کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۱۷۵
تاریخ خبر:

درباره استوری توهین‌آمیز سعید آقایی و پول خانه خطیر

روزنامه هفت صبح | سه نکته بازی با ماجرای ‌استوری عجیب سعید آقایی در کری‌خوانی با پرسپولیسی‌ها در اینستاگرامش، علی خطیر و خانه شمال شهرش، نظر کارشناسی هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دربی ۹۰ ‌ .

*** مطمئنی آن چیزی که دیدی دربی بود؟
«به صورت کلی، بازی‌های دربی و شهرآورد‌ها ‌ حواشی زیادی دارد‌ اما خوشبختانه شاهد عملکرد خوبی از تیم داوری بودیم که جا دارد بار دیگر از این طریق به آنها خسته نباشید بگویم. من بازی را از نزدیک و در ورزشگاه آزادی دیدم. تیم داوری ما در این مسابقه نمایش و عملکرد خوب و کم‌نقصی داشتند و با موفقیت هم به کار خود پایان دادند.»

این حرف‌های هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دربی ۹۰ است. باور کنید شوخی نیست و او این حرف‌ها را خیلی جدی زده! حالا ما به ادامه حرف‌های او درباره افتخار کردن به این داوران جوان و از این جور شعار دادن‌ها کاری نداریم اما آخر مگر می‌شود؟ داور بازی فقط روی صحنه اعلام پنالتی دو اشتباه بزرگ و تاثیرگذار داشته!

هم خود اعلام پنالتی اشتباه بوده و هم تکرار نکردن آن بعد از خروج زودهنگام بیرانوند از دروازه! ناتوانی در مدیریت کردن بازی و جنجالی شدن آن در دقایق پایانی هم از نقاط ضعف بزرگ داور دربی بود. تیم داوری حتی در محاسبه وقت تلف شده نیمه اول هم اشتباهات بزرگی داشت. حالا چطور می‌‎شود اینقدر از تیم داوری دربی تعریف و تمجید و به آن افتخار کرد؟ سوال از آقای ممبینی این است که آیا ایشان مطمئنند جایی که رفته بودند ورزشگاه آزادی بوده؟

مطمئنند دربی ۹۰ را از نزدیک دیده‌اند؟‌ مطمئنند روز یکشنبه ۳۱ شهریور به ورزشگاه آزادی رفته‌اند؟‌ نمی‌دانیم شاید هم حق با ممبینی است و تلویزیون یک بازی دیگر را به جای آن پخش کرده و به خورد ما مخاطبان داده است. هیچ احتمال دیگری وجود ندارد. چون چیزی که همه اهالی فوتبال دیدند، با چیزی که آقای ممبینی تعریف می‌کنند زمین تا آسمان با هم فرق دارند. فقط مشکل اینجاست که آقای ممبینی سال‌ها در لیگ برتر با همین دید و با همین نگرش قضاوت کرده‌اند. بیچاره تیم‌های لیگ برتری، از دست آقای ممبینی چه‌ها که نکشیده‌اند!

*** رونمایی از اولین خرید استقلال در فصل آینده
«عکسی از یک کبوتر زردرنگ که یک تکه از لُنگ حمام را سوراخ کرده‌اند و از گردن کبوتر بیچاره آویخته‌اند.» این تصویر را سعید آقایی مدافع چپ تیم سپاهان در صفحه شخصی خود استوری کرده است. باورتان می‌شود؟ بازیکنی که قراردادش میلیاردی است، ادعای ملی‌پوش بودن را دارد و سنی هم از او گذشته، در آستانه بازی پرسپولیس و سپاهان که با توجه به اتفاقات دو بازی اخیر، به شدت حساس شده، چنین تصویری را استوری می‌کند!

اصلا آدم حیرت می‌کند که در این فوتبال چه خبر است. چرا بازیکنی که در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور دارد و پول میلیاردی می‌گیرد کری‌خوانی‌اش باید در سطح بچه مدرسه‌ای‌ها باشد؟ از خود آقایی می‌پرسیم، این الان نشانه تعصب تو به سپاهان است؟ مثلا می‌خواهی خودت را پیش هواداران تیمت عزیز کنی؟ یادت رفته در تراکتور چه رقابت و کری‌خوانی عجیبی با همین سپاهانی‌ها داشتی؟ یادت رفته قبل از آمدن به سپاهان همه کار کردی تا به پرسپولیس بروی؟

یادت نیست هواداران تراکتور چقدر از تو و رفتارهایت شاکی بودند؟ یعنی به خاطر اینکه به قول خودت پرسپولیس حاضر نشد یک و نیم میلیارد برای تو هزینه کند، کینه این تیم را به دل گرفتی و امروز با این حرکت از آنها انتقام گرفتی؟ حالا که خبر رسیده فعلا به خاطر همین کار محروم شده‌ای اما اگر امروز در استادیوم آزادی اتفاقی بیفتد و خدای نکرده درگیری‌ای پیش بیاید و خونی از دماغ کسی بریزد، مقصر اول تویی. البته بعید هم نیست هدفت از این کار چیز دیگری باشد.

با این کار احتمالا درست به هدف زده‌ای و اولین خرید فصل بعد استقلال خواهی بود. اصلا هم مهم نیست که به درد این تیم می‌خوری یا نه. برای بعضی از مدیران استقلال همین که با پرسپولیسی‌ها کری بخوانی و آنها را عصبانی کنی، یعنی لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم را داری. پس از همین حالا خودت را در لیگ بیستم با پیراهن استقلال تصور کن.

*** پول خانه خطیر از بیت‌المال نیست؟
درباره علی خطیر در این بخش زیاد نوشته‌ایم. همان فردی که تا یک سال پیش در اینترنت فقط یک عکس پرسنلی سه در چهار از او وجود داشت اما امروز به لطف حضور چند ماهه در استقلال، یکی از شناخته‌شده‌ترین مدیران یک سال اخیر فوتبال ایران شده است. او در این مدت در متن جنجال‌های زیادی در استقلال حضور داشته و گفتن آنها تکرار مکررات است.

اما یک نکته مهم درباره او فراموش شده بود که دیروز امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال به آن اشاره کرد و بد نیست خود خطیر که دست به پاسخگویی و حاضرجوابی و برگزاری نشست خبری‌اش خوب است، درباره این مورد هم توضیح بدهد. موضوع مربوط به خانه‌ای است که باشگاه استقلال در اختیار خطیر قرار داده بود.

این خانه بزرگ با اجاره‌ای هنگفت در منطقه‌ای در شمال تهران، قبلا در اختیار پادوانی بود و مدافع بدشانس استقلال بعد از آن مصدومیت وحشتناک وقتی دید در ایران کمکی به او نمی‌شود ترجیح داد به کشورش برگردد. همان خانه بعد از رفتن پادو، در اختیار خطیر قرار گرفت و حالا سوال این است که اصلا باشگاه استقلال چرا باید برای یکی از مدیران و معاونانش خانه بگیرد؟‌ این اتفاق قاعدتا فقط برای مربیان و بازیکنان خارجی که در ایران جایی برای زندگی ندارند می‌افتد.

‌آیا خطیر هم یک مدیر خارجی است که باشگاه استقلال وظیفه داشت برای او خانه بگیرد؟ همین جناب خطیر وقتی درباره قرارداد وریا غفوری افشاگری می‌کند حرف از بیت‌المال می‌زند تا او را رودرروی هواداران استقلال قرار بدهد اما سوال این است که آن میلیون‌ها و میلیاردها پولی که استقلال بابت آن خانه اشرافی شما پرداخت کرده ربطی به بیت‌المال ندارد؟

فقط وریا غفوری نباید پول میلیاردی بگیرد؟ او البته برای استقلال بازی می‌کند و تا به امروز کم‌فروشی نکرده و هواداران هم مشکلی با قرارداد او ندارند اما سوال این است که چرا استقلال باید با مدیری مثل شما قراردادی ۲۰۰میلیونی ببندد و پول خانه شما را هم بدهد؟

کدخبر: ۲۸۲۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    قرمزتون باخت، خبرو کارکنید!

  • khordbin

    مثلا همه رفتن مرخصی!