کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۵۲
تاریخ خبر:

درخشش اخباری، ناکامی مسعود و سپاهان مدعی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد. مهم‌ترین بازی این هفته در تبریز بود که یک بازی زیبا و پرحادثه بود. دربی اصفهان هم با برتری سپاهان به پایان رسید.‌

*** تراکتور-پرسپولیس؛ شجاعی مدیون اخباری
محمدرضا اخباری که با ماسکی ویژه جلوی پرسپولیس به میدان رفته بود، از دقیقه ۷۰ تا ۷۵ تبدیل به چهره اصلی بازی شد. او ابتدا شوت سیامک نعمتی را گرفت. بعد جلوی وحید امیری ایستاد و در دقیقه ۷۵ هم با چند سیو متوالی اجازه نداد که حمله طوفانی پرسپولیس، این تیم را به گل دوم برساند.

جدا از اخباری، مدافعان تراکتور هم در ۲۰ دقیقه پایانی بازی ناجی دروازه تیمشان شدند. در یک صحنه که میلاد فخرالدینی جلوی شوت احسان پهلوان قرار گرفت و یک بار هم نوبت به میثم تیموری رسید تا خودش را جلوی توپ بازیکن پرسپولیس قرار دهد و اجازه ندهد که دروازه تیمش برای بار دوم باز شود. اگر او نبود قطعا تراکتور شکست سنگینی را مقابل پرسپولیس تجربه می‌کرد.

*** طلسمی که برای پرسپولیس شکست
پیروزی پرسپولیس مقابل تراکتور در تبریز یک طلسم بزرگ را برای این تیم در لیگ بیستم شکست. شاگردان یحیی گل‌محمدی از ابتدای لیگ بیستم مقابل تیم‌های سایپا، نفت مسجد سلیمان، نساجی، استقلال و آلومینیوم اراک که بازی‌های خارج از خانه آنها محسوب می‌شود، موفق به کسب سه امتیاز نشده بودند تا ‌ مقابل تراکتور اولین برد خارج از خانه را با برتری مقابل یاران مسعود شجاعی به دست بیاورند. پرسپولیس تا پایان نیم‌فصل سه بازی مقابل تیم‌های مس رفسنجان، پیکان و گل‌گهر برگزار خواهد کرد که برای بازی با گل‌گهر باید به سیرجان برود.

*** تراکتور در خانه ؛ شش امتیاز از ۲۴ امتیاز
به نظر می‌رسد ممنوعیت حضور تماشاگران در استادیوم بیشتر از همه به ضرر تراکتور تمام شده چرا که این تیم در لیگ بیستم، فقط در یک بازی خانگی‌اش موفق به کسب پیروزی شده است. تراکتور که فصل را با علیرضا منصوریان شروع کرد، در هفته اول با نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رسید، در هفته سوم به سپاهان باخت و در هفته پنجم با فولاد مساوی کرد تا از سه بازی خانگی‌اش با منصوریان فقط دو امتیاز گرفته باشد.

تراکتور با مسعود شجاعی اگر چه موفق شد پیکان را در تبریز شکست دهد اما مساوی با شهرخودرو و سه شکست متوالی به استقلال و آلومینیوم اراک و پرسپولیس باعث شده تا این تیم از هشت بازی خانگی در لیگ بیستم فقط شش امتیاز گرفته باشد.

*** رکوردهای باورنکردنی لک
حامد لک که مقابل تراکتور چهارمین کارت زردش را گرفت و بازی بعدی پرسپولیس را از دست داد تا در تاریخ لیگ برتر ۳۹ کارت زرد گرفته و دو بار هم اخراج شده باشد و از این حیث رکورددار است! سیدمهدی سیدعلی تعلل‌های پیاپی حامد لک در شروع بازی را وقت‌کشی دانست و سرانجام به دروازه‌بان پرسپولیس کارت زرد داد تا او چهارمین کارت زرد خود در لیگ بیستم را دریافت کند و در دیدار هفته آینده تیمش مقابل مس رفسنجان غایب باشد تا همچنان آمار منحصر به فردی در ثبت کارت‌های زرد داشته باشد.

لک از زمان حضور در دروازه پرسپولیس تا به امروز برای قرمزها ۲۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به میدان رفته که نتیجه آن ۱۱ کلین‌شیت بوده و این دروازه‌بان توانسته در نیمی از بازی‌هایی که با پیراهن پرسپولیس به میدان رفته است، کلین‌شیت کند. او در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم یک بار مقابل التعاون کارت زرد گرفت تا در مجموع ۲۲ مسابقه حضورش در میدان با پیراهن پرسپولیس، ۵ کارت زرد گرفته باشد تا نشان بدهد در زمینه دریافت کارت زرد و قرمز، یکی از رکورددارهاست.

*** عباس‌زاده؛ انتقامی در کار نبود
محمد عباس‌زاده بهترین گلزن این فصل تیم مسعود شجاعی نزدیک به ۶۰درصد گل‌های تراکتور را به تنهایی زده و یک‌تنه تیم را در نیمه بالای نگه داشته است. تی‌تی‌ها امیدوار بودند که او در بازی مقابل تیم سابقش با استفاده از انگیزه و روحیه مضاعف این درخشش را ادامه دهد و تیم را به پیروزی برساند اما این اتفاق رخ نداد.

عباس‌زاده در این بازی سه شوت زد که هیچ یک در چارچوب نبودند اما همگی به شکلی خطرناک راهی اوت شدند و شاید حتی بتوان گفت خوش‌شانسی حامد لک و مدافعان پرسپولیس بود که ضربات عباس‌زاده راهی به دروازه نیافتند چرا که او در بازی‌های قبلی از ۹ضربه در چارچوب ۷ تا را تبدیل به گل کرده بود.

این بازیکن قائمشهری پس از ترک پرسپولیس پیراهن تیم‌های نساجی، راه‌آهن و تراکتور را بر تن کرده و همیشه انگیزه بالایی داشته تا با نمایش توانایی‌هایش مقابل پرسپولیس، نشان دهد که مدیران و مربیان این باشگاه در جدایی او و عدم جذبش اشتباه کرده‌اند اما هرگز موفق نشده و این بار هم نتوانست دروازه سرخ‌های پایتخت را باز کند.

*** سایر بازی‌ها؛ پرگل و پرحادثه
روز پنجشنبه در مشهد، مس رفسنجان با تک گل فراز امامعلی در دقیقه ۶۳ میزبانش شهرخودرو را شکست داد تا تیم مهدی رحمتی دوباره وارد بحران شود. دیروز هم ابتدا بازی گل‌گهر سیرجان و نفت مسجدسلیمان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم قلعه‌نویی دو امتیاز حساس خانگی را از دست بدهد.

در تبریز پیکان با اینکه تا دقیقه ۲۱ دو گل به میزبانش ماشین‌سازی زده بود اما در دقایق ۲۵ و ۲۶ دو گل خورد و یکی از سریع‌ترین کامبک‌های تاریخ لیگ برتر رخ بدهد. در نهایت هم بازی با نتیجه مساوی ۲-۲ به پایان رسید. بازی آلومینیوم اراک و سایپا هم به شکلی دراماتیک یک - یک مساوی شد. سایپا در دقیقه ۹۵ توسط مهرداد حیدری مقابل میزبانش به گل برتری رسید.

اما در دقیقه ۹۸ میثم مجیدی گل تساوی اراکی‌ها را زد. یکی از زیباترین بازی‌های هفته هم در اصفهان بین ذوب‌آهن و سپاهان برگزار شد. در این بازی شاگردان نویدکیا با نتیجه ۳بریک میزبان خود ذوب‌آهن را شکست دادند و ۲۵ امتیازی شدند. بازی صنعت‌نفت و فولاد هم با تساوی یک - یک خاتمه یافت. رضا خالقی‌فر برای صنعت‌نفت و کولیبالی برای فولاد گل زدند.

کدخبر: ۳۷۲۳۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر