کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۰۰۳
تاریخ خبر:

درباره حرف‌های منطقی‌،‌ سراب‌، آلودگی هوا و نامزدهای اسکار

روزنامه هفت صبح| یک:‌ حر‌ف‌های حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای درباره قطع شدن اینترنت موقع برگزاری کنکور نشان داد که هنوز هم می‌شود حرف‌های منطقی را در تریبون‌های رسمی شنید. اژه‌ای گفت:‌ قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور برای مردم و امور روزمره و اداری آنها به صورت قابل توجهی مشکل ایجاد کرد و این اقدام راه منطقی قابل قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست.

دو: دیروز صبح ساعت هفت که برای بردن کودک به مدرسه از خانه بیرون آمدم سرمای هوا واقعا ترسناک بود. دماسنج موبایلم منفی دو درجه سانتی‌گراد رانشان می‌داد و با احساس واقعی منفی چهار درجه. و خب یادم افتاد که مردم سراب در حال تحمل سرمای منفی بیست و پنج درجه هستند.

سه: تعطیل نکردن مدرسه‌ها به رغم آلودگی هوا برخی خانواده‌ها را عصبانی کرده است اما خب می‌توانم استدلال وزیر آموزش و پرورش را در اصرار به تعطیل نکردن مدرسه‌ها بفهمم. به هرحال گزارش دیروز نشان داد که در شهرهایی مثل پکن و کوالالامپور خط قرمز فعالیت مدرسه‌ها قرار گرفتن شاخص آلودگی روی عدد دویست است در حالیکه در تهران عموما با گذشتن از 120 و 130 فرمان تعطیلی مدارس صادر می‌شد.

البته که نفس کشیدن در این هوای سمی هم برای ما و هم کودکان بی‌گناهمان ضرر اندر ضرر است و عوارض و بیماری‌های متفاوتی را همراه دارد اما تصمیم وزیر هم قابل فهم است.(برخلاف برخی از تصمیم‌های دیگرش) البته در مورد پکن این را در نظر داشته باشید که در ده روز گذشته هوای این شهر چهار روز شاخص 137 و 159 و 102 و 149 داشته است و در شش روز دیگر دو روز دارای هوای پاک با شاخص‌های 28 و 39 بوده و چهار روز هم شاخص هوای قابل قبول داشته با شاخص‌های 56 و 96 و 75 و 99.

میزان سرمای هوا در پکن در این بازه ده روزه در سردترین زمان به منفی ده درجه رسیده و در گرم‌ترین زمان در یکی از روزها چهار درجه بالای صفر را نیز به خود دیده است. یعنی حتی مردم پکن كه به هوای بسیار آلوده معروف است‌،‌ شش روز از ده روز گذشته هوای پاک و یا قابل قبول داشته‌اند اما در تهران تقریبا تمام این ده روز هوا آلوده بوده است.

چهار: فهرست نامزدهای اسکار منتشر شده که خب در بخش بهترین فیلم‌ها همان نام‌های مهم امسال هستند:‌ خانواده فبلمن‌، ‌ارواح اینیشرین‌، تاپ گان‌، ‌آواتار‌، تار‌،‌ در جبهه غرب خبری نیست‌،‌ مثلث غم‌،‌ همه چیز همه جا همزمان و حرف‌های زنانه. نکته جالب در فهرست بازیگران زن است که خانم آنا دی آرماس یک روز پس ازآنکه براي بازی در فیلم بلوند نامزد جایزه تمشک طلایی شده بود برای همین فیلم کاندیدای اسکار هم شده است‌. پیش‌بینی من از جوایز اسکار این‌گونه است‌:

بهترین فیلم‌:‌ همه چیز همه جا همزمان /بهترین کارگردان‌:‌استیون اسپیلبرگ براي خانواده فبلمن/ بهترین فیلمنامه‌:‌ مارتین مک دونا برای ارواح اینیشرین/ بهترین بازیگر زن‌:‌ میشله یوا براي همه چیز همه جا همزمان (شانس کیت بلانشت براي فیلم تار هم خیلی زیاد است‌) بهترین بازیگر مرد:‌کالین فارل برای ارواح اینیشرین /‌بهترین نقش مکمل مرد:‌برندان گلیسون براي ارواح اینیشرین/‌بهترین بازیگر مکمل زن :‌آنجلا بست برای پلنگ سیاه. بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان‌:‌ در جبهه غرب خبری نیست ازآلمان.
تا کشف‌های بعدی خداحافظ.

کدخبر: ۵۰۱۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر