کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۲۵۲
تاریخ خبر:

خودروهایی که هیچگاه به‌دست خریداران نرسیدند!

روزنامه هفت صبح | یک: ریگان کوپا: تازه‌ترین نمونه عدم تعهد شرکت به تحویل خودرو به خریداران شرکت شهرخودرو و ریگان‌خودرو است که بدقولی‌هایش منجر به اعتراض شمار بسیاری از کسانی شد که ادعا می‌کردند از خرداد ۹۷ وجه اعلامی برای ثبت‌نام و پیش‌فروش خودروی کوپا در تیپ‌های (رویال) با ۶۵ میلیون تومان و (فلکشیپ) با ۷۵میلیون توما‌ن را پرداخت کرده‌اند.

اما هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند. این در حالی است که شرکت متعهد شده بود تا طی ۱۸۰روز کاری خودرو را به آنها تحویل دهد.خریداران متضرر مدعی‌اند که حمیداوی،مالک شهرخودرو، با این پول تیم شهرخودرو را به راه انداخته و با قراردادهای میلیاردی درصدد جذب بازیکن‌های مطرح فوتبال است!

* دو: ام‌جی ۳۶۰: در مورد ریگان کوپا تعداد افراد متضرر نزدیک به هزار خریدار بود اما عدم تعهد شرکت صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو) باعث شد که پنج هزار نفر از خریداران ام‌جی ۳۶۰ به سدان چینی خود نرسند. خریداران این خودرو معتقدند ‌ آذویکو پس از اعلام زمان‌بندی برنامه‌های تحریم آمریکا علیه ایران و با اطمینان دادن به خریداران که خللی در تحویل خودرو به وجود نمی‌آید، اقدام به پیش‌فروش ۶۴۰۰ دستگاه ام‌جی ۳۶۰ کرد اما در سال ۹۸ اعلام کرد ‌ نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند.

* سه: سانگ‌یانگ تیوولی: این کراس‌اوور پرفروش کره‌ای نیز در سال ۹۶ حسابی گروهی از خریدارانش را آزار داد. این گروه از مشتریان در فروردین‌ و اردیبهشت‌ ۹۶ اقدام به ثبت‌نام خودرو کردند. طبق قرارداد قرار بود که آنها در نهایت در آبان‌‌ ۹۶ خودروی‌شان را تحویل بگیرند غافل از آنکه تیر ماه ۹۷ هم آمد و آنها به تیوولی نرسیدند! در نهایت و با طولانی ‌شدن زمان تحویل، رامک‌خودرو تقاضای مابه‌التفاوت ۱۸۰ میلیونی کرد! خریداران هم از طریق دستگاه قضا پیگیر شدند و در نهایت در شهریورماه ۹۷ تیوولی ممنوع‌الپلاک شد!

* چهار: بی‌وای‌دی S7: به‌رغم آنکه بی‌وای‌دی از برندهای مطرح چینی است اما بدقولی‌های کارمانیا باعث شد که تصویر خوبی از آن در ذهن خریداران ایرانی نقش نبندد. کارمانیا برای پیش‌فروش S7 در سال ۹۷ پیش‌پرداختی ۷۰ میلیون تومانی از خریداران دریافت کرد و در چند اطلاعیه نیز قول داد که به زودی خودروها را به دست خریداران خواهد رساند. با این حال به جز چند نمونه وارداتی، این شاسی‌بلند چینی اصلاً به خیابان‌های ایران وارد نشد.

* پنج: فوتون ساوانا و هن‌تنگ X7: عظیم‌خودرو در ابتدا قیمت‌ تمام‌شده هن‌تنگ X7 را ۱۸۸میلیون تومان اعلام کرد اما ۳۷۰۰نفر از خریداران آن در نهایت پس از چندماه با قیمت ۴۲۰میلیون تومانی و اعلام لزوم پرداخت مابه‌التفاوت مواجه شدند. همین اتفاق برای فوتون ساوانا هم افتاد و مشتریانی که با ۱۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان آن را پیش‌خرید کرده بودند، پس از ۲۷۰روز کاری با اعلام عدم توان شرکت به عمل به تعهد مواجه شدند.

کدخبر: ۳۷۱۲۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر