کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۲۰۵۲
تاریخ خبر:

حاشیه‌های‌ مراسم تودیع و معارفه مهرداد بذرپاش

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| «هر چه بود گذشت»؛ این را محمد‌باقر قالیباف گفته است. رئیس مجلس.کجا؟ در مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید دیوان محاسبات. همین دیروز. جمله‌ای که لابد در ذهن بسیاری باقی خواهد ماند. از مخالفان قالیباف تا حامیانش که این روزها، نحوه تعامل او با موضوع انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات را نگاه می‌کردند.

بذرپاش، برای رسیدن به ریاست ساختمان بر اتوبان کردستان، کار دشواری داشت. گفته بودند باید ۲۰ سال سابقه کار داشته باشی و او فقط ۴۰ سال سن داشت. با این حال، گفت که از سال ۱۳۷۹ کار می‌کرده است؟ کجا؟ در یک پژوهشکده در دانشگاه شریف. یکی پرسید که تو آن موقع سال دوم دوره لیسانس بودی؛ چگونه معاون آموزشی پژوهشکده شدی ولی الهام اکبری، همسر احمد نادری، نماینده اصولگرای مجلس، نامه رو کرد که پژوهشکده تایید کرده است منصب او را.

مخالفان رفتند سراغ روزنامه رسمی و گفتند پژوهشکده چند سال بعد تاسیس شده و به خط نستعلیق روی سربرگ شک کردند تا اینکه پژوهشکده بیانیه داد و پذیرفت که نامه با تاریخ قدیم روی سربرگ جدید منتشر شده است ولی گفت که از همان ۷۸ تاسیس شده بوده و واقعا بذرپاش معاون آموزشی‌اش شده. مخالفان البته ان‌قلت‌های دیگری هم آوردند. گفتند بذرپاش هیچ وقت هیات امنای دانشگاه شریف نبوده ولی معلوم شد که ۱۱ روز قبل از انتخابات سال ۱۳۹۲، از کامران دانشجو حکم گرفته بوده است.

حرف‌های دیگری هم بود در مورد رزومه‌اش و مقالاتش. مثل اینکه اکثر مقالات فارسی‌اش در نشریه پدر همسرش، علیرضا علی‌احمدی، وزیر آموزش و پرورش احمدی‌نژاد منتشر شده است. با این حال، نه اتهام جعل و نه تشکیک در مقالات، نتوانست جلوی بذرپاش را بگیرد. محمدرضا زائری، روحانی منتقد دیروز در توئیترش نوشته بود: «واقعاً فکر می‌کردید می‌تونید جلوی انتخاب «بذرپاش» رو بگیرید؟» برخی این فکر را می‌کردند دست کم ولی خب به قول قالیباف «هرچه بود گذشت» و به قول آن ترانه قدیمی «ولی چه زود گذشت».

کمی هم عکس را توضیح بدهم. مراسم دیروز برای تودیع عادل آذر بود. رئیس سابق. در انتهای کادر، دیده می‌شود. رئیس مرکز آمار احمدی‌نژاد بود و رئیس مرکز آمار روحانی هم ماند تا اینکه لاریجانی او را به عنوان رئیس دیوان محاسبات منصوب کرد. رئیس آرامی بود و کم حاشیه البته تا اسفند پارسال. مجلس که عوض شد و معلوم شد که «نو» اصولگرایان به مجلس خواهند آمد؛ گزارشی از تفریغ بودجه نوشت که اصولگرایان را خوشحال کرد و دولت را غمگین.

با این حال، رفتنی شد. کنار آذر، روح‌الامینی ایستاده. پدر یکی از کشته شدگان کهریزک و نماینده فعلی تهران. کنار او حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و وزیر آموزش و پرورش احمدی‌نژاد. در میانه عکس هم، آیت الله صدیقی را می‌بینید. مشاور عالی رییس قوه قضاییه و البته امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر. جمع اصولگرایان جمع است هر چند که طرفدارانشان در خفا و جلا به دنبال پاسخ سوالات خود درباره بذرپاش و عدالت و اصولگرایی باشند.

کدخبر: ۳۴۲۰۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    عجب تواضعی!