کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۱۲۰
تاریخ خبر:

درباره ‌توهم خودروی خارجی ارزان‌ و شاهکار بسکتبال

روزنامه هفت صبح | یک:‌ حالا بگردید خودروی ارزان‌قیمت خارجی پیدا کنید: ماه پیش بود که همین جا نوشتم به رغم فرمایشات رئیس پلیس راهور و تاکیدات رئیس مجلس و بقیه بزرگان درباره این که اتومبیل ایرانی هم گران است هم ناامن‌،‌ اتومبیل ایرانی شاید ناامن باشد اما به هیچ وجه گران نیست. و امکان ندارد اتومبیل نو و دست اول خارجی مشابه را با این قیمت در هیچ کجای دنیا در اختیار مشتری قرار دهند.

آنجا نوشتم که اتومبیل ۵ یا ۶ هزاردلاری مثل تیبا از امکانات رفاهی قابل توجه برخوردار است که شما مشابهش را در اتومبیل‌های مطرح خارجی در اتو‌مبیل‌های بالای ۱۱ هزار دلار مشاهده می‌کنید.‌ اما خب آن روز‌ها همه پر از شعار بودند و پر از اظهارنظرهای غیرکارشناسی. طبیعتا اگر اتومبیل‌های دست دوم مجوز ورود به کشور را بگیرند آن وقت خرید آنها به صرفه خواهد بود و اتفاقی خواهد افتاد به نفع مشتریان.

اما وقتی مجوز ورود اتومبیل دست‌دوم از خریداران سلب شود هیچ اتومبیل نو و دست اول با کیفیتی به قیمت تیبا و کوئیک یا حتی نزدیک به قیمت آنها در بازار ورود نخواهند کرد. حتی شاهین و تارا هم در طبقه خود بسیار ارزانتر از اتومبیل‌های مشابه خارجی خواهند بود‌. یعنی یک سوم و یا شاید یک چهارم قیمت اتومبیل مشابه خارجی‌! مسئولین عزیز در جست‌وجوی بی‌نتیجه برای یافتن خودروهای زیر ۷ هزار دلار سروکارشان به خودروهای هندی افتاده که به هیچ وجه کیفیت بالایی ندارند.

حالا جناب سردار هادیان و دوستان دیگر به عینه خواهند دید که تهیه و تولید خودروی ارزان قیمت برای طبقات ضعیف از چه اولویت مهمی برخوردار خواهد بود و اگر این اتومبیل‌ها قرار باشد با کیفیت بهتر و ایمنی بیشتر عرضه شوند طبیعتا قیمتشان هم بالا خواهد رفت. و شاید متوجه شوند که در مواجهه با صنعت خودروسازی چقدر راه افراط در پیش گرفته بودند.

دو: این سریال روزی روزگاری مریخ شروع خوبی نداشت. یه ذره نمک و فلفلش زیاد بود و بوی پیاز و سیر و جوراب می‌داد در چند دقیقه اولیه‌اش اما به تدریج ماجرا بهتر شد و توانستیم سام درخشانی و رفقا و همسرش را درک کنیم. و ظرایف داستان و شخصیت‌ها هم سربه راه می‌شوند و ازآن گروتسک دل آزار اولیه خارج می‌شوند.

روزی روزگاری مریخ پر از ایده‌های ناب طنز است (همان‌طور که از پیمان قاسم‌خانی انتظار داریم ) و یک بازی خوب از سام درخشانی و ویشکا آسایش و این که در انتهای قسمت دوم به جایی می‌رسد که تماشاگر را مشتاق دیدن قسمت سوم می‌کند. و البته چه بازی خوبی بهروز رهبری‌فر انجام می‌دهد‌. او احتمالا نمی‌تواند فرمول پژمان جمشیدی را تکرار کند اما احتمالا در اندازه‌های مرحوم علی انصاریان ظاهر خواهد شد.

سه: تیم بسکتبال ایران در بازی با ژاپن شاهکار کرد. یک بازی پیشرفته و قدرتمند و یک برتری دلچسب مقابل حریفی قدر‌. این سه پیروزی پیاپی تیم بسکتبال و صعود به یک چهارم نهایی کاپ آسیا به عنوان صدر‌نشین و مواجهه احتمالی با اردن موجب می‌شود تا امید به بسکتبالمان دوباره زنده شود. در روزهای آینده باید با دلهره شیرین بسکتبال و والیبال توامان کنار بیاییم.

کدخبر: ۴۶۸۱۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر