کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۰۶۱۷
تاریخ خبر:

درخشش ستاره‌های ایرانی از شیراز و تورنتو

روزنامه هفت صبح | این روزها دو خبر مهم درباره دو زن ایرانی منتشر شده؛ اولی یکی از ایرانیان هنرمند ساکن کاناداست و دومی ورزشکاری اهل شیراز. بیتا جودکی بیست روز پیش به‌عنوان یکی از هفت نامزد طرح جدید نتفلیکس برای کانادا انتخاب شد و همچنین فرانک پرتوآذر برای سخنرانی به تدکس ایتالیا دعوت شده است. حالا شرح ماجرا را در ادامه بخوانید.

فرانک در برگامو
فرانک پرتوآذر، چند سالی است که با حضور در مسابقات دوچرخه‌سواری زنان در کشورهای مختلف مدال‌های رنگارنگی به‌دست می‌آورد. یک مورد آن به مسابقه سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد که در امارات برگزار شد. او در آن دوره از مسابقات دوچرخه‌سواری بین‌المللی‌ ماراتن کوهستان توانست در رقابت با بهترین‌های جهان صاحب مدال باارزش برنز شود.

خبری که سایت‌های ورزشی حالا منتشر کرده‌اند این است که مهر‌ماه فرانک قرار است به ایتالیا برود تا در تدکس این کشور در یکی از شهرهای شمالی آن به‌نام برگامو شرکت کند و درباره زندگی خودش به‌عنوان زن ایرانی دوچرخه‌سوار صحبت کند. تدکس رویدادی بین‌المللی است که در نقاط مختلف جهان برنامه‌ریزی می‌شود و در آن، چهره‌های الهام‌بخش در حوزه‌های مختلف در مورد مسیری که طی کرده‌اند در حضور مشتاقان و مدعوین سخنرانی می‌کنند.

این ملی‌پوش کشورمان قبل از مدال امارات هم توانسته بود مدال برنز قهرمانی آسیا را در کشور تایلند کسب کند. این بازیکن ۳۴‌ساله متولد شیراز و کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری کراس‌کانتری است و اولین دختر رکابزن ایرانی به‌شمار می‌رود که در آسیا برای ایران مدال کسب کرده است. فرانک سابقه کسب ۳ مدال از مسابقات قهرمانی آسیا و عنوان چهارم بازی‌های آسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد و به‌طور مداوم در مسابقات جهانی در کشورهای اروپایی شرکت می‌کند.

درخشش بیتا
اینطور که سایت ایرانیان ساکن تورنتو، سایت هفته، خبر داده یک هنرمند ایرانی‌تبار، امسال نامزد جایزه هنر نتفلیکس به‌نام صداهای پیشرو شده که قرار است به نویسنده‌های پیشرو و هنرمندان خلاق سینما و تلویزیون کانادا داده شود. حالا ربط این خبر به ما چیست؟ بیتا جودکی، کمدین، نویسنده و کارگردان ایرانی‌کانادایی هم برای همکاری در طرح جدید شرکت نتفلیکس به‌عنوان یکی از هفت نامزد، برگزیده شده.

رئیس تلویزیون جهانی نتفلیکس درباره این طرح اینطور گفته است: «ما قصد داریم داستان‌های جدید و ناگفته بیشتری را مورد حمایت قرار دهیم. این ابتکار شرکت نتفلیکس برای نویسندگان تازه‌کار، این فرصت ارزشمند را در اختیار آنها می‌گذارد تا ضمن آموزش‌هایی که می‌بینند، با تیم تولید محتوای نتفلیکس همکاری داشته باشند و بتوانند برای مخاطبان جهانی، تجربه و داستان خود را بازگو کنند.»

در طرح ابتکاری Advancing Voices که نتفلیکس برای حمایت از هنرمندان خلاق و کمتر شناخته‌شده در کانادا اجرا کرده، به نویسنده خلاق این طرح، دستمزدی خواهد داد تا به مدت سه ماه به تولیدات هنری خود بپردازد. این نویسندگان منتخب از این طریق، فرصتی برای ارائه رسمی آثار خود به نتفلیکس کانادا را پیدا خواهند کرد.

علاوه بر این بیتا اخیرا نیز به‌عنوان کارگردان در یکی از قسمت‌های سریال The Slowest Show حضور داشت که از شبکه سی‌بی‌سی منتشر شد. او برای همین اثر هنری، اخیرا نامزد دریافت جایزه لئو در سال ۲۰۲۲ شده است. جایزه لئو چیست؟ جایزه لئو نام جایزه‌ای است مختص صنعت و هنر تلویزیون در استان بریتیش کلمبیای کانادا.

این جایزه توسط بنیاد علوم و هنرهای تصاویر متحرک بریتیش کلمبیا به هنرمندان خلاق در حوزه فیلمسازی اعطا می‌شود. او در گفت‌و‌گو با وبسایت‌های انگلیسی‌زبان همچنین گفته است: «من در حال تولید یک برنامه انیمیشنی برای کودکان هستم که با پخش‌کننده کانادایی همکاری داریم و برای این کار، بسیار هیجان‌زده هستم.

همچنین هم‌اکنون چندین ایده برای ساخت سریال‌های کمدی دارم و می‌خواهم اولین فیلمنامه فیلم بلندم را هم به پایان برسانم.» در imdb بیتا نوشته شده که او نویسنده چندین اپیزود از سریال‌های مختلف انگلیسی‌زبان دیگر بوده که در شبکه‌های کانادایی به نمایش درآمده است. اینطور که بیتا نوشته او در دانشگاه یورک فیلمسازی خوانده و سال ۲۰۱۹ از آن فارغ‌التحصیل شده است.

کدخبر: ۴۷۰۶۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر