کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۶۶۹
تاریخ خبر:

داستان ادامه‌دار جناب آقای مهرداد بذرپاش

روزنامه هفت صبح | یک: ماجرای مهرداد بذرپاش و دیوان محاسبات در حال پیچیده شدن است به نوعی که برخی مثل صبا آذرپیک در توئیتر مدعی شدند که مراسم تودیع و معارفه رئیس‌دیوان به تعویق افتاده است. برخی نیز در توئیتر از «کردانیزه» شدن ماجرا صحبت می‌کنند و حتما روزهای آینده، روزهای حساسی برای مجلس، بذرپاش و حتی قالیباف خواهد بود.

* دو: ماجرا چیست؟ به عقیده برخی از منتقدان، بذرپاش در میان شرایط لازم برای تصدی پست ریاست دیوان محاسبات، فاقد شرط داشتن ۲۰ سال سابقه کار بود. بذرپاش ولی می‌گفت در سال ۱۳۷۹ مسئولیتی در یک پژوهشکده در دانشگاه شریف بوده است. برای اثبات این مسئله هم نامه‌ای از سوی الهام اکبری، همسر احمد نادری، دیگر نماینده‌ اصولگرای مجلس در توئیتر منتشر شده که در آن ادعا شده بود بذرپاش از سال ۷۹ تا ۸۲ در پژوهشکده شهید رضایی در دانشگاه شریف، معاون آموزشی بوده است اما صحت این نامه از سوی تعدادی از کاربران مورد تردید شدید قرار گرفته.

این کاربران به طور عمده به دو مسئله شک کردند. یکی اینکه بنا به اسناد روزنامه رسمی این پژوهشکده در سال ۱۳۸۸ یا حتی ۱۳۹۲ ثبت شده و دیگر اینکه حتی اگر در سال ۱۳۷۹ این پژوهشکده وجود داشته؛ امکان استفاده از فونت نستعلیق در لوگو در آن زمان از نظر گرافیک کامپیوتری وجود نداشته است.

* سه: پژوهشگاه شهید رضایی، دیروز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این پژوهشگاه از سال ۱۳۷۸ وجود داشته ولی برخی از مراحل ثبتی کمی دیرتر انجام شده ولی درباره اشکال دوم، تا حدی ایراد منتقدان را قبول کرد و نوشت: «در فقره مذکور نیز بنا به درخواست جناب آقای مهرداد بذرپاش جهت صدور گواهی همکاری، مفاد این گواهی در سربرگ فعلی پژوهشکده با توجه به شواهد و تایید ریاست وقت پژوهشکده آقای مهندس منصور رحیمی مبنی بر همکاری ایشان از سال ۷۹ تا ۸۲ با امضای ایشان صادر شده و در اختیار آقای بذرپاش قرار گرفته است.» این در حالی است که در نامه ثبت شده، شماره ثبت نامه و نیز تاریخ آن سال ۱۳۸۳ است و این نوعی اشتباه یا تخلف در نگارش یک نامه اداری است.

* چهار: از سوی دیگر دیروز سایت انصاف نیوز هم نوشته: «در رزومه‌ ارائه شده به نمایندگان مجلس درباره‌ بذرپاش ادعای عضویت در هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف مطرح شده است در حالی که این موضوع صحت ندارد.» با این حال مجتبی رضاخواه از نمایندگان مجلس به این اشکال جواب داده و نوشته: « به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام می‌کنم که سوابق کاری رئیس جدید دیوان محاسبات به‌دقت بررسی شده است. حکم آقای بذرپاش به‌عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف هم به کمیسیون ارائه و رویت گردید.» او حکم انتصاب بذرپاش را نیز ضمیمه این توئیت کرده است.

* پنج: پیش از این هم سابقه کاری بذرپاش وقتی چالش برانگیز شده بود که احمد توکلی در یک نامه مدعی شد «سابقه بسیج بذرپاش ازسوی مجلس به عنوان سابقه کاری درنظر گرفته شده» و بعد از اعتراض برخی تشکل‌های بسیجی، بذرپاش در توئیتی نوشت: «به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان می‌دهم هیچ‌یک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به عنوان سابقه کاری به مجلس ارایه نداده‌ام. بنده از سال ۷۹ تا نیمه ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی‌روشن را داشتم.»

کدخبر: ۳۴۱۶۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر