شاه‌تر شدند!»

‎ در ادامه، منوچهر زنده دل نیز گفت:«خانم سلیمی رویای خودشان را به تصویر کشیده‌اند. من هم رویای مشابهی داشتم وقتی به تخت جمشید رفتم.می‌خواستم خودم را جای افراد واقعی در تاریخ بگذارم. اما این کار را نکردم.» ‏‎همچنین مسعود دلخواه از بازیگران فیلم در این جلسه توضیح داد: «این فیلم باعث شد دفعه بعد که به مسجد شیخ لطف‌الله می‌روم برای کاشی‌های آنجا ارزش دوچندان قائل شوم،آنقدر که رنگ دیدم در این فیلم، واقعا مثل نقاشی بود.»

‏‎آرش خوشخو منتقد سینمایی حاضر در این جلسه نیز، با اشاره به این‌که ما نمونه مشابه این فیلم در سینمای ایران نداریم، فیلم کاشی هفت رنگ را تجربه‌ای پر از وسواس و دقت درباره رازورزی معماری شرقی در طی گذر زمان دانست و گفت: «در سینمای جهان هم به شکل محدود از کولاژ استفاده شده. من خیلی کنجکاوم فیلم بعدی ایشان را ببینم‌.»‏به گفته کارگردان فیلم، بداعت تکنیکی و پیچیدگی‌های دیجیتالی فیلم موجب شده تا ساخت آن قریب به چهارسال طول بکشد.

کدخبر: ۲۷۳۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر