کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۵۵۰
تاریخ خبر:

در انتظار وقوع معجزه ‌یحیی ‌و‌ عیسی

روزنامه هفت صبح | یک: گل اول پرسپولیس به پاختاکور نشانه تاکتیک و هدایت درست تیمی در پرسپولیس بود. در ابتدای نیمه دوم‌. حریف ۹ بازیکن خود را با دقت مقابل پرسپولیس و در زمین خود آرایش داده است. حواسشان به بشار رسن در راست و احسان پهلوان در چپ است. می‌دانند که در بازی با السد و الشارجه این دو نفر چقدر حریفان را آزار دادند.

بازیکنان پرسپولیس توپ را در عرض حرکت می‌دهند و مدافعان حریف هم با دقتی ساعت گونه به چپ و راست می‌روند تا منافذ را برای فرار پهلوان و بشار سد کنند. نوراللهی به میان شجاع و کنعانی‌زادگان رفته و از همان عقب توپ را تقسیم می‌کند. دوبار توپ به سمت راست می‌رود و دوبار به چپ اما عجله‌ای در کار نیست.

رد وبدل شدن عرضی توپ آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا آرایش دفاعی حریف کمی متزلزل شود. وقتی توپ را برای سومین بار به سمت راست می‌آورند توپ زیر پای کنعانی‌زادگان است. بشار ناگهان از راست به سمت داخل زمین حرکت می‌کند و مدافع مراقب را با خود می‌برد و فضای سمت راست را خالی می‌کند. سیامک نعمتی به سرعت درآن فضا حرکت می‌کند و کنعانی‌زادگان توپ را برای او می‌فرستد.

عملیات عبور از سد دفاعی حریف انجام شده بود. نعمتی به عنوان بک راست پیش تاخته‌، پشت دفاع صاحب توپ می‌شود و بی معطلی توپ را به درون شش قدم می‌فرستد. جایی که وحید امیری به سرعت خودش را به تیر اول می‌رساند و مدافعان دستپاچه حریف را با خود همراه می‌کند و آل‌کثیر در حرکتی اریب به سمت تیر دوم می‌رود‌. وحید می‌گذارد توپ از او عبور کند و آل‌کثیر به سرعت ضربه نهایی را می‌زند.

نشانه‌ای از یک تاکتیک پخته و سطح بالا که کمتر در تیم‌های ایرانی دیده بودیم. گل دوم هم تقریبا به شیوه مشابهی به ثمر رسید. این تمایزات تاکتیکی را النصر هم دیده است. تیمی که دوبار با السد مساوی کرد تا نشان دهد چه تیم گردن کلفتی است‌. تیمی که مفسران حاشیه خلیج فارس آن را بهترین تیم این مسابقات خوانده‌اند. پرسپولیس بازی بزرگی را در پیش دارد. پیروزی در این بازی سخت است اما غیرممکن نیست.

* دو: یادمان باشد وقتی بازی‌های متمرکز شروع شد پرسپولیس با یک امتیاز از دو بازی شانسی برای صعود نداشت. گل محمدی تیمی را به بازی‌ها آورد که از ۵ خرید جدیدش سود می‌برد اما این خریدها در مقابل از دست دادن بیرانوند و ترابی و علیپور خیلی برای پرسپولیسی‌ها دلگرم کننده نبود. در آخرین بازی در ایران هم با ضربات پنالتی به استقلال باخته بودند.

در اولین بازی در قطر هم یک نیمه فاجعه را پشت سر گذاشتند. اما از نیمه دوم همان بازی با التعاون بود که گل‌محمدی پرسپولیسی‌ها را غافلگیر کرد. آن غافلگیری تا به امروز ادامه داشته است. غلبه بر السد و التعاون و الشارجه و پاختاکور از چهار کشور قطر و عربستان و امارات و ازبکستان‌،‌ پرسپولیسی‌ها را به نیمه نهایی کشانده است.

با ۹ گل زده و یک گل خورده و همه ۹ گل هم از داخل هجده قدم به ثمر رسیده‌اند‌. دو گل مستقیما از ضربه کرنر و دو گل هم پیامدهای ضربات کرنر. یک گل هم با ضربه پنالتی. ۴ گل با ضربات سر. هفت گل حاصل حمله و ارسال از سمت چپ و دو گل از سمت راست. تیمی که بر مبنای زوج بشاررسن و سیامک نعمتی در راست و سعید آقایی و احسان پهلوان از چپ شکل گرفته است و بازی بدون توپ و درگیرانه وحیدامیری و گلزنی و فرصت شناسی عیسی آل‌کثیر. همه این چیزها را النصر هم می‌داند…

کدخبر: ۳۵۲۵۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر