کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۱۲۲
تاریخ خبر:

دردسرهای مشابه و وضعیت‌های متفاوت یحیی و ساپینتو

روزنامه هفت صبح| در بازی‌های امروز و فردای استقلال و پرسپولیس، ساپینتو و گل‌محمدی مشکلی مشابه به نام انتخاب ترکیب اصلی دارند اما اولی نمی‌داند بالاخره چه کسی قرار است برای او بدرخشد و دومی به این فکر می‌کند که کدام ستاره را نیمکت‌نشین کند!

استقلال-ملوان؛ ناجی ساپینتو کیست؟
پس از مدت‌ها، بالاخره دو مصدوم کلیدی استقلال آماده بازی شده‌اند. عارف غلامی در تمرینات تیمی روزهای اخیر شرکت کرده و گفته می‌شود آمادگی او و اعتقاد ساپینتو به او بوده که باعث شده تا مربی پرتغالی به راحتی قید سیاوش یزدانی را بزند و او را در فهرست مازاد تیم بگذارد. دیگر مصدوم تیم که غیبتش در هفته‌های اخیر احساس می‌شد، آرش رضاوند است.

او البته در نیمه دوم بازی با سپاهان به میدان آمد اما بعد از یک هفته، به نظر می‌رسد کاملا آماده است تا در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیرد. امروز ساپینتو، روزبه چشمی را هم در اختیار دارد. بازیکنی که در مقابل سپاهان محروم بود و غیبتش کار دست استقلال داد. دیگر بازیکنی که می‌تواند امروز هواداران استقلال را سورپرایز کند، ابوالفضل جلالی است. او که در مقابل آمریکا در جام‌جهانی، یک نمایش کوتاه اما تاثیرگذار داشت، بعد از طی کردن دوران مصدومیت و نقاهت، حالا دیگر می‌تواند بازی کند.

نمایش‌های ضعیف جعفر سلمانی در دافع چپ هم احتمال بازگشت جلالی به ترکیب اصلی استقلال را افزایش داده است. البته محمدحسین مرادمند همچنان مصدوم است و برای بازی امروز در دسترس ساپینتو نیست. مربی پرتغالی امروز، هم در دفاع، هم در هافبک و هم در خط حمله انتخاب‌های زیادی دارد و منتظر است تا بالاخره بازیکنان کم‌فروغ استقلال درخشش خود را از این بازی آغاز کنند.

بازی با ملوان برخلاف چند هفته گذشته اصلا آسان به نظر نمی‌رسد. انزلی‌چی‌ها بعد از شروع دوباره لیگ حسابی متحول شده‌اند. شاگردان مازیار زارع در 5 بازی آخر خود شکست نخورده‌اند و دو بازی اخیر را هم با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و خودشان را تا حدود زیادی از قعر جدول دور کرده‎اند. اما استقلال پس از جام‌جهانی به شدت افت کرده است.

شاگردان ساپینتو در 5 مسابقه آخر خود فقط یک برد داشته‌اند و دو بازی اخیرشان را هم با شکست پشت سر گذاشته‌اند. در واقع اگر جدول لیگ‌برتر را از هفته دوازدهم یعنی شروع دوباره پس از جام‌جهانی بچینیم، می‌بینیم که ملوان جزو تیم‌های بالای این جدول است و استقلال در جمع تیم‌های قعرنشین قرار دارد! نکته عجیب دیگر درباره ملوان اینکه این تیم در 5 بازی اخیر خود حتی یک گل هم نخورده است!

اگر آمار گل‌های زده استقلال در هفته‌های اخیر را هم در کنار آمار دفاعی عالی شاگردان مازیار زارع بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که استقلال برای باز‌ کردن دروازه ملوان در تهران کار سختی در پیش دارد. اتفاقی که اگر رخ ندهد و آبی‌ها نتوانند دروازه ملوان را باز کنند، طاقت هواداران این تیم را طاق خواهد کرد. بعد از دو باخت متوالی، استقلال راهی جز پیروزی ندارد، آن هم مقابل تیمی که خیلی سخت گل می‌خورد.

فولاد-پرسپولیس؛ خیال راحت یحیی
صدرنشین جدول لیگ‌برتر این روزها حال خوشی دارد. بیشتر بازیکنان در فرم خوبی قرار دارند. البته که پرسپولیس بدون لوکادیا، شیخ دیاباته، مهدی عبدی، پاکدل و حتی سعید صادقی هم عالی نتیجه گرفته است. اما بازگشت مصدومان خیال یحیی را برای روزها و هفته‌های سخت‌تر لیگ‌برتر راحت خواهد کرد. خبر خوب برای یحیی، آمادگی سعید صادقی برای بازگشت به میادین است.

به شکل شگفت‌انگیزی، شیخ دیاباته هم دو هفته است که مصدوم نشده و اگر تا جمعه عصر اتفاقی برایش رخ ندهد، او هم می‌تواند دست یحیی را در خط حمله پر نگه دارد. عیسی آل‌کثیر هم احتمالا فردا پس از مدت‌ها برای دقایقی هم که شده در ترکیب پرسپولیس بازی خواهد کرد. با بازگشت احتمالی صادقی به ترکیب، باید منتظر نیمکت‌نشینی علی نعمتی و انتقال وحید امیری به دفاع چپ باشیم.

سروش رفیعی هم دوباره بازی را از روی نیمکت شروع خواهد کرد. اما دغدغه بزرگ یحیی، انتخابی سخت از میان محمد عمری و امید عالیشاه برای پست هافبک بازیساز است. محمد عمری که در دورانی که پرسپولیس از فقدان یک تمام‌کننده در ترکیبش رنج می‌برد، عصای دست یحیی گل‌محمدی بود، یکی از گزینه‌های مطرح شده است و امید عالیشاه هم دیگر گزینه در دسترس سرمربی پرسپولیس است که به نظر می‌رسد باتوجه به عملکرد خیره‌کننده عمری، شاید او نسبت به همبازی باتجربه‌تر خود شانس بیشتری داشته باشد.

اختلاف 5 امتیازی با تیم دوم جدول، پرسپولیس را بدون کوچک‌ترین فشار روحی و استرس به مصاف فولاد خواهد فرستاد و حتی باخت احتمالی مقایل فولاد هم صدرنشینی این تیم را خدشه‌دار نخواهد کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از یک دربی ضعیف و یک مساوی غافگیرکننده مقابل پیکان، 3 پیروزی متوالی در برابر گل‌گهر، نساجی و ذوب‌آهن به دست آوردند و این روزها در بهترین شرایط ممکن قرار دارند.

آنچه باعث برتری روحی و روانی پرسپولیس در فولاد آره‌نا است، این است که این ورزشگاه معمولا برای آنها خوش‌یمن بوده ‌ اما واقعیت اینجاست که فولاد هم از روزهای تلخ قبل از جام‌جهانی فاصله گرفته است. این تیم قبل از جام‌جهانی 3 باخت متوالی مقابل نساجی، گل‌گهر و ملوان را تجربه کرد و در وضعیتی فاجعه‌بار به تعطیلات لیگ‌برتر رفت اما بعد از شروع دوباره بازی‌ها، به نظر می‌رسد اوضاع برای این تیم متفاوت شده است.

شاگردان نکونام در 5 بازی اخیرشان شکستی در کارنامه نداشته‌اند و از فرم بد خود فاصله گرفته‌اند. البته بازی با پرسپولیس شروع یک دوران سخت برای این تیم است. آنها پس از پرسپولیس باید به ترتیب به مصاف تراکتور، سپاهان و مس رفسنجان بروند که همگی جزو تیم‌های بالانشین جدول هستند و پس از این 3 بازی، باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفیصلی عربستان بازی کنند.

کدخبر: ۵۰۱۱۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر