کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۶۶۸
تاریخ خبر:

درباره شروع ‌طوفانی ‌برنامه‌ «فوتبال ‌۱۲۰»

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | پنجشنبه شب اولین قسمت از فصل هفتم برنامه فوتبال ۱۲۰ از شبکه ورزش پخش شد. در گزارش امروز دلایلی که باعث می‌شود این برنامه همچنان جذاب و روپا باشد،‌مرور شده است .

۲۲ فروردین ۹۲، درست زمانی که شبکه ورزش هنوز در حال آزمون و خطا بود «فوتبال ۱۲۰» متولد شد؛ برنامه‌ای که هر هفته بسته‌ای کامل از متن و حاشیه فوتبال جهان تحویل بیننده‌ها می‌داد و بیش از دو ساعت آن‌ها را سرگرم می‌کرد. این برنامه به تدریج کامل شد و حالا استانداردترین برنامه‌ای است که از تلویزیون پخش می‌شود. گزارش امروز به نمای کلی قسمت اول فصل هفتم «فوتبال ۱۲۰» که پنجشنبه شب کلید خورد، اختصاص دارد.

*** ویژه‌ها
یکی از امتیازهای «فوتبال ۱۲۰ » عدم رضایت به آیتم‌های روتین است. در این برنامه شاهد آیتم‌های زیادی هستیم که غالبا به مرور لیگ‌های معتبر اروپایی اختصاص دارد. با این حال سازندگان «فوتبال ۱۲۰» هر بار چند سورپرایز برای بیننده دارند که در قسمت اول هم این اتفاق افتاد. یکی از آیتم‌های ویژه پیش از سلام حمید محمدی پخش شد که درباره قدرت فوتبال بود.

این آیتم با صدای عادل فردوسی‌پور پر بود از صحنه‌های مهیج و به‌یادمانی فوتبال. در طول برنامه حدود ۲۰ آیتم شاهد بودیم که نریشن غالب آنها را عادل فردوسی پور گفته بود. بعد از توضیحات حمید محمدی درباره سری جدید «فوتبال ۱۲۰» آیتمی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبالی در چند ماه اخیر پخش شد .

در ادامه شاهد آیتم‌هایی درباره نخستین گل‌های مهاجمین بزرگ فوتبال جهان بعد از پیوستن به بارسلونا برای آبی‌اناری‌پوشان،گزارش اختصاصی «فوتبال ۱۲۰» از حواشی سوپرکاپ اروپا و قهرمانی لیورپول،‌مبارزه سخت سینیشا میهایلوویچ با سرطان و بازگشت به نیمکت بولونیا و … بودیم. از آن سو در سری جدید هم به گرافیک آیتم پخش خلاصه بازی‌ها توجه شده؛‌ هم اسم گلزن و تیم‌ها به فارسی قید می‌شود و هم نتیجه و دیگر اطلاعات هر مسابقه.

*** یک آیتم خیلی ویژه
بچه‌های «فوتبال ۱۲۰» برگ برنده‌های بیشتری برای قسمت اول داشتند. مهم‌ترین آن گزارش مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال اروپا بود که لحظاتی بعد از برگزاری روی آنتن شبکه ورزش رفت. سازندگان« فوتبال ۱۲۰» با سرعت صحبت‌های مجری را که با رونالدو و مسی گفت‌و‌گو می‌کرد زیرنویس کردند.

برای حل مشکل‌ منشوری هم تصویر دوتایی شده بود و در سمت راست،‌تصاویر لحظات مهم بازی‌ها پخش می‌شد. این شیوه باعث شد آیتم بدون مشکل روی آنتن برود. از قضا سوال و جواب‌ها جذاب بود و خیلی زود در فضای مجازی دست‌به‌دست چرخید.

*** کارشناسی با صدر
دیگر امتیاز برنامه «فوتبال ۱۲۰» ارتباط تصویری با حمیدرضا صدر است. این کارشناس به دلیل مسافرت مدت‌هاست امکان حضور در برنامه‌های زنده را ندارد. از آن‌سو حاضر نیست در هر برنامه شرکت کند. «فوتبال ۱۲۰» با صدر ارتباط تصویری گرفته بود و او در دو بخش درباره اتفاقات مهم فوتبال صحبت کرد.

یک بار درباره قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلیس و بار دیگر درباره مهم‌ترین اتفاقات لالیگا، بارسلونا و رئال مادرید. حمیدرضا صدر جزو کارشناسان صاحب سخن و نکته سنج است که حضورش به «فوتبال ۱۲۰» جذابیت بخشید. این برنامه پیرو همین مصاحبه سوال نظرسنجی‌اش را با این سوال تنظیم کرده بود :کدام لیگ اروپایی در این فصل برای شما جذاب‌تر است؟

*** فانِ کم جان
هر چقدر آیتم‌های روتین و ویژه «فوتبال ۱۲۰» قدرت داشتند،‌آیتم فان از کیفیت معمول بی‌بهره بود. پیگیران برنامه می‌دانند این آیتم یکی از شناسنامه‌های ۱۲۰ شده که از قضا طرفداران زیادی هم دارد. در گام اول اما آیتم فان برگ برنده نداشت؛‌هم تصاویر انتخابی و هم شوخی‌ها فاقد خنداندن بودند. از اواخر فصل پیش اجرای آیتم فان به ابوطالب حسینی رسیده است. او فرم ساختاری آیتم را به هم ریخت و به کرات جلوی دوربین می‌آمد و با تصاویر شوخی می‌کرد. ابوطالب حسینی می‌تواند طراوت را به فان برگرداند؟

*** اجرا
حمید محمدی دیگر برگ برنده «فوتبال ۱۲۰» است که حضورش مقابل دوربین بر جذابیت و کیفیت برنامه افزوده. او می‌داند چطور طولانی‌ترین جمله‌ها را به شکل کوتاه بیان کند و بیش از اندازه روی آنتن نباشد. در قسمت اول فصل هفتم، محمدی سرحال بود و با آمارهای جامعی که در اختیار داشت کیفیت اجرایش را بالاتر برد.

کدخبر: ۲۷۷۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر