کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۴۲۸
تاریخ خبر:

در جستجوی قاتل ‌استوار یکم میلاد خسروی

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | «بیست‌وهفت‌ساله بود. افسر پلیس. ساعت ده امشب، شهرک غرب، در تعقیب سارقان، مقابل چشمان ما گلوله به سرش خورد. در خونش غلتید. روی سنگفرش پیاده‌رو افتاد و جان سپرد. همه گریه کردند. خداوند به پدر و مادرش صبر بدهد.»

این چندخط را رضا رشیدپور، مجری تلویزیونی در توئیترش ساعت ۱۲:۴۳ نیمه‌شب چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه منتشر کرد. ماجرا درباره استوار یکم میلاد خسروی، مامور تجسس کلانتری ۱۳۴شهرک غرب، ۲۷ ساله و تک‌فرزند خانواده است که در پی عملیات تعقیب و گریز سارقان منزل در خیابان سپهر، شهرک غرب به شهادت رسید.

ماجرا به‌قدری غمناک است که وقتی همکارش می‌خواهد آن را شرح دهد، با این‌که بارها با چنین ماجراهایی روبه‌رو بوده، خودش هم بغض می‌کند. داستان دزد و پلیس که حالا پایانش با شهادت پلیس رقم خورد. یک مامور نیروی انتظامی کلانتری ۱۳۴شهرک غرب(تهران) هنگام درگیری با سارقان مسلح به شهادت رسید.

*** اما شرح ماجرا چیست؟
چهارنفر سارق منزل که به‌صورت گروهی کار می‌کردند، شب ۳۱ اردیبهشت‌ماه به خیابان سپهر شهرک غرب می‌روند تا طبق نقشه و روال، سرقت‌ منازل را ادامه دهند، غافل از این‌که یک پلیس آنها را می‌‌بیند و وقتی برای دستگیری‌شان تلاش می‌کند، با شلیک گلوله او را به شهادت می‌رسانند. پلیسی که به کوشش و پیگیری در پرونده‌هایش معروف بوده است. حال دونفر از این سارقان دستگیر شده‌اند و دونفر دیگر همچنان تحت تعقیب هستند و توسط پلیس ردیابی شده‌اند.

پلیس درباره این حادثه می‌گوید: متاسفانه وقتی فردی برای سرقت می‌رود، چیزی برای از دست دادن ندارد و وقتی به دام می‌افتد، به هر طریقی می‌خواهد خودش را نجات دهد. مورد مشابهی که چهارهفته پیش در بلوار دریای شهرک غرب رخ داد بدین شرح بوده است که به کلانتری ۱۳۴ اطلاع می‌دهند، سه سارق در یک خانه گیر افتاده‌اند و اولین مامور نزدیک به محل سرقت به آنجا می‌رود. مدیر ساختمان متوجه می‌شود، در یکی از طبقات ساختمان باز است و سه‌نفر داخل آپارتمان هستند.

مدیر ساختمان به‌سرعت در اصلی ساختمان را قفل می‌کند تا دزدان نتوانند فرار کنند و به پلیس زنگ می‌زند. این سه‌نفر از پنجره آپارتمان به سوی پلیس شلیک می‌کنند اما چون راه فراری نداشتند، به پشت‌بام ساختمان هفت‌طبقه می‌روند و برای دستگیرنشدن توسط پلیس خودشان را به پشت‌بام ساختمان مجاور که چهارطبقه بوده پرتاب می‌کنند درواقع سه‌طبقه حدود ۹متر را می‌پرند که یک‌نفر از آنها هنوز به هوش نیامده و دونفر دیگر مصدوم هستند. این موضوع به این دلیل است که سارق برای نجات جانش از هیچ اقدامی نمی‌هراسد، چه به کشتن دادن خودش باشد چه کشتن یک پلیس.

اما پلیس برای اینکه به سمت یک سارق شلیک کند، باید مراحل زیادی را طی کند. در مرحله اول باید مراقب باشد تا سارق به عنوان یک شهروند آسیب نبیند. بعد به سارق با صدای بلند اخطار بدهد تا متوقف شود. مرحله بعدی به صورت هوایی شلیک کند. در مرحله بعدی جان مجاورین و افراد در صحنه مهم است که با تیر خطا آسیب نبینند. مرحله بعدی صیانت از اموال مردم است که با تیراندازی آسیب نبیند. مرحله دیگر اینکه یک پلیس مسئولیت حفظ اموال خودش و سازمانش را دارد.

یعنی از تفنگ تا ماشین و موتوری که همراهش است، نباید آسیب ببیند. یک مامور پلیس تمام این فاکتورها را درنظر می‌گیرد و بعد با توجه به قانون شلیک به پا، تیراندازی می‌کند اما یک سارق هیچ فاکتوری را در نظر نمی‌گیرد و نتیجه این می‌شود که استوار یکم میلاد خسروی با شلیک گلوله سارقان به سرش به شهادت می‌رسد.

سردار حسین رحیمی،‌ رئیس پلیس تهران بزرگ در مراسم تشییع پیکر مأمور کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس گفت: این گروه از سارقان مسلح مدت‌ها آرامش آن منطقه را برهم زده بودند و ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند. حالا دونفر از کسانی که در این سرقت دست داشتند، دستگیر شده‌اند و باید منتظر ماند تا دونفر دیگر نیز دستگیر شوند، درواقع یکی از آنانی که میلاد خسروی را به شهادت رساند.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۲۹۴۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر