کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۶۸۰
تاریخ خبر:

درگیری خونین پلیس با سارقان خشن مسلح در اتوبان همت

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | درگیری مسلحانه دزد و پلیس که در فیلم‌ها شاهدش هستیم این بار در یکی از فرعی‌های منتهی به اتوبان همت و در خود اتوبان، شکل واقعی به خود گرفت. داستان سارقان مسلح منزل که در آن منطقه سابقه سرقت داشتند و در ساعات پایانی شب و این بار توسط پلیس شناسایی شدند. اما این درگیری با تیراندازی‌های ماموران و سارقان رنگ خون گرفت.

در این حادثه یک شهروند زخم سطحی برداشته، یک مامور پلیس تیر از کنار سرش رد شده و شانس آورده که زنده مانده‌، مامور دیگری تیر به دست و پایش اصابت کرده و یکی از سارقان که متواری شده نیز زخمی است و پلیس چند تیر به سمتش شلیک کرده است. حالا این سارقان مسلح متواری هستند، همان‌هایی که بعد از سرقت خشن و مسلحانه در میانه درگیری، وسط اتوبان یک خودروی پژو ۲۰۷ را متوقف و با آن فرار می‌کنند. اما جزئیات این حادثه به چه شکل است؟

در ساعات پایانی پنجشنبه ۱۸شهریورماه حوالی غرب تهران تیم عملیات کلانتری‌۱۴۰ باغ فیض در یکی از محلاتی که سابقه سرقت منزل داشته در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پژو پارس سفیدرنگ با سه سرنشین مظنون می‌شوند، این خودرو در یک کوچه بن‌بست قرار داشته و به محض این که ماموران برای بررسی بیشتر به خودرو نزدیک می‌شوند، سرنشینان خودروی پژو پارس بلافاصله به سمت ماموران اقدام به تیراندازی می‌کنند.

ماموران هم اقدام به تیراندازی متقابل برای متوقف کردن این افراد می‌کنند و یک درگیری مسلحانه بین ماموران پلیس و سارقان به وجود می‌آید. ماموران به هیچ عنوان اجازه خروج خودروی سارقان را از آن کوچه نمی‌دهند و در حین درگیری یکی از ماموران پلیس با اصابت گلوله به دست و پایش مجروح می‌شود. سارقان که اجازه فرار پیدا نمی‌کنند چند دقیقه‌ای درگیری را ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند تا خودشان را به اتوبان که انتهای کوچه در واقع مشرف به آنجا بوده برسانند.

آن هم در شرایطی که اتوبان بسیار شلوغ و پرتردد بوده است. سپس به سراغ یک خودروی پژو اس دی ۲۰۷ می‌روند که سرنشینانش یک زن و مرد بودند و سعی می‌کنند با قلدری و زورگیری خودرو را سرقت کنند. سرنشین مرد می‌گوید ما مشاهده کردیم که یکی از سارقان تیر خورده بود و همدستانش او را کشان کشان با خود بردند. در واقع ماموران نیز در تیراندازی مجبور به رعایت حال شهروندان هم بودند که در میانه درگیری به طور اتفاقی گلوله‌ای به سمت کسی شلیک نشود.

یک منبع آگاه که شاهد این ماجرا بوده می‌گوید:«سرقت منزل اکثرا در ساعت پایانی شب در منطقه غرب تهران رخ می‌داد. ماموران از ساعت سه بعدازظهر گشت را آغاز کرده بودند. در ابتدا در یکی از خیابان‌های بن‌بست یک خودرو پرشیا را مشاهده کرده که انگار پلاکش به صورت نمادین بوده یعنی هیچ پیچ و پرچی روی پلاک وجود نداشته است. تجربه به ماموران نشان داده این‌گونه خودروها و سرنشینان‌شان برای سرقت آماده می‌شوند.

اول سرنشینان خودرو متوجه نشدند که پلیس به آنها نزدیک می‌شود اما به محض رویت پلیس شروع به تیراندازی کردند. اول تیر به سر یکی از ماموران برخورد می‌کند که شانس آورده از کنار سرش رد شده و خراش برمی‌دارد. سارقان مسلح خشن به طور مستقیم به شیشه جلوی خودروی ماموران شلیک می‌کردند. بعد به سمت یک شهروند نیز با کلاش تیراندازی می‌کنند که این شهروند به صورت سطحی زخمی می‌شود.

آنها با کلاش، رگباری شروع به تیراندازی می‌کنند و ماموران مجبور به قرار گرفتن در جان‌پناه می‌شوند. اما از همان جا هم یکی از سارقان را با تیر می‌زنند. این سارق با کمک همدستانش متواری می‌شود و با کلاش در دست به سمت اتوبان حرکت می‌کنند و با قلدری یک خودرو اس‌دی۲۰۷ را متوقف کرده و فرار می‌کنند. آنها حتی در اتوبان هم اقدام به تیراندازی کرده‌اند و در حال حاضر پلیس آگاهی به دنبال این سارقان خشن و مسلح است.»

اما در تجسس از خودروی پژو پرشیا به جا مانده از سارقان چهار قبضه سلاح جنگی و هفت تیغه خشاب سلاح کلاشینکف کشف شد. حال باید دید سرانجام دستگیری این سارقان خشن که با وقاحت به روی پلیس و شهروندان در ترافیک شلیک می‌کنند چه خواهد شد.

کدخبر: ۴۱۳۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر