کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۱۱
تاریخ خبر:

درباره SWM؛ آئودی Q۵ ‌چینی بازار ایران

روزنامه هفت صبح | این روزها بازار خودروهای غیرچینی با قیمت ‌بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان داغ است. بسیاری از خریداران معتقدند ‌ چینی‌های گران‌قیمت همچون جک S5، ام‌وی‌ام X55 ، چری تیگو ۵ و چری تیگو ۷ همان مدل‌های ارزان‌قیمت هستند که بهبود جزئی را تجربه کرده‌اند و ارزش پرداخت هزینه‌‌ بالا را ندارند‌ اما اس‌دبلیوام G01 سیف‌خودرو هم که جزو چینی‌های گران‌قیمت حاضر در بازار ایران است، توانسته حائز چهار ستاره کیفیت شود و علاوه بر هموطن‌هایش شاید حتی بتواند با مدل‌های کارکرده کپچر، داستر، C3 و ویتارا در رقابت باشد.

*** چرا بخریم؟
۱- طراحی متمایز: بر‌خلاف دیگر چینی‌ها که در بسیاری از موارد نعل به نعل از روی خودروهای کره‌ای و ژاپنی کپی شده‌اند و از عناصری مانند چراغ‌های کشیده و طراحی تیز بهره می‌برند، اس‌دبلیوام از شاسی‌بلندهای فولکس‌واگن و آئودی در طراحی نمای بیرونی G01 بهره گرفته است.

حاصل چراغ‌های مستطیلی جلو و عقب، طراحی مکعبی کابین و جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی بوده است. این موارد اس‌دبلیوام را به خودرویی متفاوت و زیبا بدل کرده‌اند. حالت عضلانی کاپوت و سپرهای جلو و عقب به اسپورت ‌بودن طراحی یاری رسانده ‌ و اگزوزهای دوتایی مستطیلی عنصری جذاب در این خودرو در برابر رقباست.

۲- کابین جادار و زیبا: شاید تنها چینی‌های جدیدی همچون دیگنیتی و فیدلیتی که قرارست به زودی به بازار عرضه شوند، کابینی برتر از اس‌دبلیوام داشته باشند. متریال کابین کیفیت خوبی دارند و سازنده تلاش کرده است با رودوزی داشبورد و بهره‌گیری از قطعات کرومی، کابینی چشم‌نواز را به مخاطب عرضه کند. صفحه پشت‌آمپر دیجیتال است و نورپردازی مخفی نیز آپشن جالبی برای کراس‌اووری چینی است. به دلیل فاصله محوری بالا، کابین این خودرو برای پنج نفر جای کافی برای نشستن دارد.

۳- سواری نرم: در G01 کوبش و سواری خشک معمول در شاسی‌بلندهای رقیب جایش را به سواری نرم و مطلوبی داده است که در آن فنربندی خشک خودرو، البته به جز دست‌اندازهای بلند، رخ‌نمایی نمی‌کند.

*** چرا نخریم؟
۱- شتاب پایین: پیشرانه‌‌ ۱٫۵ لیتری توربوی این خودرو قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار است. با این حال به دلیل وزن بالای خودرو و بهره‌گیری از جعبه دنده AT ، شتاب این خودرو (۱۲٫۷ ثانیه) در برابر رقبایی مانند چری تیگو ۷ ناامیدکننده است.

۲- ایمنی پایین: موسسه سی‌انکپ که به دست و دلبازی در دادن استانداردهای ایمنی به خودروهای چینی شهرت دارد، به این خودرو تنها دو امتیاز ایمنی داده است. جالب است بدانید این خودرو مجهز به انواع سیستم‌های ترمز و شش کیسه هوا نیز هست اما کابین آن در تصادف‌ها آسیب‌پذیری بالایی دارد که به عملکرد افتضاح آن در تست‌های تصادف انجامیده است.

۳- خدمات پس از فروش ضعیف: برخلاف کرمان موتور و مدیران خودرو که نمایندگی‌های بسیاری دارند، سیف‌خودرو هم نمایندگی‌های کمی دارد و هم قیمت عرضه خدماتش بالاتر است. شما با خودرویی سروکار دارید که به رادار خطی، سیستم پیشگیری از تصادف، کاسه چراغ با فناوری بالا و… مجهز است. قطعاتی که در صورت بروز مشکل در آنها باید سر کیسه را شل کرده و قطعاتی گران را خریداری کنید که به راحتی هم ممکن است پیدا نشوند.

کدخبر: ۳۷۲۵۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر