کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۱۵۷
تاریخ خبر:

داستان ‌جابجایی بیماران ‌کرونایی با اتوبوس شهری

روزنامه هفت صبح | وضعیت قرمز خوزستان و بالا رفتن تعداد بیماران مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی باعث شده بازار شایعات هم داغ باشد، برای همین وقتی یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان آن‌طرف‌آبی حرف از جابه‌جایی بیماران مبتلا به کرونا با اتوبوس شهری می‌زند، عده‌ای باور می‌کنند، البته عده زیادی هم در شبکه‌های اجتماعی به این رسانه واکنش نشان داده و تا جایی که در خبرهای روزهای قبل دیده و شنیده بودند سعی کردند یادآوری کنند که ماجرا چیز دیگری است و آنچه در تصویر منتشرشده از طرف این رسانه دیده می‌شود اتوبوس شهری نیست، بلکه اتوبوس آمبولانس است.

*** این هم داخل اتوبوس
خیلی از کاربران حرف‌های چند روز پیش رئیس اورژانس اهواز را یادآوری می‌کردند که گفته بود: «از ابتدای اسفندماه امسال تاکنون (ششم اسفند) بیش از یکصد بیمار کرونایی از طریق اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های دیگر منتقل شده‌اند. درحال‌حاضر به طور میانگین روزانه ۱۴ بیمار در ۲ نوبت به بیمارستان‌های اهواز منتقل می‌شوند.»

با وجود این توضیحات که قبل از انتشار تصویر اتوبوس آمبولانس به عنوان اتوبوس شهری داده شده بودند، ماجرا ادامه پیدا کرد و عکس این اتوبوس در کانال‌های مختلف بازنشر شد تا جایی که علیرضا وهاب‌زاده، مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت شخصا کنار یکی از این اتوبوس‌ها رفت و از داخل آنها فیلم گرفت.

اینطور که وهاب‌زاده نشان داد، داخل هر اتوبوس هفت تخت تا شو دیده می‌شد و چندین دستگاه اکسیژن‌ساز و وسایل درمانی دیگر. وهاب‌زاده توضیح داد که این اتوبوس‌ها می‌توانند هفت بیمار را جابه‌جا کنند و به دلیل مجهز بودن به دستگاه اکسیژن‌ساز اتفاقا بهترین گزینه برای جابه‌جایی بیماران در تعداد بالا هستند.

حالا چرا باید بیماران در تعداد بالا جابه‌جا شوند؟ به این دلیل که تعداد زیادی از مردم اهواز به بیمارستان بزرگ رازی مراجعه می‌کنند و وقتی ظرفیت بخش‌های مختلف این بیمارستان پر می‌شود، چاره‌ای نیست غیر از انتقال بیماران به دو بیمارستان بزرگ دیگر. اینطور که مسئولان بهداشت و درمان اهواز توضیح داده‌اند، اتوبوس‌آمبولانس‌ها که تعدادشان دوتاست، از اول اسفند وظیفه دیگری هم برعهده دارند؛ اینکه در ساعت‌هایی که قرار نیست بین بیمارستان‌ها مریض جابه‌جا کنند، به دستور ستاد مقابله با کرونا، در سطح شهر مشغول گرفتن تست‌های فوری از مردم شده و شناسایی نفر به نفر انجام دهند و در صورت یافتن موارد مثبت، آنها را به بیمارستان منتقل کنند.

کدخبر: ۳۷۶۱۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر