کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۲۰۵
تاریخ خبر:

دردسرهای یحیی و پرسپولیس قبل از آسیا

روزنامه هفت صبح | حدود یک هفته دیگر پرسپولیس باید اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام بدهد اما یحیی گل‌محمدی با مشکلات زیادی برای حضور در آسیا مواجه شده است. مشکلاتی که می‌تواند او و تیمش را به دردسر بیندازد.
*** از دست رفتن صدر
پرسپولیس در آخرین روزهای سال ۱۳۹۹ با وجود پیروزی بر نفت مسجدسلیمان صدر جدول را با تفاضل گل کمتر به سپاهان واگذار کرد. با توجه به هم امتیاز بودن دو تیم به نظر می‌رسید پرسپولیس می‌تواند خیلی زود به صدر جدول برگردد اما تساوی مقابل شهرخودرو و پیروزی سپاهان بر سایپا باعث شد تا اختلاف دو تیم از تفاضل گل، به دو امتیاز افزایش پیدا کند.

در سال‌های اخیر کمتر پیش آمده که پرسپولیس بعد از رسیدن به صدر جدول آن را از دست بدهد اما حالا این اتفاق افتاده است. البته اختلاف دو امتیازی اصلا زیاد نیست و می‌تواند حتی پس از یک بازی دیگر جبران شود اما ماجرا اینجاست که بازی بعدی سپاهان هم ساده‌تر از بازی بعدی پرسپولیس به نظر می‌رسد.

سپاهانی‌ها باید به مصاف نفت مسجدسلیمانی بروند که وضعیت خوبی ندارد و در رده‌های پایین جدول به سر می‌برد و روندی نزولی را طی می‌کند اما پرسپولیس باید مقابل نساجی به میدان برود که در هفته‌های اخیر کاملا متحول شده و به نظر می‌رسد، شانس بیشتر شدن فاصله سپاهان و پرسپولیس در صدر، بیشتر از بازگشت شاگردان یحیی گل‌محمدی به رده اول جدول است.

*** گل‌نزن‌ها، بلای جان یحیی
مهم‌ترین معضل پرسپولیس در این فصل، فرصت‌سوزی‌های باورنکردنی مهاجمان این تیم است. این اتفاق به شکلی واضح در مقابل تیم‌هایی مثل استقلال، تراکتور، صنعت‌نفت آبادان، ذوب‌آهن و پدیده رخ داد و امتیازات زیادی را از پرسپولیس گرفت. مهاجمان پرسپولیس آشکارا از ضعف روحی و فنی در گلزنی رنج می‌برند و از دست دادن فرصت‌های متعدد در این چند بازی، آنها را تحت فشار سنگینی قرار داده است. هرچند به نظر می‌رسد کادر فنی این تیم زیاد به این ضعف‌ها باور ندارد.

حمید مطهری دستیار یحیی دیروز در نشست خبری خود گفت: «خیلی می‌بینم در این روزها پرسپولیس از موقعیت‌هایش استفاده نمی‌کند اما من شش ماه پیش هم گفتم که صبور باشید. این تیم آمد و به فینال لیگ قهرمانان هم رفت. تیمی که سیدجلال و احمد نوراللهی و سرلک در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرند و گل می‌زنند، از لحاظ تاکتیکی تیم موفقی است. خواهش می‌کنم فشار را از روی خط جلوی ما بردارید. واقف هستیم که باید از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنیم تا در ادامه لیگ به مشکل برنخوریم.

بچه‌های ما با دل و جان کار کردند و می‌توانم بگویم جزو تیم‌هایی هستیم که کمترین دریافتی را داشتیم اما بچه‌ها به خاطر پیراهن پرسپولیس زحمت کشیدند و جنگجو و مبارزه‌گر بودند.» او البته با این حرف‌ها قصد دارد فشار را از روی بازیکنان تیمش بردارد اما انکار ضعف‌های مهاجمان در گلزنی می‌تواند به ضرر پرسپولیس و در نهایت کادر فنی این تیم شود. تنها نقطه روشن در این ماجرا، پایان محرومیت عیسی آل‌کثیر است که اگر آماده باشد احتمالا می‌تواند مشکلات خط حمله پرسپولیس را برطرف کند.

*** محرومیت یحیی مقابل نساجی
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در بازی قبلی مقابل شهرخودرو به دلیل اعتراضی که به علی صفایی داشت، با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد تا از نشست خبری و حضور در کنار زمین محروم شود. این چهارمین کارت زرد گل‌محمدی در فصل جاری بود و باتوجه به قوانین جدید، او یک بازی را از دست می‌دهد و طبق اعلام سازمان لیگ حتی امکان حضور در کنفرانس مطبوعاتی را هم ندارد و حمید مطهری دیروز پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. تا پایان فصل اگر سرمربی پرسپولیس سه کارت زرد دیگر هم بگیرد، یک بازی هم محروم خواهد شد. این در حالی است که در سال‌های قبلی، مربیان تنها با کارت قرمز یا محرومیت انضباطی، از حضور در کنار زمین محروم می‌شدند.

*** کرونایی‌های نساجی و احتمال لغو بازی
تا لحظه تنظیم این مطلب، خبری مبنی بر لغو بازی پرسپولیس و نساجی منتشر نشده اما مثبت اعلام شدن تست کرونای چند نفر در اردوی نساجی و بیشتر شدن تدریجی نفرات کرونایی این تیم ممکن است در نهایت منجر به لغو بازی امروز دو تیم شود. اگر این اتفاق بیفتد پرسپولیس با مشکلی شبیه ‌ ماجرای لغو بازی‌هایش قبل از فینال لیگ قهرمانان فصل قبل مواجه خواهد شد.

قبل از آن بازی، دو بازی پرسپولیس مقابل نساجی و ذوب‌آهن لغو شد و پرسپولیس حدود ۲۰ روز دور از شرایط مسابقه ماند و فقط با تمرین کردن خودش را برای فینال آماده نگه داشت که این ماجراها در ناکامی این تیم در فینال بی‌تاثیر نبود. حالا هم اگر بازی نساجی لغو شود، پرسپولیس بیش از ۱۰ روز دور از شرایط مسابقه خواهد بود که می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا روی عملکرد این تیم تاثیر منفی بگذارد. شرایط پرسپولیس را مقایسه کنید با الریان قطر که دوشنبه شب در لیگ ستارگان مقابل السد بازی کرد و فردا هم به مصاف الخور خواهد رفت و به این ترتیب الریان برخلاف پرسپولیس، با تیمی که در کوران مسابقات قرار دارد، وارد لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

*** صدرنشینی هند در ابتلا به کرونا
گوا در حالی خود را آماده برگزاری رقابت‌های گروه پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ می‌کند که این کشور یک میلیارد و ۳۶۶ میلیون نفری با توجه به جمعیت خود، حالا در صدر جدول ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد. وزارت بهداشت و رفاه هند، در روز سه‌شنبه تعداد ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته این کشور را ۹۶ هزار و ۵۷۷ نفر اعلام کرد که بیشترین ابتلا به کرونا در سطح جهان است.

البته با وجود این آمار، تعداد درگذشتگان ۴۴۶ نفر اعلام شد. ضمن اینکه تعداد ابتلا را باید با توجه به جمعیت آن کشور در نظر گرفت. هند روز دوشنبه، ابتلای بیش از ۱۰۰ هزار نفر را ثبت کرد. از این تعداد نزدیک به ۵۸ هزار ابتلا به ایالت ماهاراشترا اختصاص داشت که در شمال گوا قرار دارد.

پرسپولیس در دوره قبلی رقابت‌های لیگ قهرمانان در حالی برای برگزاری متمرکز بازی‌های منطقه غرب راهی قطر شده بود که آن کشور در صدر جدول ابتلا نسبت به جمعیت بود. البته قطری‌ها تحت نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا با ایجاد یک حباب پزشکی سفت و سخت، مسائل مربوط به قرنطینه را با حساسیت بسیار دنبال می‌کردند اما مشخص نیست که هندی‌ها بتوانند مثل قطری‌ها این ماجرا را مدیریت کنند و با موفقیت از این امتحان بیرون بیایند.

کدخبر: ۳۸۲۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر