کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۰۹۱
تاریخ خبر:

درباره «کادیلاک اسکالید V» مدل ۲۰۲۳ ‌

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان| طی دو سه دهه اخیر، با اوج گرفتن محبوبیت انواع شاسی‌بلندهای شهری و کراس‌اوورها، عرضه این محصولات به‌طور چشمگیری در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد و ناگهان با سونامی عظیمی از کراس‌اوورها مواجه شدیم. طبیعی بود که هویت این محصولات در بین مردم کوچه و بازار با همان صفت «شاسی‌بلند» تعریف شود و همه این خودروها فارغ از سایز و تعداد سیلندر و قابلیت‌های بیابان‌نوردی، به چشم شاسی‌بلند دیده شوند.

با کمی چاشنی طنز باید بگوییم در این بین، شاسی‌بلندهای واقعی همچون «تویوتا لندکروزر» و «نیسان پاجرو» و… تا حدی مظلوم واقع شدند و با محصولاتی مثل «نیسان قشقایی» و «پژو 2008» و انواع کراس‌اوورهای ناشناس چینی در یک ردیف قرار گرفتند! یکی از همین شاسی‌بلندهای واقعی «کادیلاک اسکالید» است. محصولی که برای سال 2023 با پسوند V به میدان آمده تا از حیثیت شاسی‌بلندها فول‌سایز دفاع کند.

قلچماق اما جذاب
فقط یک نگاه کافی است تا متوجه شویم طراحی نسل نو کادیلاک اسکالید V همان چیزی است که باید باشد. غول‌پیکر، لوکس و در عین حال خشن! گویی تیم طراحی این محصول به خوبی شرح وظایف خود را تفهیم شده و توانسته یک شاسی‌بلند به تمام معنای آمریکایی را خلق کند. بابررسی چهره ظاهری اسکالید V به وضوح زبان طراحی آمریکایی را مشاهده می‌کنیم که با رگه‌هایی از تجمل درهم آمیخته است.

چراغ‌های عظیم‌الجثه جلو و عقب در کنار جلوپنجره توری شکل و شیشه‌های یکپارچه جانبی مهم‌ترین عناصر طراحی ظاهری این خودرو را تشکیل می‌دهند. ضمن آنکه بهره‌گیری از اِلمان‌هایی چون فناوری روشنایی در روز و لامپ‌های تمام LED و در نهایت رینگ‌های کرومی، ظاهر اسکالید V را بیش از پیش لوکس‌تر ساخته. گفتنی آنکه نسل نو اسکالید V با 3 ردیف صندلی که به راحتی می‌تواند 8 فرد بزرگسال را در خود جای دهد، به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های دیوانه‌کننده
قطعا شما نیز با ما هم عقیده هستید که در زیر کاپوت اسکالید V نباید دنبال پیشرانه‌های کوچک 4 سیلندر بگردیم! ظاهر این غول آمریکایی نشان می‌دهد که باید قلب تپنده‌ای پرقدرت برای آن در نظر گرفت. مهندسان کادیلاک با همکاری مهندسان شرکت فورد یک پیشرانه حجیم 8 سیلندر به حجم 2/6 لیتر برای این خودرو طراحی کرده‌اند که توانایی تولید 682 اسب بخار قدرت و 885 نیوتن متر گشتاور را داراست.

این ارقام برای خودرویی با این جثه دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد! همچنین برای نخستین بار شرکت کادیلاک اقدام به طراحی جعبه‌دنده خودکار 10 سرعته کرده که همکاری این پیشرانه و جعبه‌دنده جدید، توانایی‌های دینامیکی اسکالید V را تضمین می‌کند. طبق اعلام شرکت کادیلاک، این غول 6/2 تنی فقط 4/4 ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر‌ساعت برساند.

شرایط بازار
شرکت کادیلاک شاسی‌بلند جدید خود را با لیست بلندبالایی از تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه خواهد کرد که از مهمترین آنها می‌توان به مواردی همچون 12 ایربگ، سیستم صوتی حرفه‌ای با 20 بلندگو، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تبلت، سیستم تهویه مطبوع چهار کاناله، صندلی‌های تمام چرمی همراه با ماساژور در هر 3 ردیف، نمایشگرهای 10 اینچی صندلی‌های ردیف عقب با قابلیت اتصال به اینترنت، سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده، سامانه استارت خودرو از راه دور، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (Head Up Display)، دوربین 360 درجه، رادار، سنسور پارک، سنسور باز و بسته شدن درب صندوق از طریق پا، سقف شیشه‌ای پانورامیک، کنسول CoolBox و سامانه تنظیم ارتفاع اشاره کرد. قیمت نسل نو اسکالید V از حدود 150 هزار دلار برای مدل پایه آغاز می‌شود.

کدخبر: ۵۰۹۰۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر