کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۹۱۸
تاریخ خبر:

درآمد روزانه ‌یک میلیونی گیمرهای مبتدی از وارکرفت ‌

روزنامه هفت صبح، نگین باقری | «روزانه یک میلیون تومان برای ۲۴ ساعت کار پشت سر هم»؛این شیفت کاری و درآمد یک گیمر است؛آن هم یک گیمر مبتدی.حالا چرا برای بازی کردن به آدم پول می‌دهند؟«برای اینکه سکه‌های بازی را به خارجی‌ها بفروشیم.» این را مسئول آگهی جذب گیمر مبتدی پشت تلفن می‌گوید.

به گفته او کسی که می‌خواهد برای آنها کار کند باید بازی وارکرفت را انجام دهد و در آن حرفه‌ای باشد.اینطور هم از بازی کردن لذت می‌برید و هم سکه‌های خیالی‌تان را نقد خواهید کرد.برای این کار هم به یک سیستم کامپیوتر خانگی با کیس گران نیاز دارید. «مثلا همین کیس من ۲۰میلیون تومان است.با کیس سبک‌تر نمی‌شود این بازی را اجرا کرد.»

بعد که بازی کردید باید خروجی خودتان را به این افراد نشان دهید. درآمد آن روزتان بستگی به این دارد که چقدر سکه جمع کرده‌اید. این درآمد بین ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان متفاوت است. اگر برای آن یک میلیون تومان دندان تیز کرده‌اید باید بدانید که به دست آوردن آن اصلا راحت نیست.«برای یک میلیون تومان باید ۲۴ ساعته، در سه شیفت کار کرد. حالا شما می‌توانید خودتان دو نفر را استخدام و درآمدتان را بین خودتان تقسیم کنید.»

این آگهی‌گذار درباره کارمندان گیمر خود توضیح می‌دهد: «تا امروز یکی دو نفر را راه انداختیم. دو نفر هم اول آمدند، چند روز تلاش کردند اما آخر از پس این کار برنیامدند و رفتند.» یکی از گیمرهای آنها ۱۵ ساله و دیگری ۳۰ ساله است که با این کار درآمد دارند. برای این کسب‌وکار چریکی، آنها مانند دلال نفتی بلدند چطور تحریم‌ها را دور بزنند. چطور؟

«ما یک واسطه خارج از کشور داریم که صاحب یک صرافی است. در این بین واسطه‌های دیگری هم هستند که شما سکه‌ها را به اکانت آنها می‌فرستید، واسطه‌های ما هم سکه‌ها را با خارجی‌ها معامله می‌کنند و پولش را به حسابمان در خارج از کشور می‌ریزند. ما هم اینطور پول را به حساب شما واریز می‌کنیم.» او می‌گوید تا امروز به جز این آگهی‌های آچهار هیچ تبلیغ دیگری نداشته و حتی فیلم آموزشی برای این کار هم تهیه نکرده است اما با این حال او تنها گیمری نیست که با بازی کردن پول درمی‌آورد.

*** وارکرفت چیست؟
تا امروز پنج سری بازی از بازی وارکرفت بیرون آمده است.اولین سری آن به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد و آخرین سری این بازی سال گذشته به اسم سرزمین‌های سایه منتشر شد. سال ۲۰۱۶ فیلم وارکرفت هم ساخته شده و خلاصه چرخ بازار محصولات این برند حسابی می‌چرخد.

*** طلای وارکرفت
امروز هر دلار آمریکا ۲۵هزار تومان معامله می‌شود.حالا با پرداخت یک دلار می‌شود ۱۰۱۵۲ «توکن» وارکرفت گرفت و از آن برای اینکه زمان بازی خود را افزایش داد یا آیتم‌های بازی را خرید و استفاده کرد. یعنی تا این طلاهای مجازی این بازی تقریبا حد ارزشمند هستند. به خاطر همین عجیب نیست که حتی گیمرها هم از این موضوع به فکر درآمدزایی بیفتند.

با یک جست‌وجوی ساده، به چند سایت مختلف برمی‌خوریم که به بالاترین قیمت طلا یا به قول گیمرها همان گلد ورلد آف وارکرفت شما را به خارجی‌ها می‌فروشد و با شما تسویه می‌کند. علاوه بر این، سایت‌هایی هم هستند که به ایرانی‌ها طلای این بازی را می‌فروشند. برای هر دو میلیون سکه، باید ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بپردازید تا یک شبه راه صد ساله را طی کنید. البته این کسب‌وکار هم کلاهبرداران خودش را دارد.

مثلا در یکی از سایت‌ها نوشته شده:«ما شاهد افزایش روزافزون تعداد اسکمرها (کلاهبرداران) در بازی هستیم. بعضی از افراد با احداث کانال در دیسکورد یا تلگرام پس از جلب اعتماد و فریب افراد اقدام به کلاهبرداری از گیمرهای عزیز می‌کنند. توصیه ما به همه فارمرها این است که حتما گلد خود را در جای مطمئن بفروشند و وجه خود را پس از تحویل گلد دریافت کنند.

گلد مثل وجه نقد شماست و هیچ لزومی ندارد که خریدار وجه شما را چند روز نزد خود نگه دارد.» غیر از این خرید طلا ممکن است به قیمت حذف اکانت بازیکن هم تمام شود. یعنی اگرچه اسمش بازی کردن است، اما پول آن از زیر سنگ هم به راحتی به دست نمی‌آید.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۴۹۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر