کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۱۰۳۷
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: قرآن سوزی، چطور سوئد را از ناتو دور‌ کرد؟ قابی از اعتراضات حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن در محکومیت سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در سوئد را می‌بینید که عکاس رویترز آن را ثبت کرده است. «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را تحت حفاظت شدید پلیس و در پناه موانع فلزی، در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند.

او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود. روز دوشنبه هم ادوین واگنسولد رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس اسلام را در هلند هتک حرمت کرد. با اعتراض تند ترکیه به این اقدام، دامنه این موضوع به اختلاف سوئد و ترکیه برای پیوستن به ناتو نیز کشیده شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز دوشنبه گفت که سوئد دیگر نمی‌تواند از آنکارا انتظار حمایت داشته باشد.

پکا هاویستو، وزیر خارجه فنلاند روز سه‌شنبه پس از مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو گفت که کشورش باید این موضوع را بررسی کند که بدون این همسایه غربی‌اش به ناتو بپیوندد. پکا هاویستو گفت که انتخاب نخست کشورش برای پیوستن به ناتو عضویت هم‌زمان دو کشور شمال اروپاست اما اگر اتفاقی افتاده باشد که در بلندمدت مانع از پیش‌رفت سوئد در مسیر پیوستنش به ناتو شود، فنلاند باید وضعیت موجود را بررسی کند.

آقای هاویستو با ابراز تاسف از واقعه روی داده در استکهلم که از آن به عنوان «مانع» در مسیر پیوستن دو کشور اروپایی به ناتو یاد کرد، گفت که این گروه از تظاهرات‌کنندگان با امنیت فنلاند و سوئد بازی می‌کنند. وزیر خارجه فنلاند در ادامه گفت که پیش‌بینی او این است که مخالفت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو تا زمان برگزاری انتخابات ماه مه این کشور ادامه خواهد داشت. ندپرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت:

ما از سازماندهی و تجمع انسان‌ها به‌عنوان عناصر دموکراتیک حمایت می‌کنیم ولی همانطوری‌که نخست‌وزیر سوئد نیز بیان کرده است سوزاندن کتابی که برای عده کثیری از انسان‌ها مقدس شمرده می‌شود، بی‌احترامی است. ما در عین‌حال می‌دانیم که حادثه واقع در سوئد شاید با سوءنیت و هدف تضعیف اتحاد و همبستگی بین هم‌پیمانان‌مان در اروپا انجام گرفته است. این رفتاری به‌نام حکومت سوئد نبوده بلکه اقدام یک تحریک‌کننده بدخواه با هدف برهم زدن رابطه ترکیه و سوئد است. (ایرنا، یورونیوز و تی.آر.تی. فارسی)

دو: ‌جاسیندا آردرن نخست وزیر سابق نیوزیلند و کریس هیپکینز، رهبر جدید حزب کارگر و نخست وزیر جدید، برای شرکت در جشن راتانا، در یک شهر در شمال این کشور وارد این منطقه شده است. عکس از گتی ایمیجز

سه: ‌ملکه ماتیلد و پادشاه فیلیپ، خانواده سلطنتی بلژیک در مراسم پذیرایی سال نو در بروکسل. بلژیک در حال استقبال از رهبران مؤسسات اروپایی و نمایندگان دائمی در اتحادیه اروپا در کاخ سلطنتی. عکس از گتی ایمیجز

چهار:‌ نانوایان در پاریس، پایتخت فرانسه به قیمت بالای انرژی اعتراض کردند. نزدیک به هزار نفر در میدان ملت پاریس تجمع کردند و در نزدیکی ساختمان وزارت اقتصاد راهپیمایی کردند. تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن باگت، نان سنتی فرانسوی، خواستار تعیین سقف افزایش قیمت انرژی شدند. عکس از گتی ایمیجز و شرح از تی.آر.تی. فارسی

پنج: در هفته مد پاریس، چهره‌های مختلفی حضور پیدا کردند که در این تصاویر می‌توانید ماریون کوتیار، کایلی جنر و نوآمی کمپبل را ببینید. عکس از گتی ایمیجز.

شش: خانم هیلاری داف در حال ورود به استودیوی برنامه تلویزیونی صبح بخیر آمریکا در نیویورک. عکس از پیپل.

کدخبر: ۵۰۱۰۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر