کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۵۰۲
تاریخ خبر:

درباره ثروت نجومی دو خانواده حدید و جوناس

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی| ‌خانواده محمد حدید که با بساز بفروشی و مدلینگ و خانواده جوناس که از موسیقی پاپ به ثروت و نان و نوایی رسیدند. ناصره شهری است در شمال سرزمین‌های اشغالی. تا بیت‌المقدس، با ماشین دوساعت و نیم راه است. شهری تقریبا کوچک با نزدیک به ۷۸ هزار نفر جمعیت که البته یک سابقه تاریخی و دینی دارد چرا که گفته می‌شود محل گذران کودکی حضرت عیسی بوده است.

محمد حدید، بیزنس من، بساز و بفروش و البته پدر سه مدل معروف در سطح جهانی، متولد این شهر است. پدرش در تونس، سوریه و یونان، در آژانس اطلاعات آمریکا و به طور مشخص برای شبکه صدای آمریکا کار کرد و بعد از آن با همین شغل، به آمریکا رفت. محمد هم با پدرش به آمریکا رفت و در دانشگاه ایالتی نورث کارولینا و البته بعد از آن در MIT درس خواند.

بعد از تحصیل در دانشگاه، محمد حدید کارهای مختلفی را آغاز کرد. شرکتی درست کرد برای صادرات کالا به خاورمیانه. در جرج تاون آمریکا، ماشین کلاسیک خرید و فروش می‌کرد و مدتی به یونان رفت و یک نایت کلاب زد اما اصل کارش از دهه ۸۰ میلادی و وقتی آغاز شد که به کار ساخت و ساز وارد شد.

کاری که البته تاکنون برای او کم دردسر هم نداشته است. از دعاوی حقوقی تا بی‌پولی ولی به هر حال، ثروتی که حالا بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شده را از همین راه به دست آورد. شهرت خانواده حدید اما نه با پدر که با دختران به وجود آمده است. محمد حدید ابتدا با خانمی به نام ماری بولتر ازدواج کرد و از او دو دختر به نام‌های ماریال و النا دارد اما بعد از آن او با یک مدل هلندی به نام یولاندا حدید ازدواج کرد که سه دختر سوپرمدلش دختران این ازدواج هستند: جی جی متولد ۱۹۹۵، بلا متولد ۱۹۹۶ و انوار متولد ۱۹۹۹٫

محمد حدید بعد از این دو ازدواج ناموفق، مدتی با یک مدل ایرانی به نام شیوا صفایی بود که او نیز نزدیک به ۷۸۱ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. جی جی ۲۵ ساله، حالا ۵۲ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. او در سال ۲۰۱۵، مدل سال شده است و حالا نزدیک به ۲۰ میلیون دلار ثروت دارد. بلا حدید ۲۴ ساله حالا ۳۰ میلیون دنبال‌کننده دارد و ۲۵ میلیون دلار ثروت دارد و انوار حدید ۲۱ ساله، ۴ میلیون دلار ثروت دارد و ۳٫۱ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام. اما شاید جالب باشد که بدانید ثروتمندترین فرد در این خانواده مادر این خانواده یعنی یولاندا است که در ۵۶سالگی، ۴۵ میلیون دلار ثروت دارد.

*** خانواده جوناس
پولسازهای دنیا رسانه البته فقط از میان دختران نیستند. برادران جوناس، چهار برادر هستند یعنی کوین، جوزف و نیکولای و البته فرانکلین که جزو برادران هست ولی جزو کسب‌وکار نیست. برادر بزرگ متولد سال ۱۹۸۷ است، جوزف متولد سال ۱۹۸۹ است، نیکولای در سال ۱۹۹۲ متولد شده و فرانکلی متولد سال ۲۰۰۰ است.

آن‌ها فعالیت خود در حوزه موسیقی را از سال ۲۰۰۵ آغاز کردند یعنی وقتی برادر بزرگ، ۱۸ سال داشت و برادر کوچکتر، ۱۳ سال. کار آن‌ها توسط شرکت کلمبیا رکوردز شنیده و قرارداد یک آلبوم با آن‌ها بسته شد. همزمان، حضور در شبکه دیزنی به محبوبیت آن‌ها کمک کرد و در نهایت زمینه یک کسب‌وکار خانوادگی زده شد.

کسب‌وکاری که البته ۸ سال بیشتر دوام نیاورد و در سال ۲۰۱۳ و بعد از جدا شدن برادر کوچکتر یعنی نیکی، رسما گروه از هم پاشیده شد. البته یک سال پیش آن‌ها دوباره دور هم جمع شدند و توانستند، برادران جوناس را دوباره بازسازی کنند.خانواده جوناس البته، ویژگی‌های خانواده حدید و کارداشیان را نداشتند.

آن‌ها مهاجر نبودند و پدر و مادرشان هم دقیقا در همان کاری مشغول بودند که پسران مشغول شدند و از این روست که شاید بتوانیم کسب‌وکار خانوادگی آن‌ها را موسیقی بدانیم. این خانواده البته به خاطر دو عروسشان هم معروف هستند. جوزف در سال ۲۰۱۹ با سوفی بلیندا ترنر هنرپیشه انگلیسی که بیشتر برای اجرای نقش سانسا استارک در مجموعه تلویزیونی بازی تاج‌وتخت شناخته شده‌ است؛ ازدواج کرد و نیکولای یک سال قبل از او با پریانکا چوپرا هنرپیشه هندی و چهره سرشناس بالیوود ازدواج کرد و در آن زمان گفته شد که هفت روز در بمبئی به این مناسبت جشن برپا بوده است.

اما ثروت این خانواده چقدر است؟ نیکی ۵۰ میلیون دلار، جوزف ۴۰ میلیون دلار و کوین ۲۵ میلیون دلار ثروت دارند. (به ترتیب از کوچکتر به بزرگتر، ثروت کمتر می‌شود!) آن‌ها توانسته‌اند فقط در تابستان سال گذشته بیش از یک‌میلیون بلیت برای نخستین تور کنسرت خود بعد از گردهمایی مجدد گروه بفروشند و ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

توضیحات

Jonas

توضیحات

Mohamed Hadid

کدخبر: ۳۲۲۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر