کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۵۷۸
تاریخ خبر:

درباره شیوه بازی استقلال ‌‌و اشتباهات فکری

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | یک: کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی. خبرنگاری خیلی مودبانه سوالی را طرح کرده است: با توجه به قدرت خط حمله سپاهان بهتر نبود امروز با چهار مدافع بازی می‌کردید آقای فکری؟‌جواب فکری: «خدارو شکر ما یک بازی را باختیم و باز همه کارشناس شدند…» و بعد جملاتی درباره عدم تمرکز بازیکنانش.

سوال دوم‌: آقای فکری به نظر می‌رسد بعد از پانزده هفته استقلال هنوز ترکیب اصلی خودش را پیدا نکرده و… جواب فکری:‌ از جا بلند می‌شود و در حال ترک جلسه :« خیلی ممنون از شما خسته نباشید…این سوال‌ها…وقتی می‌بریم کسی سوالی ندارد اما وقتی می‌بازیم… » سری تکان می‌دهد و می‌رود…

* دو: برای استقلال دانشگر و غلامی و یزدانی سه دفاع میانی هستند و مهدی‌پور و رضاوند و اسماعیلی در خط میانی و وریا و بابک مرادی هم در نقش پیستون‌ها. فکری ریگی را به نیمکت ذخیره‌ها برده‌. بهترین و موثرترین هافبکش را. دیاباته از قرار همچنان مصدوم است و شجاعیان هم همچنین. موسوی و نادری هم بازی را از روی نیمکت شروع می‌کنند.

میلیچ هم که به حالت قهر در خارج از کشور است. اما خب میلیچ ودیاباته اگر آماده بازی هم بودند بعید بود در ترکیب اول قرار گیرند. از آن سو سپاهان ثروتش را به رخ می‌کشد‌. نورافکن و دانیال اسماعیلی در دودفاع چپ و راست هستند،‌ محمد کریمی و علیمحمدی و سروش رفیعی در خط میانی و حسینی و محبی و سجاد شهباززاده در خط حمله. آنها هم کی‌روش را در ترکیب ندارند.

* سه: بازی با برتری فاحش سپاهان شروع می‌شود‌. حرکت‌های نورافکن که از رویارویی با وریا غفوری هیجان زده شده استقلال را به عقب رانده است. یک حرکت نورافکن و گذشتن از وریا و دانشگر با سانتر زمینی خطرناکی همراه می‌شود که با دخالت مظاهری به کرنر تبدیل می‌شود. چند دقیقه بعد روی یک پرتاب اوت از سمت چپ خط دفاع استقلال، حسینی آزاد و رها و در غفلت مرادی و یزدانی سانتر زمینی انجام می‌دهد که با برخورد به عارف غلامی جلوی دروازه خالی به سجاد شهباززاده می‌رسد و گل. اشتباه بابک مرادی و یزدانی روی این توپ واضح است اما کانال‌های تلگرامی پر می‌شوند از دشنام به عارف غلامی.

استقلال کمی آرایش هجومی می‌گیرد اما دفاع سپاهان راه‌ها را بسته است. یک شوت از فرشید اسماعیلی و ضربه سر ارسلان مطهری از کنار دروازه به اوت می‌رود. یک کاشته بی‌خطر را سروش رفیعی می‌زند و تلاش سجاد شهباززاده برای اثر گذاشتن روی توپ به جایی نمی‌رسد اما موجب فریب مظاهری شده و توپ به سادگی به گل بدل می‌شود. اشتباه مظاهری آشکار است اما در کانال‌های تلگرامی دوباره به عارف غلامی می‌تازند.

نیمه دوم سپاهان عقب کشیده اما استقلال هم جانی ندارد. یک شوت خطرناک از مهدی قایدی و یک ضربه سر از دانشگر و یک صحنه مشکوک به پنالتی تنها موقعیت‌های استقلال هستند. به جایش یک اشتباه بزرگ دیگر از مظاهری کم مانده بود در همین ابتدای نیمه دوم سپاهان را جلو بیاندازد. در اواخر بازی دانشگر هم به قافله سوتی دهندگان پیوست و در دورکردن یک توپ ساده با ضربه‌ای عجیب کرنری بادآورده را نصیب سپاهان کرد.

* چهار: بازی با همان نتیجه ۲بر صفر تمام می‌شود و سپاهان به صدر جدول صعود می‌کند. تیم عجیبی که ذوب آهن و استقلال را با قدرت منکوب می‌کند اما باخت‌های سنگین ۳بر یک مقابل نفت مسجد سلیمان و شهرخودرو دارد و یک تساوی سه - سه مقابل ماشین سازی. تیم تهاجمی سپاهان با ۲۸‌گل زده در ۱۵ بازی برای فتح نیم فصل در انتظار دوبازی پرسپولیس با پیکان و گل گهر باقی می‌ماند.

* پنج: باید در نظر داشت که آوردن موسوی و نادری و ریگی و رابط و مرادمند و تغییرات متعدد تاکتیکی هم فایده‌ای برای استقلال نداشت و آبی‌ها در بدترین بازی فصل‌، ‌در مسابقه‌ای که هیچ فرصت واقعی گلزنی را به وجود نیاوردند اسیر اشتباهات بچگانه و فضای غیردوستانه حاکم بر تیم خود شدند. این فضای غیر دوستانه در خطای بی‌مورد یزدانی در پشت هجده قدم و همین طور در دیگر لحظات بازی قابل رویت بود.

پرخاش بازیکن‌ها و فضای سرد بین آنها راه هجوم‌های گسترده و تیمی را بسته بود. استقلال تیمی بدون تمرکز و پر از حاشیه بود‌. محمود فکری نباید دلایل این حاشیه‌ها را بیرون از باشگاه بداند. او با تیمی پرمهره روبه‌رو است اما تکلیف تیم خودراروشن نکرده است‌. او باید یک ترکیب اصلی و یک پلن‌بی ‌ثابت داشته باشد. او باید با خودش روراست باشد که می‌خواهد از موسوی در پیستون راست استفاده کند یا وریا؟ و یا در یک ۲-۴-۴ کلاسیک از هردو نفر؟‌

در مورد بابک مرادی هم باید تصمیم خودرا بگیرد‌. مرادی بازیکن خوبی است اما با هیجان بیش از حد بازی می‌کند. استایل بازی‌اش بسیار شبیه فرشید اسماعیلی است‌. بالاخره او را در پیستون چپ می‌خواهد یا در هافبک؟ فکری باید متوجه شده باشد که مطمئن‌ترین بازیکن خط میانی‌اش ریگی است و عجیب است که فکری، رضاوند یا مهدی‌پور را به او ترجیح می‌دهد.

فکری باید متوجه شده باشد که غلامی و یزدانی و دانشگر به عنوان سه بازیکن خط دفاع‌، ‌از آستانه تحمل روحی پایینی برخوردارند و بازی گرفتن هر سه نفر آنها ریسک بزرگی است. فکری باید بداند که از همین امروز هواداران استقلال منتظر لغزش بعدی او هستند تا برای برکناری‌اش اقدام کنند.

* شش: باز هم جزئیات کنفرانس مطبوعاتی رابخوانید. واقعا چه سوالی را باید می‌پرسیدند که به فکری بر نمی‌خورد؟‌یک جای کار اشتباه نیست؟

کدخبر: ۳۷۳۵۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر