کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۷۴۳
تاریخ خبر:

خوش‌سلیقه‌؛ مثل خانم پاشایی‌ نماینده مرند و جلفا

روزنامه هفت صبح | معصومه پاشایی، نماینده مرند و جلفا در مجلس، دیروز مهمان بازی تیم استانش بود و اگرچه تراکتور در این دیدار شکست خورد اما حرف‌های خانم نماینده بعد از بازی با استقبال مواجه شد. او که از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کرد بعد از تمام شدن مسابقه گفت: «ما می‌توانیم در تمام ورزشگاه‌ها جایگاه ویژه بانوان داشته باشیم و بسترها را برای آیندگان فراهم کنیم. وقتی می‌توانیم جایگاه‌های ویژه را برای بانوان فراهم کنیم، حیف است که همه از این لذت برخوردار نباشند. مشکلی برای حضور من در ورزشگاه نبود، چون جایگاه من جایگاهی است که راحت‌تر می‌توانم به ورزشگاه بیایم اما مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند که همه بانوان بتوانند وارد ورزشگاه شوند.»

او در ادامه نشان داد که به‌خوبی در جریان اتفاقات فوتبال و حاشیه‌های مربوط به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران هست: «ورود بانوان یکی از مواردی است که فیفا در حال بررسی آن است و من هم موافق این مسئله هستم. امیدوارم تمام دختران ایران عزیزمان در ورزشگاه حضور پیدا کنند. ما می‌توانیم جایگاه ویژه بانوان را در تمام ورزشگاه‌ها داشته باشیم و بسترها را برای آیندگان فراهم کنیم.»

پاشایی به مسائل مالی و مدیریتی فوتبال هم انتقاد کرده و گفته: «ما هم باید مثل تمام دنیا فوتبال را آزاد کنیم. فوتبال باید در دست بخش خصوصی باشد و دولت روی آن اشراف نداشته باشد. البته در همه‌جا فوتبال یک صنعت است که دید تجارتی و صنعتی هم در آن وجود دارد. به همین دلیل من حمایت می‌کنم که فوتبال بیشتر در دست بخش خصوصی باشد اما به هر حال باید دقت بیشتری در مورد تیم‌های محبوب شود.

همین تیم تراکتور برای کل مردم ایران و به‌خصوص مردم استان آذربایجان شرقی ارزش دارد. اخیرا آقای زنوزی دیگر آن توجه ویژه را نسبت به گذشته به این تیم ندارد و بحث ما این است که این مالک را مجبور کنیم تا توجهش را به تیم بیشتر کند و جلساتی هم در این رابطه داشتیم و فردا هم یک جلسه خصوصی داریم. اگر بشود صنایع مس می‌خواهد این تیم را حمایت کند و حیف است چنین تیم پر‌هواداری از بین برود یا ضعیف شود.»

‌ استقبال از استقلال فدراسیون
این اولین بار نیست که پاشایی نماینده جوان جلفا و مرند به موضوع فوتبال می‌پردازد، او درست یک ماه پیش هم در مورد لزوم تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال گفته بود: «ورزش‌های گروهی و به‌طور مشخص رشته پرطرفدار فوتبال به دلیل ایجاد شور و هیجان در سطح جامعه بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.

به‌واسطه همین استقبال اجتماعی و نشاطی که فوتبال در بین مردم به‌خصوص در میان جوانان ایجاد می‌کند، مجلس شورای اسلامی آماده است تا به سرعت به بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال بپردازد. از نظرم استقلال فدراسیون اتفاقی مثبت و اقدامی بسیار شایسته‌ است و هرگاه مدیریت یک حوزه را به متولیان اصلی خودش سپردیم، ضرر نکردیم و چه‌بسا شایسته‌سالاری بیشتری را شاهد بودیم.

در این راستا و جهت جلوگیری از ایجاد خدشه به آبرو و متضرر شدن نظام جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل این آمادگی را داریم که در مجلس شورای اسلامی اقدامات لازم جهت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال را انجام دهیم. پیش از این در برخی موارد شاهد انتشار اخبار منفی از فوتبال ایران در سطح جهانی بودیم که لازم است از تکرار این موضوع جلوگیری کنیم، چراکه قطعا موجب تزلزل فوتبال ملی ما در آستانه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود.»

انتقاد از خودروسازهای داخلی
اسم پاشایی که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس است یکبار هم به دلیل انتقاد تند از خودروسازهای داخلی و تلاش برای آزاد شدن خودروهای گیر افتاده در گمرک سر زبان‌ها افتاد. او در تذکر به وزیر اقتصاد گفت: «یکی از گره‌های اقتصادی کشور که مانع از صادرات مطلوب و قابل رقابت می‌شود و همچنین در داخل نیز هزینه حمل‌و‌نقل را بالا می‌برد، فرسودگی ناوگان حمل و نقل کالاست که باید خیلی سریع و اورژانسی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

مسبب این وضع خودروسازان داخلی هستند که به تعهدات خود عمل نکردند، از طرفی انحصار در بازار ایجاد کردند و ما نیز مانع واردات کشنده‌های سنگین شده‌ایم و تمام صنایع، چوب این تصمیم و بازار انحصاری را می‌خورند و لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل اقدام شود و به داد صادرات کشور رسیده و دستور تسریع روند ترخیص کامیون‌های داخل گمرک صادر شود تا سرمایه‌ای که برای آن صرف شده است، از بین نرود.»

پاشایی ۴۰‌ساله که با کسب ۴۰ هزار و ۲۹۴ از مجموع ۱۲۵ هزار و ۸۳۰ رای، به عنوان اولین نماینده زن از حوزه انتخابیه مرند و جلفا راهی مجلس شده یک واکنش جالب هم به ماجرای زیر گرفتن دو زن به دلیل رعایت نکردن حجاب داشت و در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت:

«‌در مورد زیر گرفتن دو زن به دلیل بدحجابی در ارومیه، باید بگویم بعضی‌ها نمی‌فهمند در کشور متمدنی به‌نام ایران زندگی می‌کنند و اینجا پاسخ قضایی محکم به رفتارهای طالبانی می‌دهیم تا درس عبرتی برای آنان شود که می‌خواهند امنیت اجتماعی زنان را خدشه‌دار کنند.»
حالا که صحبت از توئیتر خانم نماینده شد بد نیست بدانید که او در فضای مجازی فعالیت زیادی دارد و صفحه اینستاگرامش به شکل کاملا حرفه‌ای اداره می‌شود و نزدیک به چهارده‌هزار دنبال‌کننده دارد.

کدخبر: ۴۳۴۷۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر