کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۰۷۶۷
تاریخ خبر:

خودمان را برای بد و بیراه به فیفا آماده کنیم

روزنامه هفت صبح| یک: ‌ حسین شمقدری فیلمساز اصولگرا و پسر جواد شمقدری رفته سوئد و اولین چیزی که در فضای مجازی پست کرده فخر به سرعت اینترنت در استکهلم بوده. یعنی خود جوانان و چهره‌های اصولگرا تشنه اینترنت آزاد هستند. حس عدم محدودیت و اختیار در انتخاب. چیزی که استاد زارع‌پور به عنوان وزیر ارتباطات و تحصیلکرده در فرنگ چندان طرفدار آن نیست و یا شاید هم در سلطه نگاه محافظه کارانه مجبور به انکار این حس شده است. طبیعتا آن قدر می‌فهمم که اینترنت باید برای کودکان و نوجوانان محدود باشد اما….

دو: اعلام شد که زیرساخت‌های فدراسیون فوتبال آماده نیست و مسابقات لیگ با حضور تماشاگران مرد و بدون حضور بانوان برگزار می‌شود. آن قدر به این مسئله زیرساخت‌ها اصرار کنید تا فیفا یک جریمه و محرومیت غلیظ برایتان در نظر بگیرد و بعدش شروع کنیم به فیفا بد و بیراه گفتن و این طور چیزها.

سه: یک مجموعه توئیت خواندم درباره بیکار شدن ناگهانی 12 هزار کارمند تمام وقت گوگل. خب در چند سال اخیر تصاویری ویژه از محیط کار صمیمی و دلچسب کارکنان گوگل منتشر شده بود و ما را به غبطه واداشته بود. از قرار برخی متخصصین ایرانی هم در طی این سال‌ها در گوگل به کار مشغول شده بودند و از امکانات و درآمدهای کلان این موسسه بهره می‌گرفتند. میانگین درآمد سالیانه کارکنان گوگل حدودا 200 هزار دلار تخمین زده شده است‌.

البته براي کارکنان گوگل در دفتر زوریخ این درآمد سالانه حدود 170 هزار دلار است و براي مهندسین دفتر پاریس این درآمد سالیانه به حدود 78 هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. پس این بیکاری ناگهانی شاید آن عوارض کمرشکنی که در ذهن ما هست را برای آنها نداشته باشد. به هرحال در آمریکا و در سیلیکون ولی به رغم حقوق‌های بالا‌،‌ قوانین حمایتی از کارکنان و کارمندان بسیار کم است و فرد اخراج شده تا روز انفصال از خدمت اصلا از ماجرا خبر ندارد چرا که این‌گونه از خرابکاری احتمالی از سوی بیکارشدگان ناراضی در سیستم جلوگیری می‌کنند.

البته گوگل بسته‌های پیشنهادی به این کارمندان خود ارائه می‌کند که شامل حقوق 16 هفته (تقریبا چهار ماه) براي همه اخراجی‌ها به اضافه دو هفته حقوق به ازای هر سال کارکردن در گوگل هستند. به این ترتیب هر اخراج شده حقوق حداقل شش ماه را در جیب دارد و با خیالی آسوده می‌تواند به دنبال شغل آینده خود باشد‌.

اطلاع کارمندان از اخراجشان با یک جیمیل به آدرس پست الکترونیکی‌شان انجام می‌گیرد و از همان زمان دریافت این جیمیل‌،‌ منفصل از خدمت محسوب می‌شوند اما درمورد کارکنان گوگل در اروپا و مثلا در فرانسه به لحاظ قوانین کار سیستم اخراج و تسویه حساب با ملاحظات بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر و البته پول کمتر برگزار می‌شود. با این تفاصیل دلتان می‌خواست کارمند گوگل باشید یا کارمند تعدیل شده گوگل‌؟‌

کدخبر: ۵۰۰۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر