کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۸۵۶۹
تاریخ خبر:

دختر شایسته ۲۰۲۰ آمریکا یک بیوشیمیست است

"کامیلا شرایر" بیوشیمیست (زیست شیمیدان) ساکن ویرجینیا، برخلاف کلیشه‌های رایج، پس از انجام یک آزمایش علمی به عنوان دختر شایسته سال ۲۰۲۰ آمریکا انتخاب شد.

شرایر، ۲۴ ساله، در رقابت با پنجاه شرکت کننده دیگر به مرحله نهایی رسید و برنده دختر شایسته ۲۰۲۰ آمریکا شد و یک بورسیه ۵۰هزار دلاری هم بدست آورد. او در بخش نمایش هوش و استعداد با پوشیدن روپوش آزمایشگاه و انجام دادن یک آزمایش شیمی، داوران را تحت تاثیر قرار داد.

شرایر پس از انتخابش به عنوان دختر شایسته ابراز امیدواری کرد که "در سال ٢٠٢٠ کلیشه‌های رایج درمورد معنای دختر شایسته در آمریکا" بشکند. شرایر دو مدرک لیسانس دارد و در حال حاضر دانشجوی دکترای داروسازی است. انتظار می‌رود پیروزی شرایر، گامی دیگر در دور شدن از سنت‌های رایج انتخاب دختر شایسته باشد.

از سال ۲۰۱۸، تلاش شده تا تصویری دیگر از این مسابقه ارائه شود، از جمله بخش پوشیدن لباس شنا و معیار‌های داوری بر مبنای ویژگی‌های ظاهری کنار گذاشته شده‌اند. در عوض شرکت کنندگان استعداد‌های خود را به نمایش می‌گذارند و در مورد احساسات، هوش و درکشان مصاحبه می‌شوند.

گریچین کارلسون، دختر شایسته سال گذشته که روند اصلاحات را اعلام کرد، گفته: "دیگر شرکت کنندگان براساس ظاهر جسمانی قضاوت نمی‌شوند. این تغییری بزرگ است." سازمان دهندگان این مسابقات می‌گویند که این تغییرات خانم‌های جوان بیشتری را به شرکت در این مسابقه ترغیب می‌کند.

۹۹ سال از عمر برگزاری این مراسم در ایالات متحده می‌گذرد. این رقابت پرطرفدار، اولین بار در سال ۱۹۲۱ میلادی در آتلانتیک سیتی برگزار شد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۲۹۸۵۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر