کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۲۵۹
تاریخ خبر:

خوش به‌حال این ۴نفر با بازگشت قلعه‌نویی به تیم ملی

روزنامه هفت صبح| وقتی کارلوس کی‌روش در تیم ملی جانشین دراگان اسکوچیچ شد، سرنوشت خیلی از بازیکنان عوض شد. رامین رضائیان که اسکوچیچ هیچ اعتقادی به او نداشت، به تیم ملی برگشت و حتی در جام‌جهانی گل هم زد. همین اتفاق برای روزبه چشمی هم افتاد. حالا که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده، قطعا بازیکنانی که مورد علاقه او هستند، ممکن است سرنوشت‌شان عوض شود. آنها این شانس را خواهند داشت که ناگهان به تیم ملی دعوت شوند و اتفاقی به شیرینی آنچه برای رامین و روزبه رخ داد، برای آنها هم بیفتد.

محمدرضا اخباری: تیم ملی از نظر دروازه‌بان کم و کسری ندارد. همین حالا به جز اخباری حداقل 4 دروازه‌بان داریم که مدعی پیراهن شماره یک تیم ملی هستند. علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، پیام نیازمند و امیر عابدزاده دروازه‌بانانی هستند که هر کدام از آنها همین حالا اگر دروازه‌بان اول تیم ملی باشند خیلی تعجب نخواهیم کرد.

اما در این فصل محمدرضا اخباری و حسین پورحمیدی هم نمایش‌های خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند خودشان را به این نفرات نزدیک کنند و حتی از بعضی از آنها بهتر هم ظاهر شوند. اما دروازه‌بان تراکتور به دلیل تجربه بالاتر و البته سابقه کار با امیر قلعه‌نویی، این شانس را دارد که در اردوهای آینده به تیم ملی دعوت شود. نکته مهم اینجاست که به جز پیام نیازمند، این روزها سایر مدعیان پیراهن شماره یک تیم ملی، روزهای پرافت و خیزی را می‌گذرانند و هیچ کدام‌شان در اوج به سر نمی‌برند.

اما اخباری یک فصل فوق‌العاده را پشت سر گذاشته است. برای اینکه بدانید او چقدر در نتایج تراکتور نقش داشته، کافی است بدانید در همین دو بازی آخر تراکتور که مصدوم بود، تیمش دو باخت را در کارنامه ثبت کرده است. اخباری پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت شانس زیادی برای دعوت شدن به تیم ملی و حضور در جام‌ملت‌های آسیا خواهد داشت.

میلاد زکی‌پور: او یکی از بازیکنان مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است. او همه مختصات یک مدافع کناری باب سلیقه قلعه‌نویی را دارد. قدش بلند است و در نبردهای هوایی موفق ظاهر می‌شود. خوب نفوذ می‌کند و سانترهایش هم خطرناک است. زکی‌پور در سپاهان هم شاگرد قلعه‌نویی بوده و در همان مقطع مشخص بود که ژنرال به او اعتقاد و اعتماد زیادی دارد.

نکته مهم درباره زکی‌پور این است که در پستی که او بازی می‌کند، تیم ملی مدعی بزرگ و درجه یکی ندارد. میلاد محمدی مدت‌هاست که از فرم خوبش خارج شده است. احسان حاج‌صفی هم احتمالا به دلیل سن بالایش دیگر لااقل برای پست مدافع چپ به تیم ملی دعوت نخواهد شد، ابوالفضل جلالی هم با توجه به مصدومیت و ناآمادگی و نیمکت‌نشین بودنش در استقلال شانس بالایی برای حضور در تیم ملی ندارد.

در واقع فقط امید نورافکن می‌تواند رقیب جدی زکی‌پور برای فیکس شدن در تیم ملی باشد اما باز هم این زکی‌پور است که از نظر فیزیکی ایده‌آل‌ترین گزینه قلعه‌نویی برای دفاع چپ تیمش است. او این روزها به شدت آماده هم هست. نمایش او در برابر پرسپولیس فوق‌العاده بوده و چند گل و پاس گل مهم هم در طول فصل به نامش ثبت شده است. او واقعا شانس زیادی برای رسیدن به تیم ملی دارد.

شهریار مغانلو: احتمالا خوشحال‌ترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران مهاجم بلندقامت و سرزن سپاهان است. اگر به تیم‌های امیر قلعه‌نویی نگاه کنید خواهید دید که او به شکلی عجیب و غریب عاشق و وابسته مهاجمان بلندقامت، قلدر و سرزن است و اگر در تیمش چنین بازیکنی وجود نداشته باشد همه تلاشش را می‌کند تا مدیران باشگاه دست به کار شوند و مهاجمی با چنین مشخصاتی را جذب کنند. قلعه‌نویی تیمش را با مهاجم متوسطی مثل فرزاد حاتمی هم از آب و گل در می‌آورد.

او و سعید آذری در ذوب‌آهن برای جذب استنلی کی‌روش همه کار کردند و حتی قوانین سازمان لیگ را هم تغییر دادند! کی‌روش در سپاهان و همین گل‌گهر هم شاگرد ژنرال بود. طبیعی است که بازیکنی مثل شهریار مغانلو که کامل‌تر از امثال حاتمی و کی‌روش است، بیشتر از آنها مورد علاقه قلعه‌نویی باشد.

مغانلو که در حال حاضر صدرنشین جدول گلزنان لیگ‌برتر است، هم در نبردهای هوایی فوق‌العاده است، هم خوب پنالتی می‌زند، هم شوت‌های دقیق و سنگینی دارد و هم در حفظ توپ و بازی پشت به دروازه تبحر دارد. او همه چیزهایی را که یک مهاجم مورد علاقه قلعه‌نویی باید داشته باشد دارد. حتی با وجود مهاجمانی مثل طارمی و آزمون، قابل پیش‌بینی است که مغانلو در فهرست نهایی قلعه‌نویی برای جام ملت‌ها حضور داشته باشد.

رضا شکاری: او بدشانس بود که در مقطعی ظهور کرد که تیم ملی بازیکنان مهمی در پست او داشت. شکاری جوان که فقط 24 سال دارد، هم در پست بال چپ و راست بازی می‌کند و هم در پست مهاجم و در این دو پست، تیم ملی به اندازه انگشتان دو دست بازیکن مدعی و آماده در اختیار دارد.

در واقع تنها شانس بازیکنی مثل او این بود که یک مربی که کاملا به او اعتقاد دارد روی نیمکت تیم ملی بنشیند و از خوش‌شانسی او این اتفاق در فاصله کمتر از یک سال تا جام ملت‌های آسیا رخ داد. شکاری با وجود ترافیک زیاد در گل‌گهر، بازیکن فیکس این تیم بوده و فقط در بازی برگشت مقابل ملوان در ترکیب اصلی قرار نگرفته است.

او 6 گل و 6 پاس گل برای تیمش ثبت کرده که آمار فوق‌العاده‌ای است. مخصوصا در هفته‌های اخیر یعنی در 3 هفته آخر، دو گل و 3 پاس گل برای او ثبت شده است. در بازی آخر مقابل نفت مسجدسلیمان یک گل زد و دو پاس گل داد و پاس تنها گل تیمش مقابل استقلال را هم با زیبایی و زیرکی خاص خودش به آرمین سهرابیان داد. او می‌تواند برای قلعه‌نویی و تیم ملی بازیکنی مناسب‌تر از قلی‌‎زاده و جهانبخش و ترابی و محمد محبی باشد.

کدخبر: ۵۰۹۲۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر