کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۰۹۶
تاریخ خبر:

درس‌های پاییز برای جشن نوروز

روزنامه هفت صبح| شوخی شوخی مسابقات نوروز در عرصه ورزش خانم‌ها در تهران و با شرکت 22 کشور برگزار شد. روسیه، تایلند، بلاروس، فلسطین، کامرون، گرجستان، نپال، مصر، اندونزی، مالزی، تونس، لهستان، انگلستان، نروژ، ارمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و قرقیزستان.

دیروز هم اختتامیه برگزار شد و ورزشکارها رفتند در برج میلاد و برخی دیگر از تفرجگاه‌ها‌. نمی‌دانیم دیشب را در تهران ماندند تا روی دیگر این شهر بزرگ را در توفان انفجارهای چهارشنبه سوری ببینند یا نه. انکار نمی‌کنیم که از شرایط این بازی‌ها و تنوع تیم‌های خارجی کمی شگفت زده شدیم.

حسن سلیقه غیرمنتظره در محور قرار دادن جشن نوروز و تنوع در دعوت از تیم‌های خارجی در رشته‌های مختلف و مهم‌تر از همه سعه صدر در برخورد با پوشش ورزشکاران غیرمسلمان که می‌تواند در بهبود شرایط نیمه ویران گردشگری ایران هم موثر باشد همه از امتیازات این بازی‌ها بود. شاید به شکل غیر مستقیم درس‌هایی بود که بخش عاقل دولت از اعتراضات پاییز آموخته بود.

از طرفی این بازی‌ها می‌تواند در جهت نرمال کردن نگاه رادیکال داخلی به مسئله حضور بانوان و همین طور خوشبین ساختن نگاه‌های انتقادی زنان طبقه متوسط هم کمک کند. آن هم همزمان با تکاپوی سنگین نمایندگان پایداری در مجلس که طبق معمول بر مجازات و جریمه تاکید دارند.‌

کدخبر: ۵۰۹۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر