کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۰۵۳
تاریخ خبر:

در بالاترین سطح فوتبال ایران چه می‌گذرد؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | تقریبا تک‌تک تیم‌های لیگ برتری به برنامه‌ریزی، داوری‌ها و یک‌سری از اتفاقات اخیر اعتراض کرده‌اند. بیشتر اعتراضات البته سمت و سوی خاصی دارد و تعداد زیادی از تیم‌ها اعتقاد دارند که سازمان لیگ و البته نهادی که این روزها با هشتگ دستور از بالا در فضای مجازی ترند شده، هوای پرسپولیس را دارند. البته پرسپولیسی‌ها هم به مسائل دیگری اعتراض دارند. در این گزارش به مهم‌ترین و عجیب‌ترین اعتراضات باشگاه‌ها به سازمان لیگ می‌پردازیم.

*** گل‌گهر سیرجان
این تیم که فعلا صدرنشین لیگ بیستم است، به عقب افتادن چند بازی پرسپولیس اعتراض دارد. در بخشی از بیانیه‌ای که به تازگی از سوی این باشگاه منتشر شده، آمده است: اگر اشتباهات داوری را سهوی بدانیم برنامه‌ریزی مسابقات به نفع یا ضرر تیمی سهوی نیست و باید عدالت رعایت شود. ما طبق برنامه قبلی برابر استقلال حاضر خواهیم شد .

اما بعد از آن تا یکسان شدن تعداد بازی‌ها دیگر به میدان نخواهیم رفت. متاسفانه فشردگی مسابقات بیشتر از آنکه شامل تیم استراحت کرده شود، برای باقی تیم‌ها مشکل‌ساز شده است. عدالت آخرین سنگر برای توسعه فوتبال ایران است.» ظاهرا سیرجانی‌ها معتقدند ‌ عقب افتادن بازی‌های پرسپولیس به سود این تیم و به ضرر دیگر مدعیان و بالانشینان است.

*** استقلال
عقب افتادن چند بازی پرسپولیس به دلیل حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر از هر تیمی صدای استقلال رقیب سنتی این تیم را در آورد. ابتدا پرویز مظلومی سرپرست استقلال بود که با لحنی کاملا دستوری مدعی شد که این تیم وقتی در دربی مقابل پرسپولیس حاضر خواهد شد که تعداد بازی‌های دو تیم قبل از دربی برابر باشد. این حرف‌ها با واکنش تند سهیل مهدی روبه‌رو شد و او هم با لحنی طعنه‌آمیز گفت:

«استقلال سه سرمربی روی نیمکتش دارد و آمار مصاحبه‌های‌شان بالا رفته! اظهارات مظلومی، هواداران را مقابل سازمان لیگ قرارداده و چه دربی را قبل از بازی سپاهان برگزار کنیم و چه بعد از آن، مورد اعتراض قرار می‌گیریم. خواهشم این است روی نتیجه‌گیری تیم‌شان تمرکز کنند؛ تیمی که روی زدن ضربات آخر تمرکز می‌کند، امتیاز هم می‌گیرد و نیازی به تعیین تاریخ بازی ندارد.» با این حال سازمان لیگ تا حدود زیادی زیر بار ادعاها و خواسته‌های استقلال رفت و برنامه بازی‌ها به شکلی چیده شده که اختلاف بازی‌های استقلال و پرسپولیس قبل از دربی به حداقل خواهد رسید.

*** تراکتور
از زمانی که محمدرضا زنوزی مالک تراکتور شده، روابط این باشگاه با دو باشگاه تهرانی و به خصوص پرسپولیس به شدت تیره و تار شده است. در‌باره بعضی از ادعاها می‌شود بحث و بررسی کرد و حق را به تیم تبریزی و هوادارانش داد اما تازه‌ترین و بامزه‌ترین اعتراض تراکتوری‌ها به برنامه فوتبال برتر و گفت‌وگوی منصوریان با این برنامه بود. زنوزی درباره دلیل دعوت منصوریان به این برنامه گفت: «به نظرم به خاطر این بود که یک تیمی در آسیا نتیجه نگرفته بود و به خاطر پوشش آن تراکتور را زدند.

آنها باید می‌رفتند و مسائل شکست آسیا را بررسی می‌کردند اما به جای ورود به آن برای تراکتور برنامه گذاشتند.» زنوزی جوری از کلمه شکست و نتیجه نگرفتن در آسیا صحبت کرده بود که انگار پرسپولیس در همان مرحله گروهی با نتایجی افتضاح و فاجعه‌بار در آسیا حذف شده بود. او اصرار داشت که برنامه فوتبال برتر به جای دعوت از منصوریان باید دلایل ناکامی پرسپولیس! در آسیا را بررسی می‌کرد.

*** فولاد خوزستان
جواد نکونام در آخرین مصاحبه‌اش به شدت به سازمان لیگ حمله کرده است. او گفته: «بازی نساجی و ذوب‌آهن با پرسپولیس چرا کنسل شد؟ من خودم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با استقلال حضور داشتم، متاسفانه همین برنامه‌ریزی‌ها آن زمان برای ما مشکل درست کرد. تا پای پرواز داشتیم بازی می‌کردیم.

به کره‌جنوبی رفتیم و به خاطر خستگی باختیم و به فینال نرسیدیم. قطعا ما هم موافق بودیم که پرسپولیس استراحت کند و سرحال به فینال برود. ولی بازی نساجی و ذوب‌آهن کنسل شده و بعد از برگشتن به ایران، برنامه‌شان باید طوری باشد که همه تیم‌ها به تعداد بازی مشخص برسند تا سایر بازی‌ها برگزار شود. آقای سهیل مهدی به من گفت ‌ لغو بازی پرسپولیس در برابر ذوب‌آهن و نساجی دستور از بالا بوده است!»

سعید آذری هم دیروز به صراحت گفت: «اگر قرار باشد به خاطر این اتفاقات ما سه هفته پیاپی خارج از خانه بازی کنیم، اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهیم. این یعنی اجحاف صددرصد در حق فولاد. منطقی نیست که ما به خاطر تغییر برنامه سه هفته متوالی در زمستان خارج از خانه بازی کرده و یک دیدار را هم در تبریز برگزار کنیم.»

*** ذوب‌آهن
تیم پایین جدولی ذوب‌آهن هم یکشنبه شب در بیانیه‌ای عجیب به حمایت‌ها از پرسپولیس اعتراض کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «فدای سر تیم خاص، همه و همه باید تلاش کنند برای حمایت از یک تیم خاص، یک روز می‌خواهند یک تیم را برای دستگرمی در مسابقات آسیایی به زور مقابلش بازی دهند، روز دیگر می‌خواهند برای استراحت بیشتر این تیم، مقابلش بازی تیم را با تاخیر برگزار کنند. احتمالا اگر به تیم‌های لیگ برتر، سهمیه واکسن کرونا هم تعلق بگیرد اول این تیم خاص باید واکسن بزند. بیایید یک واکسن اخلاق و جوانمردی هم به خودمان بزنیم.» این بیانیه ذوب‌آهن احتمالا در پی انتشار شایعاتی مبنی بر ۳برصفر شدن بازی این تیم مقابل پرسپولیس منتشر شده است.

*** پرسپولیس
در حالی که تقریبا همه باشگاه‌ها، از سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و نهادی که دستور از بالا را صادر کرده، به دلیل حمایت از پرسپولیس انتقاد می‌کنند، این باشگاه و هوادارانش هم اعتراضاتی به برنامه‌ریزی سازمان لیگ دارند. آنها معتقدند سازمان لیگ با اعلام برنامه جدید و تعیین تاریخ جدید برای دربی، این فرصت را به استقلالی‌ها داده تا مصدومان‌شان را آماده کنند و به دربی برسانند! آنها همچنین معتقدند که تعویق بازی تیم‌شان مقابل ذوب‌آهن برخلاف قوانین بوده و تیم حریف به دلیل سرپیچی از قوانین باید ۳برصفر بازنده اعلام شود. البته پرسپولیسی‌ها روزی که با دستور از بالا از بازی مقابل نساجی در زمان مقرر معاف شدند، باید فکر این روزها را هم می‌کردند.

کدخبر: ۳۶۶۰۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    آش حسابی شور شده!