کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۵۵۹
تاریخ خبر:

دردسرهای تازه برای بازنشستگان

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تعداد زیادی از بازنشستگان سال گذشته، همچنان در انتظار دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند.

در کشور تعداد قابل توجهی بازنشسته از دو قشر تامین اجتماعی و کشوری و لشکری وجود دارد که حقوق بگیر هستند. این حقوق در سال های متوالی همراه با افزایش درصدی در بودجه ها، تا حدودی با تورم پیش رفته است.

سنوات پایان خدمت بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است

موحد، بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی که در سال گذشته بازنشسته شده است، گفت: پیگیری های بسیاری از وزارت جهاد کشاورزی و همچنین نهادهای مربوط انجام داده ایم و حتی برای اعتراض با تعداد قابل توجهی از بازنشستگان سال ۹۹ که سنوات، مزایا و سایر حقوق بازنشستگی را دریافت نکرده اند، مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردیم اما هنوز پاسخی برای عدم دریافت این حقوق نگرفته ایم.

سازمان برنامه و بودجه متولی سنوات بازنشستگان سال ۹۹

این موضوع را بنا به مسئولیت برنامه و بودجه از این نهاد پیگیر شدیم که پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم و به نظر می رسد سر مسئولان سازمان برنامه و بودجه به تنظیم بودجه ۱۴۰۱ شلوغ است و فعلا پاسخی برای این موضوع ندارند!

هرچند بعد از انتصاب رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه کشور بازنشستگان کشوری و لشکری در نامه ای به رئیس جدید این نهاد و همچنین رئیس جمهور خواستار پرداخت سنوات پایان خدمت خود که رقمی برای هر بازنشسته بالغ بر ۳۷۸ میلیون تومان بوده است، شدند.

با گشت و گذار در گروه های این قشر که در شبکه های اجتماعی مختلفی تشکیل شده است، مطالبه جدی و به جای این افراد یعنی دریافت سنوات پایان خدمت مشهود است. تلاش این قشر برای دریافت حقوق به حق خود از هرنهاد نیز از جمله مواردی است به چشم می خورد.

هرچند هنوز سه ماه از روی کار آمدن دولت جدید می گذرد و رئیس سازمان برنامه و بودجه از شیوه جدید مدیریت منابع و مصارف در بودجه ۱۴۰۱ خبر می دهد اما باید یادآور شد که طبق ادعای نوبخت بودجه این حوزه ( سنوات بازنشستگان ۹۹) تامین شده و میبایست توسط سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها پرداخت می شد.

مشکل بازنشستگان ارگان های دولتی بعد از همسان سازی های نصف و نیمه، سنوات پایان خدمتی که تا حدودی پرداخت نشده به موارد دیگری از جمله نارضایتی در امتیازدهی و رتبه بندی در بازنشستگی هاست.

تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰

یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها دامنگیر بازنشستگان کشوری است، عدم پرداخت حقوق افراد تازه ترک خدمت کرده، تا حدود ۵ ماه نیز می شود.

مشفق، یکی از بازنشستگان سال ۱۴۰۰ می گوید: اردیبهشت ماه نامه پایان خدمت و بازنشستگی خود را از اموزش و پرورش گرفته و بازنشست شدم اما تا کنون که هفتمین ماه سال است حقوقم را دریافت نکرده ام.

اتفاق مشابه برای چند بازنشسته بانکی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و چند نهاد دیگر هم درحال وقوع است.

چیزی حدود ۶ میلیون بازنشسته در کشور وجو دارد که باید مورد توجه نهاد قرار بگیرد. این افراد سابقه همه دستگاه ها و تجربیات غنی یک جامعه بوده و تامین رفاه لازم و همچنین به موقع آن ها از اولویت های دستگاه ها باید باشد.

امید بر آن است که طی روزهای آتی اظهارنظرات جدید و خبرهای خوشی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در خصوص پرداخت سنوات پایان خدمت بازنشستگان، همسان سازی و همچنین پرداخت به موقع حقوق آن ها به گوش برسد.

کدخبر: ۴۱۹۵۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر