کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۱۸۵
تاریخ خبر:

داغ‌ترین عکس‌های خبری جهان در ۲۴ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح| یک: تیم‌های ملی فوتبال عراق و عمان در مرحله فینال مسابقات جام ملت‌های خلیج پنجشنبه به مصاف هم رفتند. به گزارش میدل ایست نیوز، این بازی در ورزشگاه بین‌المللی بصره برگزار شد. تیم ملی عراق گل نخست خود را در دقیقه 24 به‌ثمر رساند. تیم ملی عمان در نیمه دوم یک ضربه پنالتی به‌دست آورد که از تبدیل کردن آن به گل ناکام ماند. این بازی با نتیجه یک بر یک و با گل تساوی عمان در دقیقه 8+90 پایان یافت و به وقت اضافه کشیده شد.

عراق در وقت اضافه دوم گل برتری را به‌ثمر رساند و نتیجه را به‌نفع خود کرد. دقایقی بعد عراق موفق شد برای سومین‌بار دروازه عمان را باز کند و با نتیجه ۳ بر ۲ قهرمان جام‌ملت‌های خلیج شود.این بازی در شرایطی برگزار شد که از بامداد روز پنجشنبه هواداران بی‌شماری (در برخی تخمین‌ها 150 هزار نفر) پشت درهای استادیوم بصره حضور پیدا کردند تا بتوانند وارد ورزشگاه شده و این دیدار را از نزدیک تماشا کنند. حضور تماشاگران خارج از استادیوم به حدی زیاد بود که کنترل آن از دست نیروهای امنیتی خارج شد و حتی برخی گفتند که ممکن است بازی لغو شود.

این قهرمانی به مذاق عراقی‌ها خیلی خوش آمد. یونس محمود، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال عراق، در اظهاراتی تلویزیونی گفت: پس از دستاورد به‌دست آمده در بصره و کسب عنوان قهرمانی جام خلیج‌فارس برای چهارمین بار، با اتومبیل‌های مدرن از اعضای تیم‌ملی عراق تجلیل و قدردانی خواهد شد. وی افزود: اسعد العیدانی، فرماندار بصره، به بازیکنان و کادر مربیان قول پاداشی شایسته را داده است. همچنین فدراسیون فوتبال، تضمین‌هایی را برای اهدای جایزه به اعضای تیم ملی عراق، از احزاب و شخصیت‌های مختلف این کشور دریافت کرده است.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

دو: همکاری فدراسیون فوتبال ایتالیا با شرکت پوما پس از ۲۰ سال به پایان رسید و شرکت آدیداس از پیراهن جدید تیم‌ملی این کشور رونمایی کرد. شرکتی که در دهه ۷۰ اولین تامین‌کننده لباس تیم ملی ایتالیا بود. منبع الهام طراحی هر دو پیراهن سنگ مرمر به‌‌عنوان یک عنصر جغرافیایی و فرهنگی ایتالیا‌ست. روی پیراهن آبی رگه‌های کمرنگی دیده می‌شود ولی پیراهن سفید با رگه‌های آبی بیشتر به سنگ مرمر شباهت دارد. بر سرشانه‌های هر دو پیراهن طرح سه‌خط ویژه آدیداس دیده می‌شود و روی یقه، کلمه ایتالیا نقش بسته است. (ایندیپندنت)

سه: صدها هزار نفر در فرانسه روز پنجشنبه ۱۹ ژانویه به خیابان‌ها آمدند و خواستار انصراف دولت از طرحش برای انجام اصلاحات در قوانین بازنشستگی این کشور شدند. اعتصاب‌های این روز، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی را از کار انداخت، مدارس را تعطیل و خدمات‌رسانی در بخش انرژی را کند کرد. وزارت کشور فرانسه شمار شرکت‌کنندگان در اعتراضات این روز را حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد؛ اما اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌دهندگان این اعتراضات از تجمع ۲ میلیون نفر سخن می‌گویند که حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنها در پاریس دست به تظاهرات زده بودند. (یورونیوز)

چهار: ‌ دوربین یک تلسکوپ در شیلی تصویری کهکشانی ثبت کرده که در آن بیش از سه میلیارد ستاره و کهکشان دیده می‌شود. تصویر به ثبت رسیده از نظر میزان جزئیات، یکی از مهمترین مشاهدات نجومی محسوب می‌شود. این دوربین به مدت بیش از دو سال از نیمکره جنوبی، آسمان را رصد کرده بود. اکثر اجسامی که در این تصویر مشاهده می‌شوند ستاره هستند. بخش‌هایی از این تصویر نیز که در ظاهر ستاره به‌نظر می‌رسند در واقع کهکشان‌هایی کوچک و دور هستند. به گفته محققان تصویر ثبت‌شده حدود 5/6درصد از آسمان شب را پوشش می‌دهد. (یورونیوز)

پنج: کیم کارداشیان، گردنبند صلیب عطاالله پرنسس دایانا، همسر اول چارلز سوم پادشاه انگلیس را خرید. قطعات ویژه سلطنتی، جواهرات متعلق به اشراف و اشیای قیمتی در یک حراجی به‌نامRoyal & Noble توسط خانه حراج ساتبی برای فروش گذاشته شد. گفته شد که کارداشیان 197 هزار و 453 دلار برای این کالا پرداخت کرده است. این گردنبند که با الماس 25/5 قیراط تزئین شده است، از طراح جواهرات لوکس گارارد توسط تاجر انگلیسی فلسطینی‌الاصل نعیم عطاالله خریداری و به‌عنوان هدیه به دایانا اهدا شد. دایانا این گردنبند را در برخی رویدادهای خیریه به گردن می‌انداخت. کارداشیان پیش از این جواهراتی از اسامی معروفی مانند الیزابت تیلور و ژاکلین کندی اوناسیس خریداری کرده بود. (تی.آر.تی فارسی)

شش: تصویری از جی‌جی حدید در پشت صحنه یک کمپین تبلیغاتی شرکت میبلین یا Maybelline در منهتن آمریکا. این شرکت، یک شرکت تولید لوازم آرایشی آمریکایی است که از سال ۱۹۹۶ متعلق به شرکت فرانسوی لورئال شده است. میبلین، در سال ۱۹۱۵ توسط جوان ۱۹‌ساله‌ای به‌نام تام لایل ویلیامز راه‌اندازی و نخستین‌بار ریمل را تولید کرد. عکس از پیپل.

کدخبر: ۵۰۰۱۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر