کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۹۳۸
تاریخ خبر:

درباره شهریه مدارس، سهام عدالت و مدیریت ساختمان

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | این هفته هم به سه سوال ارسال شده برای پاسخ در ستون پارکه، جواب می‌دهیم:

* یک: سلام خسته نباشید. من پول کلاس فوق پسرم در مدرسه‌ رو کامل دادم و این ویروس کرونا اومد و مدرسه تعطیل شد و کلاس فوقی برگزار نشد، حالا می‌تونیم پول کلاس فوق رو بگیریم یا نه؟
اگر منظورتان کلاس فوق‌ برنامه مثل کلاس زبان، شنا و … باشد، این امکان وجود دارد که هزینه مربوط به آن از مدرسه پس گرفته شود. اما اگر منظورتان کلاس‌هایی است که در مدارس غیرانتفاعی بعد از ساعات معمول کاری مدارس دولتی برگزار می‌شود (یعنی بعد از ساعت ۱۲ یا ۱) این امکان وجود ندارد چون این کلاس‌ها بخشی از برنامه معمول مدرسه بوده است و علی‌القاعده به طرق الکترونیک به دانش آموز ارایه شده است.

* دو: من از نظر مالی درحد متوسط هستم. سهام عدالت ندارم. امکان دوباره ثبت نام وجود دارد؟ امید احمدی‌پور. لاهیجان خواننده همه‌روزه شما.
با تشکر از شما. اگرچه سخنانی در مورد ثبت‌نام احتمالی سهام عدالت به گوش می‌رسد اما هنوز طرحی به این شکل در هیچ مرجع قانونی مطرح نشده و به تصویب نرسیده است. بنابراین فعلا امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد.

* سه: در ساختمان ما، مدیر ساختمان استعفا داده و کسی مسئولیت مدیر ساختمان را قبول نمی‌کند. چه باید کرد؟
متاسفانه قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن در این زمینه ساکت است. در این قانون صرفا گفته شده که اگر برخی از مالکین برای تشکیل مجمع عمومی و تعیین مدیر اقدام نمی‌کنند باید جلسه را دو بار تمدید کرد و بعد از آن با حضور هر تعداد از مالکین، تصمیمات معتبر و برای بقیه لازم‌الاجرا است. با این حال در موردی که گفتید قانون ساکت است و راه حل حقوقی وجود ندارد.

پارکه قرار است هر هفته در روزهای دوشنبه آخرین تحولات حقوقی که شهروندان به آن نیاز دارند را گزارش کند و به پرسش‌های حقوقی آن‌ها پاسخ دهد. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید.

کدخبر: ۳۳۳۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر