کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۸۶۷۳
تاریخ خبر:

خوش‌نشینی دلار در کانال ۲۰هزار تومان

روزنامه هفت صبح | ارز در هفته گذشته همچنان روند صعودی داشت و باعث شد قیمت دلار تا ۲۲هزار و ۴۰۰تومان برسد. این یعنی هزار و ۶۰۰تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته. بقیه ارزها هم شرایط مشابهی داشتند و در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت هزار و ۹۰۰تومانی یورو، دوهزار و ۳۰۰تومانی پوند، ۴۰۰تومانی درهم و ۲۰۰تومانی لیر ترکیه بودیم.

*** دلار؛ افزایش هزار و ۶۰۰تومانی
هفته گذشته دلار آمریکا کار خود را با نرخ ۲۰هزار و ۸۲۰تومان آغاز کرد و از همان روز اول یعنی شنبه ۱۴تیرماه روند صعودی در پیش گرفت. این مورد باعث شد قیمت دلار در روز شنبه با افزایش ۷۰۰تومانی به ۲۱هزار و ۵۵۰تومان برسد. این روند روز یکشنبه هم ادامه داشت و دلار را وارد کانال ۲۲هزار تومانی کرد. در این روز فعالان بازار ارز دلار را با قیمت ۲۲هزار و ۳۵۰تومان می‌فروختند.

دوشنبه با کمی عقب‌نشینی دلار به حدود ۲۱هزار و ۸۰۰تومان کاهش قیمت پیدا کرد اما این کاهش کافی نبود و باعث شد بعد از ثبت نرخ ۲۲هزار و ۱۲۰تومان در روز سه‌شنبه، نهایتا چهارشنبه هفته گذشته دلار به قله ۲۲هزار و ۶۰۰تومان برسد. پنجشنبه دوباره شاهد کاهش نسبی قیمت ارز بودیم تا تعطیلات آخر هفته با دلار ۲۲هزار و ۴۰۰تومانی سپری شود.

*** یورو؛ افزایش هزار و ۹۰۰تومانی
یورو در هفته گذشته از مرز ۲۵هزار تومان عبور کرد. بررسی تغییرات قیمت ارز نشان می‌دهد، هفته پیش یورو کار خود را با نرخ ۲۳هزار و ۴۱۰تومان آغاز کرده بود و با روند افزایش ابتدای هفته تا روز یکشنبه به ۲۵هزار و ۱۳۰تومان رسید.

تحمل این نرخ برای فعالان بازار سخت بود و برای همین دوشنبه و سه‌شنبه قیمت یورو به محدوده ۲۴هزار تومان بازگشت ولی شرایط در روز چهارشنبه طور دیگری رقم خورد و باعث شد یورو بعد از ثبت قیمت ۲۵هزار و ۶۱۵تومان در روز چهارشنبه، نهایتا کار خود را با نرخ ۲۵هزار و ۳۸۵تومان در هفته گذشته پایان بدهد. مقایسه قیمت یورو در ابتدا و انتهای هفته گذشته، نشان از افزایش هزار و ۹۰۰تومانی قیمت این ارز دارد.

*** پوند انگلیس؛ افزایش دوهزار و ۳۰۰تومانی
هر پوند انگلستان در پایان هفته گذشته تا ۲۸هزار و ۲۱۵تومان پیش‌روی کرد تا افزایش قیمت دوهزار و ۳۰۰تومانی برای این ارز در هفته گذشته رقم بخورد. صبح روز شنبه اول هفته پوند انگلیس در بازار آزاد حدود ۲۵هزار و ۹۶۰تومان بود که همان ابتدای ساعات معاملات از مرز ۲۶هزار تومان عبور کرد و بعد از ثبت قیمت ۲۶هزار و ۹۰۰تومانی، نهایتا در روز یکشنبه به ۲۷هزار و ۹۰۰تومان رسید.

حسرت پوند ۲۸هزار تومانی دست کم برای مدت کوتاهی به دل فعالان بازار آزاد ماند. چراکه دوشنبه پوند به ۲۷هزار و ۲۸۵تومان بازگشت و در ادامه با بازگشت روند صعودی تا روز چهارشنبه به قله ۲۸هزار و ۴۴۰تومان رسید. هرچند معاملات روز پنجشنبه چندان به نفع فعالان بازار آزاد نبود و باعث شد پوند بعد از کاهش نسبی به ۲۸هزار و ۲۱۵تومان برگردد و به افزایش قیمت دوهزار و ۳۰۰تومانی در یک هفته اکتفا کند.

*** درهم امارات؛ افزایش ۴۰۰تومانی
ارز محبوب تاجران یعنی درهم امارات، هفته گذشته با نرخ پنج‌هزار و ۶۷۰تومان کار خود را آغاز کرد. مثل بقیه ارزها، درهم امارات هم تا روز یکشنبه روند صعودی داشت و از مرز شش‌هزار تومان عبور کرد و به شش‌هزار و ۸۵تومان رسید.

درهم بعد از اصلاح یک‌روزه و بازگشت کوتاه‌مدت به کانال پنج‌هزار تومانی، دوباره روند صعودی به خود گرفت و بعد از ثبت قیمت شش‌هزار و ۲۰تومان در روز سه‌شنبه، نهایتا چهارشنبه به نرخ شش‌هزار و ۱۵۵تومانی رسید. آخرین روز هفته شرایط برای درهم امارات طوری رقم خورد که نهایتا افزایش ۴۰۰تومانی در کارنامه آن ثبت شود و با نرخ شش‌هزار و ۱۰۰تومان به استقبال هفته جدید برود.

*** لیر ترکیه؛ افزایش ۲۰۰تومانی
بازار ارز ترکیه چندان کم از بازار ارز خودمان ندارد اما با این‌حال در هفته گذشته لیر ترکیه هم افزایش ۲۰۰تومانی را پشت سر گذاشت. شنبه اول هفته هر لیر در مرز کانال سه‌هزار تومانی قرار داشت و کار خود را با نرخ سه‌هزار و ۳۰تومان آغاز کرد.

شنبه لیر ترکیه به سه‌هزار و ۱۴۰تومان و سپس روز یکشنبه به سه‌هزار و ۲۵۵تومان رسید. اصلاح بازار ارز در روز دوشنبه، گریبان لیر ترکیه را هم گرفت و آن را به نرخ سه‌هزار و ۱۷۵تومانی برگرداند، ولی این مورد فایده چندانی نداشت، چراکه لیر هم مثل بقیه ارزها تا روز چهارشنبه روند صعودی داشت و به سه‌هزار و ۲۹۰تومان رسید.

کدخبر: ۳۳۸۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر