کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۶۹۴
تاریخ خبر:

داستان حمله به دو پزشک‌ در ایذه و میانه

روزنامه هفت صبح | داستان حمله به یک پزشک عفونی در ایذه و شلیک به او و بیمار داخل مطبش به غایت ترسناک است. فیلم این ماجرا هم که توسط دوربین مداربسته ضبط و در فضای مجازی منتشر شده است عمق فاجعه را نشان می‌دهد. در یک هفته اخیر این دومین باری است که به یک پزشک در یکی از شهرستان‌ها حمله می‌شود.

اول حمله به یک پزشک در میانه و حالا حمله به پزشکی در ایذه! عصر شنبه، یازدهم دی ماه مرد مسلحی با لباس زنانه ( پوشیده در چادر و دارای ماسک) به مطب یک دکتر عفونی در خیابان امام ایذه در طبقه دوم داروخانه غنچه حمله کرد. در این حادثه دو نفر مجروح شدند که یکی از آنها دکتر رضا ملکی گرجی، پزشک عفونی منطقه بود.

مرد درحالی‌که چادر داشت وارد مطب شده و با کلت کمری که همراه داشت دو تیر به پزشک عفونی رضا ملکی شلیک می‌کند. هنگام حمله این مرد، یکی از مراجعان به مطب پزشک به دفاع از دکتر به سمت مرد مسلح حمله ور می‌شود که مرد مسلح به او نیز دو تیر شلیک می‌کند و در ادامه متواری می‌شود.

با اعلام موقعیت به اورژانس و پلیس و مراجع قضایی همه تیم‌های پلیسی و قضایی و امدادی در محل حاضر می‌شوند و دو مجروح حادثه را به مرکز درمانی ایذه منتقل می‌کنند. گلوله‌ها به پاها و شکم دو مجروح اصابت کرده بود. به دلیل وخامت وضعیت جسمی مجروحان هر دو آنها ابتدا به بیمارستان شهدای ایذه و سپس به بیمارستان گلستان اهواز منتقل می‌شوند.

دکتر رضا ملکی گرجی، ۴۱ساله بعد از خروج از اتاق عمل گفت: «من و همسرم پزشک هستیم. آن روز مشغول ویزیت مردی ۴۳ساله در مطب بودم که در باز شد و فردی با پوشش زنانه به اتاق آمد. از او خواستم بیرون برود و منتظر بماند. منشی‌ام را صدا زدم که او را راهنمایی کند. مرد زن‌نما ناگهان سلاحی را از زیر چادرش بیرون آورد و سمتم گرفت.

از مرد مسلح خواستم سلاح را کنار بگذارد تا جان کسی به خطر نیفتد که توجهی نکرد و دو تیر به پاهایم شلیک کرد. تیر سوم که شلیک شد، جا خالی دادم و به دیوار خورد. مرد بیمار سعی کرد به من کمک کند که مرد تیرانداز به او نیز شلیک کرد و هردو زخمی کف اتاق افتادیم و مهاجم مسلح فرارکرد. منشی‌ام که یک مرد است و همراه مرد بیمار وارد شدند و ما را زخمی یافتند. بعد به بیمارستان منتقل کرده و نجات پیدا کردیم.»

دکتر گرجی اهل ایذه نیست او اهل ساری است و با همسرش شش سال می‌شود که به ایذه آمده‌اند. در دو سال اول کرونا بیماران را مداوا می‌کرد. منشی مطب درباره این اتفاق می‌گوید:« آخرین نوبت بیمار حدود هفت شب بود. یک بیمار و همسرش داخل رفتند که در فیلم هم مشاهده می‌کنید. چند دقیقه بعد فردی بدون توجه و بدون نوبت به سمت اتاق دکتر رفت هرچه صدایش زدیم توجهی نکرد. بعد صدای شلیک آمد. فرد ضارب از اتاق بیرون آمد و سپس سوار یک موتور شد و از محل گریخت.»

حمله به پزشک در میانه
۲۹ آذرماه، حوالی ساعت ۲۱ رامین جلیلی پزشک متخصص بیماری‌های داخلی و مسئول بخش کرونایی بیمارستان‌های شهرستان میانه برای دومین بار مورد سوء قصد قرار گرفت. افراد ناشناس با اسلحه شکاری، او را مقابل ساختمان مطب هدف قرار دادند که در پی آن جلیلی به دلیل شدت جراحات، به تبریز اعزام شد. جلیلی در زمان کرونا بسیار در این شهر برای بیماران تلاش کرده است.

درباره وضعیت این پزشک، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «به شنوایی و بینایی پزشک میانه‌ای که مورد سو‍ء قصد قرار گرفته بود، آسیب جدی وارد شده و نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تا چه اندازه امکان برگشت آنها وجود دارد.» دکتر جواد احمدیان اظهار کرد: «آسیبی که به گونه، شنوایی و بینایی دکتر رامین جلیلی، وارد شده بسیار جدی است لذا حدود یک هفته است که وی در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری است.

به این پزشک از ناحیه‌ چشم چپ، آسیب جدی وارد شده و طی اقداماتی که انجام شد، خوشبختانه چشم تخلیه نشد و تاکنون در دو مرحله جراحی شده است اما بینایی آن بسیار کم بوده لذا در تلاش هستیم تا با انجام اقدامات لازم، بینایی وی را تا حدی بازگردانیم.» اما حالا خبر از دستگیری ضاربان این پزشک داده شده است. فرمانده انتظامی میانه از دستگیری ضاربین دکتر رامین جلیلی، پزشک متخصص بخش کرونایی بیمارستان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدتقی سلطانی اظهار کرد: «متهمین در اطراف یکی از استان‌های همجوار دستگیر شده‌اند. طی تحقیقات گسترده و با اعتراف این فرد، دو متهم دیگر نیز دستگیر و تحقیقات از آنها انجام شد. طی بازرسی‌های انجام شده، ضاربان به انگیزه‌ شخصی در رابطه با مرگ بیمار کرونایی خود اعتراف کرده و سلاح آنها نیز کشف و ضبط شده و متهمین به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.»

کدخبر: ۴۳۴۶۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر