کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۲۱۹
تاریخ خبر:

درباره آلبوم‌هایی که باید می‌آمدند ولی نشد

روزنامه هفت صبح، وحید لشگری | از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته قرار بود آلبوم‌های مختلفی به بازار عرضه شود که بحران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا حتی هنرمندان از آثار خود صحبتی هم به میان نیاورند. به همین‌دلیل ما هم تصمیم گرفتیم تا در یک گزارش به بررسی آلبوم‌هایی بپردازیم که اغلب آماده انتشار بودند اما همه مراحل کار روی آنها مسکوت ماند و اطلاعات زیادی هم از آنها اعلام نشد.

*** علیرضا قربانی
علیرضا قربانی در نیمه اول سال ۹۸ یکی از فعال‌ترین خواننده‌های موسیقی ایران بود و توانست با پروژه
«با من بخوان» دوباره کنسرت‌های متعددی را برگزار کند. این خواننده فقط در طول بهار و تابستان ۹۸ توانست با قطعات پروژه با من بخوان با موسیقی حسام ناصری، ۴۳سانس کنسرت در تهران روی صحنه ببرد.

البته اگر اتفاقات پاییز و زمستان سال گذشته رخ نمی‌داد، این عدد به مراتب بیشتر می‌شد. چون او فقط یک سانس از این پروژه را توانست در اسفند روی صحنه ببرد و کنسرت او آخرین اجرای موسیقی پیش از لغو چهارماهه کنسرت‌ها برای جلوگیری از گسترش کرونا بود. علیرضا قربانی و تیم اجرایی پروژه با من بخوان، از همان ابتدا اعلام کرده بودند که قرار است آثار این مجموعه در قالب یک آلبوم منتشر شود. آلبومی‌ که همانند کنسرت‌‌ها و تک‌آهنگ‌های پروژه با من بخوان، نگاهی عاشقانه و اجتماعی خواهد داشت.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آلبوم با من بخوان با صدای این خواننده باسابقه و موسیقی حسام ناصری در مراحل پایانی پیش از انتشار قرار داشت که شرایط همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا زمان انتشار این مجموعه فعلاً مشخص نباشد. مهمترین نکته درباره آلبوم این است که غیر از آثاری که در سال گذشته از این پروژه به‌صورت تک‌آهنگ منتشر شد، چند اثر جدید با موسیقی حسام ناصری هم در این آلبوم قرار گرفته است.

*** محمد اصفهانی
محمد اصفهانی یکی از خواننده‌هایی است که از حدود دوسال قبل، خبر انتشار آلبومش به گوش می‌رسد. او با دقت و وسواس زیاد پیگیر ساخت قطعات این مجموعه است و تمایلی هم ندارد که درباره جزئیات و زمان انتشار آن اطلاع‌رسانی خاصی انجام دهد. شایعاتی درباره احتمال انتشار این مجموعه در واپسین ماه سال ۹۸ شنیده می‌شد اما سکوت دکتر محمد اصفهانی باعث شد تا فعلاً اطلاعات دقیقی از جدیدترین آلبوم در دست نباشد.

گفته می‌شود که او در این آلبوم با جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان همکاری کرده است و تمرکز او روی این آثار باعث شده تا فعلاً تصمیمی ‌برای برگزاری کنسرت هم نداشته باشد. بیش از هوا، فریادرس، حالا که اومدی، سرباز وطن و موزیک‌ویدئوی فتح قریب، از جمله آخرین آثار محمد اصفهانی به‌صورت تک‌آهنگ و موزیک‌ویدئو است. البته بهمن سال گذشته خبر اجرای تیتراژ فیلم‌ سینمایی «مرد نقره‌ای» توسط این خواننده با موسیقی بابک زرین هم منتشر شد. اثری که به‌دلیل عدم اکران آن فیلم، هنوز منتشر نشده است اما احتمالاً به‌همراه یک موزیک‌ویدئو در اختیار دوستداران این خواننده قرار بگیرد.

*** بهنام بانی
زمستان سال پیش و همزمان با انتشار آهنگ «قرص قمر ۲» با صدای بهنام بانی و موسیقی حامد برادران، وعده پخش اولین آلبوم رسمی ‌او هم داده شد. چراکه در بخشی از آن آهنگ صدای این خواننده به گوش می‌رسید که از انتشار اولین آلبوم رسمی ‌خود خبر می‌داد. او در ادامه موزیک‌ویدئوی قرص قمر ۲ را هم منتشر کرد.

درباره آلبوم بهنام بانی مطمئن‌ترین اطلاعاتی که به‌دست ما رسیده، از عوامل اصلی تولید آلبوم است. در این مجموعه همانند آهنگ‌های چند‌سال اخیر بهنام بانی، حامد برادران به‌عنوان تنظیم‌کننده و مدیر هنری حضور دارد. تمامی ‌ترانه‌های آلبوم جدید بانی هم توسط کارن موسوی سروده شده است.

با توجه به موفقیت‌های چندسال اخیر تک‌آهنگ‌هایی نظیر قرص قمر ۱ و ۲ ، چی بگم، عاشقم کرده و صدسال و… از زوج هنری حامد برادران و بهنام بانی، انتظارها از آلبوم آنها هم زیاد است. خصوصاً که خیلی‌ها این تصور را داشتند که بانی و برادران قصد انتشار آلبوم ندارند ولی آنها تصمیم گرفتند برخلاف روال اغلب هنرمندان در چندسال اخیر، محک جدیدی برای خودشان داشته باشند.

*** مسیح و آرش
برادران «عدل‌پرور» با فاصله کوتاهی پس از آلبوم «دریا» که اسفند ۹۷ منتشر شد، قصد داشتند اواخر سال گذشته آلبوم جدیدشان را به بازار عرضه کنند. تصمیم جالبی که در شرایط کنونی بازار موسیقی تا حدی هم شجاعانه محسوب می‌شود. چون طی چندسال اخیر کمتر خواننده‌ای با توجه به شرایط بازار موسیقی و نشر حاضر می‌شود هر سال یک آلبوم ارائه کند و در یک مسیر پرچالش قرار بگیرد.

خالقان آهنگ «گلی» در بخش‌ تنظیم‌های آلبوم دریا، فقط با مسعود جهانی همکاری داشتند. دوست دیرینه آنها که چندین همکاری مختلف تا کنون با یکدیگر داشته‌اند. به‌نظر هم می‌رسد در این بخش تغییری ایجاد نشده باشد و شنونده‌ تنظیم‌های مسعود جهانی در دومین آلبوم رسمی‌ خوانندگان تیتراژ ماه عسل ۹۷ باشیم.

در بخش ترانه و ملودی هم یقیناً اغلب کارهای آلبوم جدید برادران عدل‌پرور توسط خود آنها ساخته شده است. به‌دلیل اینکه آنها در این زمینه با هنرمندان زیادی همکاری کرده‌اند و از سوی دیگر در آلبوم اول هم آنها خودشان ملودی و کلام اغلب آثار را ساخته بودند. البته در آلبوم دریا، منصور فرهادیان و آصف آریا، هرکدام یک ترانه و ملودی داشتند.

درست است که انتشار آلبوم مسیح و آرش به تعویق افتاد اما آنها چندروز قبل با انتشار آهنگ «بوی شمال» توانستند خبرسازی کنند. در این اثر پرواز همای، خواننده و آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی، در تجربه‌ای متفاوت با برادران عدل‌پرور همخوانی کرده بود.

*** حامد همایون
شاید برخی هواداران حامد همایون از حضور کم او در ماه‌های اخیر گلایه داشته باشند. حضور کمی ‌که در زمینه انتشار آثار و برگزاری کنسرت هم بود اما او طی چند‌وقت اخیر روی تولید آلبوم جدیدش متمرکز شده بود. آلبومی‌ که برای حامد همایون سرنوشت‌ساز خواهد بود چراکه مخاطبان و طرفداران او پس از آلبوم «دوباره عشق» از این خواننده رضایت زیادی داشتند.

چندی پیش هم محسن رجب‌پور، مدیر شرکت ترانه شرقی و تهیه‌کننده آثار و اجراهای حامد همایون، در مصاحبه با سایت موسیقی ما، اعلام کرد که پس از انتشار آلبوم این خواننده، قصد برگزاری تور کنسرت‌هایش را دارد. «نارفیق» و «ای عشق» دو آهنگ جدید حامد همایون بودند که در ماه‌های گذشته منتشر شد و عوامل تولید آنها نشان داد که باید منتظر فضاهای جدیدی در آلبوم و آهنگ‌های آینده این خواننده باشیم.

کدخبر: ۳۳۵۲۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر