کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۷۹۳۲
تاریخ خبر:

ایا درگذشت متین قوسی به شروع لیگ ربط دارد؟

روزنامه هفت صبح| خبر ناراحت‌کننده درگذشت متین قوسی فوتبالیست ۱۸ساله اهل کرج بهانه‌ای شده برای بحث درباره از سرگیری شروع لیگ برتر ایران. ماجرا از دو روز پیش شروع شد که خداداد عزیزی و مجتبی جباری خبر دادند این فوتبالیست جوان به علت ابتلا به کرونا درگذشته. جباری و عزیزی هر دو از داوران برنامه ستاره‌ساز شبکه سه سیما بودند و از نزدیک متین قوسی را می‌شناختند هرچند که او زیر نظر فیروز کریمی کار می‌کرد.

مجتبی جباری در اینستاگرام تصاویری از این فوتبالیست به اشتراک گذاشت و نوشت:‌ «این تصاویر مجموعه‌ای از یادگاری‌های ماست از متین قوسی عزیز که در اپیدمی کرونا از دست رفت و دیگر هیچ تصویری از او ثبت نخواهد شد. متین قوسی از میان ما رفت و حالا یک ستاره بی‌فروغ شد.

تیم بزرگ ستاره‌ساز از دست دادن این جوان رعنای فوتبال ایران را به خانواده‌ محترم قوسی و جامعه‌ فوتبال ایران تسلیت می‌گوید.» چهره‌های دیگری مثل امیرقلعه‌نویی، ادموند بزیک و رشید مظاهری هم درگذشت متین قوسی را تسلیت گفتند. ‌اصل بحث اما از جایی شروع شد که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با اشاره به درگذشت این جوان از سرگیری مسابقات ورزشی را نادرست دانست.

سرمربی استقلال در یک استوری اینستاگرامی نوشته:‌«آقای دکتر حریرچی، آقای دکتر سلطانی‌فر. متین هم فرزند ایران بود. کرونا یک-فوتبال صفر. چند جوان و فوتبالیست دیگر را می‌خواهید فدای مصلحت خود کنید؟»از هفته پیش این بحث مطرح شده که از اواخر خردادماه لیگ برتر فوتبال دوباره شروع می‌شود و حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته بود این پیشنهاد مطرح شده که ۹ هفته باقی مانده از مسابقات لیگ برتر را در ۶ هفته برگزار کنیم و سه هفته هم برای تمرینات در نظر گرفته شده است.

این موضع فرهاد مجیدی با واکنش باشگاه پرسپولیس هم مواجه شده که در بیانیه‌ای نوشته: «خبر درگذشت متین قوسی فوتبالیست نوجوان و استعداد خوب کشورمان باعث تالم و تاثر همه اهالی فوتبال کشورمان شد و خانواده بزرگ و میلیونی باشگاه پرسپولیس هم این ضایعه تلخ را به خانواده این مرحوم و بازماندگان تسلیت می‌گوید.

ضمن ادای احترام به روح این مرحوم اما برخی از باشگاه‌ها و اهالی فوتبال در اقدامی عجیب با موج سواری و سوءاستفاده از این واقعه تلخ، خواستار لغو مسابقات لیگ برتر و تعطیلی آن به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند…در این باره این سوال پیش می‌آید که مگر این مرحوم در زمین فوتبال دچار کرونا شده که برخی‌ها فوت یک انسان را دستمایه رسیدن به اهداف خود قرار دادند؟

آیا کسانی که این گونه دم از نگرانی برای سلامت مردم می‌زنند حاضرند بیزینس و شغل‌های غیر فوتبالی خود را هم تعطیل کنند؟!» گفتنی است متین قوسی متولد ۱۳۸۱ بوده و در باشگاه فوتبال جاوید البرز هم فوتبال بازی می‌کرده. مهدی قوسی پدر او درباره فوت فرزندش گفته: «از آنجا که متین ورزشکار بود علائم ابتلای او به کووید-۱۹ آشکار نشد تا این که بیماری او به یک باره اوج گرفت و در بیمارستان بستری شد.»

کدخبر: ۳۲۷۹۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر