کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۶۸۱
تاریخ خبر:

درباره ارشا اقدسی یکی از ‌سه حادثه‌ساز‌ مشهور ایرانی

روزنامه هفت صبح | ارشا اقدسی، بدلکار مشهور ۴۰ساله ایرانی رفیق مرحوم پیمان ابدی و محمد بزرگی که آن دو جان‌شان را سر صحنه‌های ماجراجویانه از دست ‌ دادند، حالا خودش سر صحنه یک فیلم سینمایی در لبنان دچار سانحه شده است. ارشا اقدسی که بعد از حادثه‌ای که برای محمد بزرگی در بهمن‌ماه ۹۹ رخ داد حتی قادر به صحبت کردن درباره این حادثه نبود، حالا خودش سر صحنه بدلکاری یک فیلم دچار مشکل شده است. این حادثه روز چهارشنبه ششم مردادماه رخ داده و اقدسی به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ شدن ماشین دچار این حادثه شد.

ارشا اقدسی در حین فیلمبرداری به‌عنوان بدلکار در فیلمی در لبنان از ناحیه سر و گردن به شدت آسیب دید و در بیمارستان سن‌جورج روم بیروت بستری شده است. جورج حداد متخصص جراحی مغز و اعصاب و یکی از پزشکان معالج او درباره حادثه رخ‌داده می‌گوید: «ضربه بسیار شدیدی به سر و گردنش وارد شده بود و وقتی به بیمارستان روم رسید، تنفس و ضربان قلبش متوقف شده بود و ما به سرعت او را احیا کردیم و در حال حاضر هم تنفس و ضربان قلبش تثبیت شده است و از روز دوشنبه یعنی ۱۱ مردادماه عمل‌های جراحی در ناحیه سر و گردن آغاز خواهد شد.»

اگرچه سفارت ایران در لبنان هم اعلام کرده پیگیر وضعیت او خواهد بود. اما حال فعلی او طبق گفته مهنوش مرادی، یکی از اعضای تیم اقدسی به این صورت است که او به صلاحدید پزشک درمانگر خود با دارو به خواب مصنوعی رفته و اینگونه نیست که در کما باشد. اما اقدسی کیست؟ اقدسی، مربی آی‌کیدو برای ادامه تحصیل در سال ۸۴ در رشته بدنسازی عازم ایتالیا بود که از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا و در ایران ماندگار شد و بدلکاری را ادامه داد تا جایی که توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی و اولین مربی بانجی‌جامپینگ ایران و نیز اولین مربی تونل باد در ایران شود.

سرانجام ارشا اقدسی در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تاسیس کرد و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصه بین‌الملل ادامه داد. آنقدر لیست حضور او در فیلم‌های سینمایی، تئاتر، مسابقات و تیزرها زیاد است که قابل ذکر نیست اما حدود ۸۰ فیلم و سریال در پرونده او وجود دارد که طعم بدلکاری را با حضور او چشیده‌اند.

او تجربه بازی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی را هم دارد. در کارهایی مثلِ به وقت شام، شبی که ماه کامل شد، شهرزاد و برنامه‌هایی مثل عصرجدید هم به‌عنوان طراح بدلکار حضور داشته است. او به همراه مرحوم بزرگی سابقه پریدن از برج میلاد را هم در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

اگرچه بزرگی وقتی به یاد شهدای پلاسکو تصمیم به پریدن با چتر در جلوی ساختمان آتش‌نشانی فاز یک اکباتان از بالای نردبان آتش‌نشانی را داشت، سقوط کرد و جان سالم از این ماجرا به در نبرد و رفیق دیگر اقدسی یعنی پیمان ابدی هم سر بدلکاری در صحنه یک فیلم جان باخت. حالا همه منتظر هستند تا نتیجه عمل جراحی او مثبت باشد و از خواب مصنوعی خارج شود. نتیجه بدلکاری با طعم هیجان و خطر توامان.

کدخبر: ۴۰۵۶۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر