کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۸۳
تاریخ خبر:

درآمدزایی دانمارکی‌ها از توربین‌های بادی‌

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | کشور دانمارک که در شمال اروپا قرار دارد، به‌خاطر سواحل بسیار زیادش تقریبا در همه فصول از نعمت یکی از منابع انرژی خدادادی یعنی باد بهره‌مند است. با تکیه بر‌ همین منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر، دولت دانمارک تصمیم به اجرای یک پروژه عظیم برای استفاده بیشتر از این منبع گرفته.

اگر همین حالا هم در جاده‌های ساحلی دانمارک رانندگی کنید، توربین‌های بادی بیش از چیزی که تصورش را بکنید به چشم می‌خورد‌ اما دولت دانمارک به این میزان توربین قانع نیست و قصد دارد با ایجاد یک جزیره مصنوعی در دریا و با فاصله‌ای ۸۰ کیلومتری از ساحل، برق بیشتری را از نیروی باد تولید و ذخیره کند.

این طرح قرار است که تا سال ۲۰۲۳ به بهره‌برداری برسد و به تولید ۱۰هزار مگاوات برق دست یابد که با این میزان تولید، دولت دانمارک به یکی از صادرکنندگان برق در اروپا تبدیل خواهد شد.این میزان برق خیلی بیشتر از برق مورد نیاز دانمارک برای شش میلیون جمعیت فعلی این کشور است. بنابراین با افتتاح این پروژه قسمت قابل اعتنایی از برق مورد نیاز اروپا در همین قاره تامین خواهد شد.

تخمین فعلی هزینه اجرای این پروژه، چیزی بیش از ۲۸‌میلیارد یورو بوده است. پیش‌تر از افزایش تولید برق از انرژی بادی در کشور آلمان هم برای شما خوانندگان عزیز این ستون گفته بودم. آلمان هم در حال حاضر با تولید بیش از ۳۵ درصد از برق مورد نیاز این کشور از طریق انرژی باد، از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که در جهت جایگزینی انرژی‌های پاک‌ به جای انرژی‌های فسیلی قدم برمی‌دارد.

در سال‌۲۰۲۰ بیش از ۵۰درصد برق مورد نیاز کشور آلمان از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد تامین شد و باقی آن از منابعی همچون انرژی فسیلی، هسته‌ای و گازی به دست آمد. کشورهای اروپایی در زمینه جایگزینی انرژی‌های فسیلی با انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، برنامه‌های بلندمدتی را تدوین کرده‌اند و برای این امر بودجه‌های عظیمی اختصاص داده‌اند تا قاره سبز کماکان سبزترین نقطه کره‌زمین از لحاظ آلودگی‌های زیست محیطی باقی بماند.

کدخبر: ۳۷۲۵۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر