کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۸۲۶۹
تاریخ خبر:

در جستجوی الناز ربوده شده

روزنامه هفت صبح، نگین باقری| در هفته‌ای که گذشت پلیس کانادا اطلاعات بیشتری از دزدان زن ایرانی منتشر کرد. حالا با این اتفاق معمای پیچیده الناز حاج‌تعمیری بعد از یک سال کم‌کم حل می‌شود. همان زن 37‌ساله‌ای که شب‌هنگام با حمله سه نفر به یک خانه ساحلی در شمال استان انتاریو ناپدید شد و دیگر هیچ ردی از او به‌چشم نیامد.

‌رد پای الناز روی برف‌ها
ماجرا از اینجا شروع شد که حدودا اواسط آذرماه الناز در زیرزمین خود در منطقه ریچموندهیل کانادا مورد حمله قرار گرفت. حمله‌ای که برای او حدود 40 بخیه برجای گذاشت. به‌دنبال این اتفاق و آسیب روانی این حمله الناز تصمیم می‌گیرد که مدتی از شهر دور شود و برای همین به خانه ساحلی دوستان خود برود اما آنجا نیز در امان نمی‌ماند.

پسرعموی الناز توضیح داده که او از ترس جان خودش از این شهر دور شده و تصمیم داشت به خانه امنی برود تا ببیند باید برای قدم بعدی چه تصمیمی بگیرد؛ اما آنجا هم در امان نبود. اینجا چه اتفاقی افتاد؟ اواسط دی‌ماه سال 2022 حوالی ساعت 20:30 سه مظنون که لباس پلیس بر تن داشتند، او را از همان خانه‌ ساحلی در ساحل واساگا دزدیدند. مهاجمان او را روز حادثه درحالی‌که فریاد می‌کشید روی برف می‌کشیدند و داخل خودروی خود انداختند.

آنها همچنین ساعت و تلفن همراه الناز را هم از او گرفتند. به گفته پسرعموی الناز آن زخم قدیمی هنوز هم روی سر او از پیشانی تا پشت سرش قابل مشاهده بود. نکته عجیب‌تر اینکه قبل از ربودنش، از پارکینگ محل زندگی او در ریچموندهیل دو دستگاه ردیاب چسبیده به خودرو هم پیدا شده بود. پسرعموی الناز همچنین توضیح داده که طبق گفته شاهدان، ربایندگان الناز قبل از حرکت یک دقیقه بی‌توقف در خودرو نشسته بودند تا اینکه صدای الناز قطع می‌شود و سپس از خانه فاصله می‌گیرند.

‌پرونده اول: حمله، پرونده دوم: آدم‌ربایی
ترکیب این اتفاق‌ها دو پرونده مجزا اما مرتبط به‌هم روی دست پلیس می‌گذارد. برای حادثه اول که به الناز حمله شد تا امروز پنج مظنون بازداشت شده است اما برای آدم‌ربایی فقط عکس سه نفر و مشخصات یکی از آنها به‌صورت عمومی منتشر شده که پلیس از مردم خواسته که اگر اطلاعاتی از این افراد دارند کمک کنند.

آخرین اتفاق پرونده الناز این بود که چهارشنبه یک مرد 25ساله به‌نام آکاش رعنا در رابطه با ماجرای حمله به این زن ایرانی بازداشت شده. گفته می‌شود که او پنجمین مظنون پرونده الناز بوده که به دام پلیس افتاده. اولین چهره مهمی که در پرونده او بازداشت شد، نامزد سابق او بود که یک بار آزاد و بار دیگر دوباره بازداشت شد. همان فردی که مدت‌ها قبل کارآگاه خصوصی استخدام کرده تا الناز را تعقیب کند.

بعد از این ماجرا سی‌بی‌سی گزارش داد که از قضا همان روزهایی که الناز برای استراحت به خانه ساحلی دوستانش در واسگابیچ رفته بود، کارآگاهانی که محمد 35‌ساله استخدام کرده بودند او را تحت نظر داشتند؛ با این حال، روز ۱۲ ژانویه که روز حمله و دزدیدن این زن بوده، در آن محل حضور نداشتند و نظارتی بر آن خانه نشده است.

بعد از او افراد دیگری هم بازداشت و آزاد شده‌اند اما هنوز ردی از الناز در دسترس نیست. دو ماه قبل چهارمین فرد بازداشت شد. او هم مانند رعنا مردی 25 ساله است. حتی خانواده او کمپینی برای این زن اصالتا تهرانی درست کردند که اگر کسی درباره محل نگهداری‌اش اطلاعاتی بدهد 100 هزار دلار جایزه می‌گیرد. اول ماه مارس آکاش رعنا بازداشت و دیروز هم دادگاه او برگزار شد ولی هنوز دادگاه اطلاعاتی منتشر نکرده.

خبر ربوده شدن الناز قبل از اینکه به رسانه‌های فارسی‌زبان برسد در سایت‌های انگلیسی کانادا دست به دست می‌شد و فقط بخشی از ایرانیان ساکن تورنتو را درگیر خود کرد. سپس موضوع به وبلاگ‌های کمترشناخته شده فارسی این ساکنان رسید و برخی از آنها ربوده شدن الناز را به ماجرای مبهم مرگ سابق او مرتبط می‌دانستند. دامپزشک 38‌ساله‌ای که در تهران بعد از ابتلا به یک ویروس ناشناخته در 48 ساعت جان سپرد. با این حال پلیس کانادا تا امروز ارتباط این دو را تایید نکرده.

دیروز هم کارآگاهان عکس یک متهم دیگر را منتشر کردند که مظنون آدم‌ربایی الناز بوده. حکم بازداشت دیشون دیویس 35 ساله، خواننده رپ اهل تورنتو صادر اما او هنوز بازداشت نشده. او الناز را با کمک دو نفر همکار خود سوار یک لکسوس سفید می‌کند و می‌دزدد. همکارانی که شامل یک زن و مرد دیگر با لباس مبدل پلیس بوده‌اند.

چهارشنبه پلیس عکس این دو مظنون دیگر را هم منتشر کرد. پلیس رد لکسوس سفید رنگ را می‌گیرد و متوجه می‌شود که آن را از دو مرد جوان دیگر کرایه کرده بودند. برای همین عکس این دو مرد را هم به‌صورت عمومی منتشر کرده که درباره این مظنونان با آنها گفت‌و‌گو کند.پلیس انتاریو می‌گوید که این مظنون جدید که برای آدم‌ربایی، حکم بازداشت گرفته به همراه همکاران خود جایی در تورنتو مخفی شده و فراری است.

جالب اینکه او قبلا آلبوم موسیقی با این عنوان داشته: «فردی تحت تعقیب پلیس در کل کانادا». آخر این هفته باز هم برای چندمین بار پلیس بیانیه داد و با آوردن عکس مظنونین دیگر از مردم خواست اگر اطلاعاتی دارند همکاری کنند. چند ماه قبل روزنامه تورنتو سان ادعای جدیدی مطرح کرده که ربایندگان الناز به یک جریان بزرگ و بین‌المللی سرقت خودرو در کانادا مرتبط هستند. ادعای روزنامه تورنتو سان این بوده این دو نفر از افرادی که به‌خاطر کتک زدن الناز حاج‌تعمیری بازداشت شدند، متهم به سرقت از جمله حدود ۲۰ فورد F-150 در ادمونتون و اطراف آن بودند.

روز قبل پلیس در آخرین بیانیه خود تاکید کرده بود که به نظر می‌رسد پرونده زن ایرانی رو به پایان است و وعده رسیدن به اطلاعات مهمی از این ماجرا برای آنهایی که این یک سال هشتگ الناز حاج‌تعمیری را دنبال می‌کردند داده است. وعده‌ای که حالا نه فقط خانواده این زن 37‌ساله بلکه جمعیت بزرگ ایرانیان ساکن استان انتاریو را به‌خود دل‌خوش کرده.

کدخبر: ۵۰۸۲۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر