کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۶۳۶
تاریخ خبر:

خوش‌شانسی استقلال و فکری در کسب یک امتیاز

روزنامه هفت صبح | رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی،‌ محمد نادری، سیداحمد موسوی، داریوش شجاعیان، فرشید باقری، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی و ارسلان مطهری؛ این ترکیب استقلال برای بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان بود. در غیاب مصدومانی مثل وریا غفوری، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی، مسعود ریگی و شیخ دیاباته و البته بابک مرادی که ساعاتی قبل از شروع بازی، با محرومیت چهار ماهه از سوی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال روبه‌رو شد و هروویه میلیچ، این بهترین ترکیبی بود که محمود فکری می‌توانست روانه میدان کند.

در سوی مقابل در ترکیب صنعت‌نفت حامد فلاح‌زاده، حسین ساکی، محمد طیبی، محمد اهل‌شاخه، عبدالله ناصری، امید حامدی‌فر، محمود مطلق‌زاده، حسن بیت‌سعید، طالب ریکانی، سید فاخر تهامی و رضا خالقی‌فر به میدان رفتند.

*** نیمه اول: یخ کردیم!
این نیمه یکی از سردترین، خواب‌آورترین و کم‌حادثه‌ترین نیمه‌های تاریخ لیگ برتر در ادوار اخیر بود. دو تیم تنها یکی دو بار به محوطه جریمه حریف رسیدند و هیچ شوت در چارچوبی هم در نیمه اول ثبت نشد. بهترین موقعیت گل استقلال در اواخر نیمه اول هم فرصتی بود که محمد نادری در گوشه محوطه جریمه صنعت‌نفت به دست آورد اما با ضربه‌ای ضعیف که به نظر می‌رسید یک سانتر زمینی اشتباه بود، توپ را به راحتی در اختیار حامد فلاح‌زاده قرار داد.

*** نیمه دوم: گرم شدیم
استقلال نیمه دوم را کمی بهتر از نیمه اول شروع کرد و در اولین موقعیت جدی خود به گل رسید. پاس نادری در محوطه جریمه به قایدی رسید و او پس از کمی پیشروی از زاویه‌ای بسته اقدام به شوت‌زنی کرد. شوت او با دفع ناقص فلاح‌زاده به سمت دیگر دروازه نفت رفت و احمد موسوی با حضوری به موقع در صحنه، دروازه خالی صنعت‌نفت را باز کرد و استقلال را پیش انداخت.

در ادامه استقلال یکی دو حمله نصفه و نیمه دیگر روی دروازه مهمانش انجام داد اما به تدریج، صنعت‌نفت صاحب توپ و میدان شد و حدود ۱۰ دقیقه روی دروازه استقلال خیمه زد و علاوه بر چند کرنر، صاحب یک موقعیت گل مسلم هم شد اما شوت زمینی طالب ریکانی با تکل شجاعانه و به موقع احمد موسوی در آستانه ورود به دروازه استقلال به کرنر رفت.

چند دقیقه بعد صنعت‌نفت توسط ریکانی به گل هم رسید اما این گل توسط کمک داور آفساید و مردود اعلام شد. سرانجام اما صنعت‌نفت به استحقاق خود رسید و مزد بازی خوب و جسورانه‌اش را با زدن گل تساوی گرفت. روی یک کرنر و تاثیرگذاری ریکانی، توپ روی تیر دو به محمد طیبی رسید و او بدون هیچ مزاحمتی از سوی مدافعان استقلال، با زانو گل تساوی صنعت نفت را زد.

چند دقیقه بعد نفتی‌ها می‌توانستند گل برتری را هم بزنند. روی یک ضدحمله، ریکانی پس از یک حرکت بدن و فریب دادن مهدی‌پور، با رشید مظاهری تک به تک شد اما مظاهری با خروجی عالی و با رشادت مقابل ضربه او ایستاد تا استقلال گل دوم را هم دریافت نکند. در نهایت این بازی با یک نیمه دوم پرافت و خیز و جذاب، یک - یک تمام شد و استقلال دو امتیاز خانگی مهم و حساس را از دست داد.

*** چهره ویژه: احمد موسوی
مدافع راست استقلال، در غیاب وریا غفوری نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و شاید استقلال این یک امتیاز را مدیون تیزهوشی، جاگیری‌های مناسب و فداکاری او باشد. موسوی روی صحنه گل تیمش، به خوبی خودش را به توپ رساند و قبل از رسیدن مدافع صنعت‌نفت، دروازه این تیم را باز کرد. او در نیمه دوم یک بار هم با تکلی بسیار حیاتی و دقیق، مقابل شوت طالب ریکانی ایستاد و اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

*** باخت گل‌گهر با عجیب‌ترین پاس گل تاریخ
دیروز چهار بازی دیگر از هفته پنجم برگزار شد و در سیرجان نتیجه عجیبی به دست آمد و تیم صدرنشین گل‌گهر با نتیجه ۲بریک مغلوب مهمانش پیکان شد. پیکان در همان هفت دقیقه ابتدایی دو گل زد که گل دوم این تیم روی پرتاب اوت عجیب و معروف نادر محمدی و خروج اشتباه علیرضا حقیقی به دست آمد و چون توپ با برخورد به دست حقیقی وارد دروازه گل‌گهر شد، گل به نام او ثبت شد!

در اواخر نیمه اول گادوین منشا یکی از گل‌ها را جبران کرد اما بازی در نهایت گل دیگری در بر نداشت و اولین باخت فصل شاگردان امیر قلعه‌نویی در لیگ بیستم رقم خورد. در تبریز، بازی تراکتور و فولاد خوزستان با تساوی بدون گل به پایان رسید. نکته عجیب این بازی حضور ۳۰ دقیقه‌ای سعید واسعی به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تراکتور بود.

ساعتی قبل از این بازی کمیته تعیین وضعیت در حکمی او را به مدت چهار ماه از حضور در میادین محروم کرد اما او دیروز برای تراکتور به میدان رفت. مسئولان باشگاه تراکتور هم مدعی شدند که خبر محرومیت واسعی صرفا در رسانه‌ها منتشر شده و هیچ ابلاغیه‌ای در این باره به باشگاه تراکتور نرسیده است! بازی سایپا و مس رفسنجان هم با تساوی بدون گل به پایان رسید و در نهایت آلومینیوم اراک در یک بازی پرگل و دیدنی با نتیجه ۴بریک ماشین‌سازی تبریز را شکست داد.

حامد پاکدل و سعید باقرپسند هر کدام دو گل زدند تا اولین پیروزی آلومینیوم در تاریخ لیگ برتر پرگل و به یادماندنی باشد. تک گل ماشین‌سازی را هم فرزاد محمدی زد. با نتایجی که در بازی‌های دیروز به دست آمد، گل‌گهر همچنان با ۱۰ امتیاز در صدر جدول باقی ماند، پرسپولیس با یک بازی کمتر و ۸ امتیاز در پله دوم ایستاد و استقلال، پیکان و صنعت‌نفت آبادان هم با ۸ امتیاز از پنج بازی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

کدخبر: ۳۶۲۶۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر